A koronavírus alatti lezárások elhozták az aranykort a webáruházak számára, hiszen az itthoni éves 15-20%-os átlagos forgalom növekedés dupláját sikerült elérni 2020 és 2021-ben. Aztán 2022-re az árfolyamingadozások, az infláció és az alapanyagok ellátási nehézségei jóval küzdelmesebb időszakot hoztak el a webshopok életébe. Egy már régebb óta működő webáruháznak is sok marketing kihívása van, hát még egy teljesen új indulónak. 

Ahogy az elmúlt 11 évben, erre az időszakra is vannak már másoknál bevált megoldások, amiket hatékonyan tudunk nálad is alkalmazni!

Büszkék vagyunk rá, hogy a Forbes magazin magyar e-kereskedők TOP 15-ös listájából 3 is az ügyfelünk!

Cégünk, ahogy nekik is, neked is tud segíteni a webáruházadat felpörgetni vagy éppen nyereségesebbé tenni, mindegy, hogy milyen terméket árulsz! 

Webáruház marketing kihívások, amikre megoldás kell!

Elég jó az ajánlatod?

Mind a Google, mind a Meta (Facebook-Instagram) hirdetési rendszereiben kiemelt szerepet kapnak a feed alapú hirdetések, amik által egy-egy termékkép mellett a megjelenő ajánlatok versenyeznek a felhasználók kegyeiért! Az ajánlat nem csak az adott termék árát vagy éppen akciós árát jelenti! Fontos, hogy mikorra tudod kiszállítani, az a szállítás mennyibe kerül, mennyire jó a termék köré épített 'szolgáltatás' és hogy a konkurensek aktuálisan milyen alternatív ajánlattal jelennek meg (ha megjelennek ott)!

Technikai kihívások mindig lesznek!

Az online marketingen belül a webáruházak marketingje szokott a leginkább teljesítmény fókuszú lenni: mind a használt eszközök, mind a kampánycélok/beállítások, de az eredmények értékelésében is. Hogy az fenntartható, sőt növekedést biztosító lehessen, a technikai lehetőségeket ki kell maxolni!

Legyen szó egy PPC vagy árösszehasonlító rendszer feed-jében a minden lehetséges információ átadásától, a honlap betöltési sebességén keresztül, a különböző rendszerekben tárolt adatok összevezetésén-összekötésén át akár a belső marketing munkatársat kiváltó marketing automatizációs megoldásokig!

Hogyan lehet ez költséghatékony éles verseny esetén is?

Ezernyi marketing lehetőség van: egyesek már annyira általánosan használtak, hogy éppen emiatt drágák az ott elérhető felhasználók; vannak mindig új eszközök, ahol kisebb reklámzaj mellett olcsón kapjuk meg az emberek 'figyelmét', de konverziós szempontból még nem bizonyítottak. 

Majdnem minden eszköznél a kattintás költésekre hatással van a konkurensek száma és azok aktivitása. Így lehet, hogy ami egész évben elfogadható költségen teljesít, a karácsonyi időszakban megjelenő és a még aktívabb régi hirdetők hatására jelentősen bedrágul. 

Így a legalább használni muszáj 4-5 marketing csatorna között folyamatosan egyensúlyozni kell a büdzsét, keresni az optimalizálási lehetőségeket az eszközökön belül és a honlap kapcsán is. 

Nem elég erős a brand-ed!

Még másik 10 webáruház is árulja azt a terméket, amit te is? Sőt alig 5-10% eltérés van az áraitok között? Akkor kinél fog vásárolni a felhasználó? 

Igen, onnan, ahonnan már korábban is (ha jó volt a tapasztalata) vagy amelyik webáruház brandje erősebb, esetleg több pozitív vélemény van róla online felületeken! Viszont amelyik webáruház márka ismertebb, az nagyobb konverziós aránnyal és olcsóbb tud hirdetni, kevesebb pénzt kell fordítania az új vásárlók meggyőzésére. 

A teljesítmény alapú szemlélet mellé ezért be kell bevezetni a brandinget is! Kell, hogy legyen egy minőségi és jól kommunikálható 'szolgáltatás' a termék mögött, amit social kommunikációval, véleményekkel vagy PR tartalmakkal még ismertebbé lehet tenni. 

Rólunk

2011-ben indult digitális ügynökségünk mára már hazánk egyik legjelentősebb szereplőjévé vált az online marketing piacnak, köszönhetően az elégedett ügyfeleinknek, és a számtalan projekt által szerzett szakmai tapasztalatnak. Full marketing ügynökségként lefedjük szolgáltatásainkkal a digitális marketing egészét, és szinergiában alkalmazva visszük sikerre ügyfeleink weboldalait. Büszkék vagyunk rá, hogy már 10+ országban vagyunk jelen, és mára már 22 profi szakmai tanácsadó felel a jó eredményeinkért. Rendszeresen prezentálunk hazánk legnagyobb marketing konferenciáin, megjelenünk workshopokon, előadásokon, és munkatársaink szakmai fejlődésére, tudásuk aktualizálására is kiemelt figyelmet fordítunk. Az évek során számos elismerést, díjat nyertünk, ezek is alátámasztják szakmai tudásunkat, sikereinket.

Webáruház marketing megoldásaink

Social, SEO, Branding

Bár a külföldi piacokhoz képest még relatíve olcsó a magyar piacon a webáruház témakörök kattintás ára, de az átlagosan 5-15%-os árrésbe és átlag 22.000 Ft-os hazai kosárértékbe nehezen fér bele, hogy 150-200 Ft-ot fizessünk minden egyes a webáruházba hozott látogatóért. Helyette hoznunk kell az oldalra a kereső organikus kattintásaiból is felhasználókat, vagyis a tartalmakat és a honlapot keresőoptimalizálnunk (SEO-znunk) kell!

E mellett a brandünket - mint az adott területen működő megbízható webáruház - leghatékonyabban a social felületeken való folyamatos kommunikációval tudjuk, így elérve és meggyőzve a célcsoportunkba tartozó felhasználókat!

Social csapatunk jelentős tapasztalattal rendelkezik webáruházak kommunikációjában, ahogy SEO-s munkatársaink is tucatnyi áruházat juttatnak most is előrébb a Google keresőben!

PPC hirdetések, feed alapú hirdetések

A releváns felhasználókat nagy számban még mindig a Google és a Meta hirdetési megoldásaival tudjuk elérni. Kulcsszó, érdeklődés, feed vagy bármi más alapon megjelenítjük neki a webáruház szöveges vagy ajánlat formájú hirdetéseit. De ide tartozik az árösszehasonlítókban való jelenlét, ami kevesebb beállítási-optimalizálási lehetősége ellenére is jelentős számú vásárlót tud az áruházba terelni. 

A teljesítmény fókuszt ezek a rendszerek tudják a legjobban biztosítani, akár ROI alapú licitálás vagy csak a vásárlások után való fizetés lehetőségét is nyújtva. 

Ezek kihasználására már nagy tapasztalattal rendelkeznek tanácsadó munkatársaink, így biztosan tudnak segíteni neked!

Technikai megoldások

A mérésektől, a termékeid adatlapjainak bővítésén át, a rendszerek kiskapuit kihasználó technikai 'hackek' alkalmazásán át a munkatársak munkaidejét jelentősen csökkentő automatizációs megoldásokig mindenben van tapasztalatunk!

Legyen népszerű keretrendszer (Shoprenter, Unas, Woocommerce, Shoptet, Shopify, stb.) az áruházad mögött, vagy éppen teljesen egyedileg fejlesztett motorod, a tanácsadóink tudják a módját, hogyan oldható pont ott meg az aktuális technikai kihívás.

Ecommerce Consultant

Már régóta fut az áruházad? Vagy éppen most indítanád el? A marketingben, a logisztikában, a fizetési megoldásokban több cég is tud neked segíteni a hazai piacon! De mi a helyzet a többi területtel? Ki tud neked stratégiát készíteni? Ki tudja megmondani, hogy az árazásod, a háttérben használt szoftvereid, a vevőkről épített adatbázisod nem-e optimalizálható?

Ezek olyan kérdések, amik minden webáruház tulajdonos fejében megfordulnak! Általában mégis magatoktól mentek neki ezeknek a kihívásoknak, aminek előnye hogy fejlődtök benne, de közben hosszú hónapok telnek el, az esetleges rossz irányok költsége magas, arról nem is szólva, hogy mindig ott motoszkál a gondolat, hogy "Lehet-e ez még jobb?" és ha igen, akkor "Hogyan csinálhatnám ezt jobban?".

Ennek a kérdéskörnek a támogatására alakítottuk ki Ecommerce Consultant szolgáltatásunkat, amiben bevontunk egy profi webáruház működtetőt és néhány terület specialistáját, hogy neked jelentős időt spórolva, a kivitelezésben is támogatva gyorsabban és nagyobbra tud növelni áruházadat!

Kapcsolatfelvétel


    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

    Nem igazán tudomEgyszeri audit érdekelKiszerveznék marketing feladatot

    Üzenet

    Legutóbbi cikkeink

    2022.11.30.

    Sikeres email kampányok receptje a karácsonyi pörgésben

    Mit érdemes figyelembe venni idén a last-minute karácsonyi hírlevél kampányaink tervezésénél? Hogyan biztosíthatjuk a lehető legtöbb vásárlást és persze a szórakoztató felhasználói élményt hírleveleinkben? Olvass tovább tanácsainkért és használd ki az ünnep előtti utolsó heteket!
    2022.11.23.

    Az organikus munkamenetek értéke

    Gondolkodtál már azon, hogyan térülhet meg neked a keresőoptimalizálás? Szeretnénk mindenki számára kézzelfoghatóvá tenni, hogy egy organikus munkamenet mennyit ér pénzben kifejezve, ezért összefoglaltuk, hogyan számíthatod ki ezt az értéket. Emellett bemutattuk, hogy milyen hatást gyakorolhat a SEO az organikus forgalomra. Tudj meg többet te is!
    2022.11.15.

    Így kommunikálj, mint munkáltató 2022-ben! 

    Napjaink egyre nagyobb figyelmet igénylő nehézsége a gyakori munkahelyi fluktuáció, amely nem csak egy kellemetlen jelenség, de a munkáltatók szempontjából egy rengeteg időt, pénzt és energiát felemésztő probléma. Korábbi cikkünkben az employer branding kiemelt fontosságáról és felépítéséről írtunk, most pedig ideje szót ejteni azokról az online felületekről, amelyek ebben segítségünkre lesznek!
    2022.10.18.

    Adatgyűjtés – Nézz rá más szemmel, vagy a recesszió nálad még mélyebb lesz! 

    Nem csupán gazdaságilag nehéz környezetben, hanem általánosságban véve is kritikus, hogy a megfelelő adatok álljanak rendelkezésünkre. Milyen kihívások hátráltathatják a munkát? Miért értékelődik fel a saját adatok szerepe recesszió vagy cookie apokalipszis idején? Hogyan hozhatjuk ki belőlük a legtöbbet?