Digitális marketing és kommunikációs terv
Marketing tanácsadóink többévnyi és tucatnyi ügyfélen szerzett marketing tapasztalattal tudják segíteni céged a digitális térben. Az általunk kialakított stratégia olyan ötleteket és megoldásokat mutat be, amiket másoknál már a gyakorlatban kiteszteltünk. Így az irányok meghatározása mellett teljesíthető marketing büdzsét és eszköztárat tudunk ajánlani. Ezzel akár több hónapnyi - rosszul felhasznált - hirdetési költséget spórolhatsz meg és még hamarabb kerülhetsz a versenytársak elé.
Marketing tervezés folyamata
Céges és piaci környezet felmérése
Beszélgetések és felmérések keretében: a cég működése-korábbi kommunikációs iránya; üzleti céljai; eddigi marketing tevékenysége; kik a célcsoportjai, őket hol-hogyan lehet megszólítani; kik a direkt konkurensei, őket milyen árazással milyen ajánlatokkal és hogyan kommunikálnak.
Marketing irányok meghatározása
A kapott és felmért céges-piaci információk alapján felülvizsgáljuk a korábbi marketing tevékenységet. Ezekből összegyűjtjük a javítani valókat, az eddig nem használt eszközökre pedig irányokat határozunk meg.
Ötletek, példák
Az irányok megadása mellett a másoknál már kitapasztalat új utakat is felvázoljuk, a cég profiljához kötődően miket lehetne tesztelni, kivel lehetne esetleg együttműködni. A tervhez készült büdzsé és várható eredményekhez az ötleteketre is készítünk kalkulációkat.
Milyen marketing eszközöket vizsgálunk meg?
- Google Ads, Facebook Ads és egyéb CPC rendszerek
- Közösségi kommunikáció: Facebook, Instagram, YouTube és Linkedin oldalakon
- Videós tartalmak az oldalon és videómegosztókon
- Az oldal és konkurensek jelenléte a Google keresőben
- Árösszehasonlítók oldalakon való jelenlét
- Honlap felépítése az üzleti cél alapján
- Ajánlatok, akciók a honlapon
Milyen lehetőségeket vizsgálunk még meg?
- Hogyan és milyen gyorsan növelhető a "birtokolt" elérés, mint a hírlevél feliratkozók vagy Facebook követők száma
- Milyen keresztpromóciókat és kivel érdemes elkezdeni, figyelve a GDPR szabályozásokra
- Hogyan lehetne optimalizálni a jelenlegi marketing tevékenységet a felállított célok mentén
- Milyen típusú kommunikációs stílust és formát lenne érdemes használni a jövőben
Mit várhatsz a stratégiától?
- Egy alapos felmérésen alapuló helyzetképet, hogy jelenlegi kommunikációja hogyan viszonyul a piac más szereplőihez
- Marketing irányokat, hogy miket és hogyan használva kellene a jövőben végezni a reklámozást
- Cselekvési ütemezés vázat, hogy a következő 12 hónapban milyen témákról kellene kommunikálni
- Konkrét példákat, hogy hogyan nézhetne ki egy kreatív, ami már az új kommunikációs stílust követi
- Mérési és riportolási javaslatokat, hogy a stratégia végrehajtása mérhető és követhető legyen
Mi az, amit nem tartalmaz a stratégia?
- Nem vizsgáljuk meg, hogy a termék/szolgáltatás árazása megfelelő-e (az az üzleti tervezés rész)
- Nem adunk offline marketing tanácsokat (az online térben van tapasztalatunk)
- Nem készül részletes marketing kivitelezési terv (az irányvonalakat vázoljuk, néhány példa kíséretében, így segítve a marketing csapatot a kivitelezésben)