Közel egy hónapja már, hogy az évek óta várt Google Shopping hirdetések a magyar hirdetők számára is elérhetőek. Erre nagyon régóta várunk, hiszen 2013 óta már Ausztriában és Csehországban is elérhető, még nyugatabbra pedig 2012 óta.
De mi is konkrétan a Google Shopping hirdetése? A keresőóriás meghatározása alapján röviden ez:
„Olyan hirdetéstípus, amely részletes információt nyújt az Ön által kínált konkrét termékekről. A Shopping-hirdetések lehetnek termékek Shopping-hirdetései (amelyek egyetlen terméket jelenítenek meg), illetve kirakathirdetések (amelyek több kapcsolódó terméket jelenítenek meg).” Forrás
Ez miért is jó nekünk? A részletes információk, amiket a meghatározásban olvashatunk, olyan elemeket foglalnak magukba többek között, mint a termék képe és ára, ami a fogyasztók számára nagymértékben meghatározó tud lenni, amikor terméket vásárolnak. Márpedig ha a fogyasztónak jó, nekünk még jobb mint hirdető.
És ez még nem minden!
Az egyik legszembetűnőbb előnye a Google Shopping hirdetéseknek, hogy ha termékre/termékkategóriára keresnek, megjelenhetnek a hirdetéseink. Hogy mi? Hirdetés, képpel, a termékemről, a szöveges hirdetések között?
Igen! Ráadásul TOP2 találat valamelyikeként jelennek meg, a szöveges hirdetések és organikus találatok felett, szóval biztos találkozik vele a felhasználó. Emellett Display hálózatokon és YouTube-on is megjelenhetnek, valamint remarketinghez, sőt, dinamikus remarketinghez is fel lehet használni.
Most, hogy látjuk mire is jó, hadd mutassam be az első hazai tapasztalatokat.
Mint elején említettem, június elején-közepén volt alkalma már egyeseknek létrehoznia Shopping kampányokat, amik egy sikeres Merchant Center regisztráció, majd megfelelő feed feltöltése után fokozatosan el is indulhattak. Ugyanakkor azt fontos tudni, hogy még elég kezdetleges szakaszban jár itthon. Hívhatnánk béta verziónak, de én személy szerint a görög ábécé utolsó betűi közül választanék inkább, esetleg a közepéről. Viszont jól látható, hogy fokozatosan egyre nagyobb méreteket ölt, ha a hirdetések megjelenítése és azokra leadott kattintások alapján vizsgáljuk.
A fenti grafikon alapján eddig összesen 423 395 alkalommal jelenhetett meg hasonlóan fantasztikus hirdetés a Google kereső hálózatában, display hálózatában, YouTube-on vagy bármelyik partneroldalon. Ezenfelül 3 545 alkalommal le is kattintották valamelyiket átlagosan 62 Ft-ért, ráadásul már számos konverzió is jött be ezeken keresztül. Mint mondtam, fantasztikus!
Mivel furdalt a kíváncsiság, hogy miként néznek ki teljes valójukban, igyekeztem minden nap konkrét termékekre keresve előhívni őket. Végül párat sikerült is; egyet videojáték kategóriában és egyet a táplálék kiegészítők terén, valamint szerszámokra keresve. Az alábbi módon néztek ki:
Fantasztikusak, főleg így mobilról. A potenciális vevő rákeres (szóval feltételezhetjük, hogy tudja, mit szeretne) mobilon és szinte az egész képernyőt betöltve, megjelennek a termékek képpel és árral, valamint cégnévvel és kiszereléssel akár.
Nézzünk pár példát, hogy desktop felületen ez milyen is?
Képzeljük, el mekkora potenciál van benne egy Black Friday idején vagy karácsonyi hajtás közepén, amikor minél előbb és minél gyorsabban szeretnék a vásárlást elintézni a fogyasztók.
És ehhez nem kell más, mint:
-
- egy jól felépített Merchant Center feed
- Google Ads fiók
- hozzáértés a kampánykezeléshez
- illetve nagy előny, ha üzletileg is képbe vagyunk a piaccal és a konkurensek árazásával, hiszen alapjait tekintve ez is kereskedelem
Ha bármelyikben is bizonytalanok vagyunk vagy jobbat akarunk, akár ügynökségek segítségét is kérhetjük, akik rendelkeznek már tapasztalattal. Hogy megérné-e? Minden bizonnyal.
Már most elképesztő és egyre inkább csak kérdések hada cikázik az ember fejében. Mit hoz még? Mennyi mindent tudok kihozni belőle? Mekkora forgalmat érthetek el ezzel? Mire vár, még aki nem kezdett bele? Fel tudok venni elég embert az ennek a következtében megnövekvő forgalom kiszolgálására?
Ezen kérdések egy részére mi is keressük a választ a hazai piacon, de a külföldi tapasztalataink alapján várhatóan nagy szeletet fog kihasítani a termék alapú értékesítésből. A további tapasztalatokról és alap beállításokról hamarosan újabb cikkel jelentkezünk.