Employer Branding szolgáltatások

Lehet a cégünk a világ legjobb munkáltatója, ha ezt nem kommunikáljuk, ahogy mondjuk a szolgáltatásainkat sem kommunikálnánk, akkor senki nem tudna erről. Éppen ezért a cég HR-e egyre inkább marketingként is kell, hogy működjön, így tudja magához csábítani az új tehetségeket.

Ha egyből beszélgetnél a részletekről, töltsd ki űrlapunkat!

 

HR is becoming marketing

Ahogy a cégünk szolgáltatásait vagy az árult termékeket is reklámoznunk kell, úgy egyre fontosabb, hogy a céget mint munkáltatót is promótáljuk.

Legyen szó a már nálunk dolgozók felé történő kommunikálásról vagy éppen az új tehetséges eléréséről a közösségi terekben, a "munkáltatói márkánkat" ki kell alakítani és azt  a célcsoportnak vonzó formában megjeleníteni. 

 

Miért pont mi, ha employer branding-ről van szó?

Tudjuk, hogy a HR és a marketing kéz-a-kézben kell járjon, ha a munkáltatói márkáról és annak kommunikációjáról beszélünk. Éppen ezért a 10+ éves online marketing tapasztalatunkat kiegészítve egy HR-es cég jelentős tapasztalatával nyújtjuk az employer branding megoldásainkat!

A HD marketing

csapata az évek során több mint 100 ügyfélnek végzett különböző közösségi platformokon kommunikációs illetve hirdetési feladatokat. Partnereinkkel szoros együttműködésben dolgoztunk céljaik elérésén és az elmúlt években egyre több toborzáshoz kötődő feladatot is megoldottunk.

A hosszú távú együttműködés egy teljes körű HR audit előzi meg, amely előzetes célkitűzések alapján irányulhat az employer branding folyamatok, jelenlegi HR gyakorlatok (fluktuáció vizsgálata és növekedés tervezése), valamint a dolgozói elégedettség felmérésére.

Employer Branding és toborzás referenciáink - Kommunikációs oldalról

A HR Inkubátor

A HR Inkubátor a fiatal, még alacsony dolgozói létszámmal rendelkező cégek részére nyújtot innovatív, teljes körű, komplex HR szolgáltatást. Elsősorban olyan cégeknek ajánljuk, ahol a cég fiatalsága, vagy az alacsony dolgozói létszám miatt még nem indokolt saját, belsős HR-es alkalmazása. Ebben a fázisban ez a teljesen személyre szabott, innovatív szolgáltatás a legjobb megoldás a cég HR folyamatainak komplex menedzselésére. Legfőbb célokként a munkavállalók megtartását, motiválását, az adminisztrációs folyamatok profi kezelését és a leendő munkavállalók bevonzását jelöljük meg.

Kmoskó Judit

Judit a HR Inkubator alapítója, több, mint 16 év szakmai, 10 év vezetői, 6 év egyetemi mesteroktatói tapasztalattal rendelkezik. HR szakértő, tanácsadó és Business Coach. Karrierje során, Magyarországon és külföldön egyaránt, luxus retail cégeknél, nemzetközi szállodaláncoknál, IT cégeknél, és média területen dolgozott HR Igazgatóként és HR tanácsadóként. Szakterületei közé tartozik az innovatív HR rendszerek, menedzsment módszerek bevezetése, munkáltatói márkaépítés, valamint a munkavállalói elégedettség kutatása, fejlesztése. PhD kutatási témája a generációs vezetői kompetenciák fejlesztése.

Jancsó Nikolett

Niki a HR Inkubator szenior szakértője, több, mint 16 év tapasztalattal rendelkezik HR területen, ebből sok évet vezetői pozíciókban töltött. Pályafutása során a szakma több területén is szerzett tapasztalatot szabadúszó és alkalmazotti státuszokban egyaránt. Szaktudását ágazati szempontból kis és középvállalkozások, multinacionális és startup környezetben működő cégeknél sajátította el. Fő szakterületei: toborzás-kiválasztás, employer branding, felelős foglalkoztatás, belső kommunikáció, szervezetfejlesztés, munkakörelemzés, teljesítményértékelés. Szaktudásának alapjait a Pannon Egyetem Menedzser Szakmérnöki szakán HR szakirányon szerezte.

A HR Inkubátor Employer Branding referenciái - HR oldalról


Megoldásaink

A 2020-as évekre eljutottunk oda, hogy majd minden szektorban nehéz a cégeknek magukhoz vonzani a jó munkaerőt, időszakos vagy állandó hiány lép fel a munkatársak között, ami nagyobb terhelést ró a meglévő munkatársakra és lassítja a céges célok elérését.

A közvetlen konkurenciával, de más szektorok cégeivel is versenyezni kell a cégünk HR-esének, hogy legyen elegendő jelentkező a nyitott pozíciónkra; tudja őket előszűrni és segíteni az új munkatárs kiválasztásában. 

Hogy ez minél hatékonyabb lehessen, a céghez jelentkezők tisztában legyenek a várható 'munkakörnyezettel', hogy a meglévő munkatársak bevonódjanak a cég - mint munkáltató - kommunikációjába, ebben segít employer branding szolgáltatásunk!

Employer Branding Audit

Az építkezés mindig az alapok lerakásával vagy a meglévő alapok átvizsgálásával kezdődik. Ennél a szolgáltatásunknál egy audit folyamat (kb. 30 napos) keretében tesszük meg ezt.

A sikeres employer branding együttműködéshez szükséges, hogy megismerjük a cég HR igényeit, az eddigi tevékenységét a toborzás területén illetve hogy rendelkezik-e EVP-vel a cég. Majd a HR irányú kommunikációs tevékenységét nézzük át. Ehhez előzetesen küldünk át kérdőívet, majd egy személyes találkozó keretében átbeszéljük-bővítjük az abba leírt válaszokat.

Majd többirányból megvizsgáljuk a kívülről is látható employer branding elemeket:

  • toborzási metódus, EVP megléte
  • kommunikációs felületek átnézése, hogy ott milyen formában, gyakorisággal, mennyire konzekvensen megy a kommunikáció
  • honlap átvizsgálása hasonló szempontok mentén
  • megbeszélt konkurensek azonos elemzése
  • gyakorlati tippek összegyűjtése

Az employer branding audit anyag végül prezentációs formában kerül bemutatásra. Egy személyes találkozó során átbeszéljük a tapasztalatokat és a javaslatainkat!

Kommunikációs segítség - folyamatos

Az audit során meghatározott teendőket el kell végezni, hogy a cég előre tudjon lépni a munkáltatói márka frontján. A feladatok egy része HR-es, a nagyobb része viszont marketinges munkatársat igényel a cégen belül. 

Ha az utóbbi nem áll rendelkezésre vagy nincs ideje/szakértelme ezen kommunikációs és tartalomgyártási folyamatok elvégzésére, akkor cégünk tudja ezen szolgáltatásokat biztosítani:

  • employer kommunikációs stratégia átbeszélése
  • közösségi posztok készítése és kiemelése
  • employer branding tartalmak elkészítése (szöveges, képes, akár videós)
  • PR cikkek írása és online disztributálása
  • képzések tartása a döntéshozók, a HR-es és a cég többi kulcs munkatársa felé
  • akcióterv készítése, hogy a munkatársakat hogyan lehet bevonni az employer kommunikációba
  • interjúk készítése a meglévő munkatársakkal

HR támogatás - folyamatos

A munkáltatói márka eltér logikájában és fókuszában a cég online marketing tevékenységétől. Kisebb büdzsé, de jóval több háttér munka és célzottabb munka kell kísérje, ezt pedig meg kell ismernie a döntéshozónak, a HR-esnek és a marketingesnek. 

Az audit tapasztalatai mellett ezeket a kommunikációs lehetőségeket, a social felületek ilyen irányú lehetőségeit is meg kell ismertetni a branding folyamatról döntőkről és az abban résztvevőkkel. 

Ezeket a képzéseket személyes formában szoktuk megtartani, a tudás átadása mellett workshop jelleget is kölcsönözve az oktatásoknak.

Az Employer Branding a meglévő cégértékeket, a munkatársaknak nyújtott 'munkakörnyezet' és a céggel, mint munkáltatóval történt események kommunikációjáról szól főleg. Ennek a kinézeten és kommunikációs stíluson kívül markánsan el kell különülnie a cég egyéb marketing tevékenységétől. 

A fenti szolgáltatások mentén tudunk akár a meglévő HR és marketinges munkatársnak irányt mutatni, képezni és támogatni a kivitelezésben, de akár az egész kivitelezést átvállalni helyette.

Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti űrlap segítségével és beszélgessünk tovább!

Kapcsolatfelvétel


Employer Branding-el kapcsolatos cikkeink

2022.09.05.

Lead generálási tippek – B2B

Amennyiben cégeknek nyújtunk szolgáltatást vagy termékeket, abban az esetben is kiemelt szerepe van a minőségi lead-ek gyűjtésének. Cikkünkből kiderül, hogy mire érdemes figyelni, ha üzletileg valóban értékes érdeklődőkre tennénk szert!
2022.08.15.

Nem a marketinggel, a lead kezeléssel van gond!

A leadgenerálás nehéz kenyér, főleg ha szabotáljuk a marketinges munkáját! Pár tipikus problémát gyűjtöttünk össze, ami meggátolja hogy a behozott minőségi lead-ekből végül új ügyfeleink lehessenek!