Keresőoptimalizálás

Az eNet piackutató 2018-as felmérése alapján a webáruház tulajdonosok megítélése szerint a fizetett hirdetéseket megelőzve, a keresőoptimalizálás a leghatékonyabb online marketing eszköz.
A keresőoptimalizálás elsődleges célja-előnye, hogy minél nagyobb keresőből érkező forgalmat generáljunk anélkül, hogy egy-egy látogatóért közvetlenül fizetni kéne. Egy weboldal SEO szempontú rendbetétele azonban nem csak a találati oldali helyezések javítása miatt lényeges. A Google célja az, hogy megtartsa „rajongótáborát”, ezt pedig úgy tudja elérni, hogy a legrelevánsabb találatokat listázza ki. Tehát ha a keresőóriás kedvében járunk, azzal az esetek többségében a felhasználói élményt is javítjuk.

A SEO 3 alappillére – a tartalmi elemek, a technikai tényezők, illetve a külső linkek – egymással karöltve, közösen kell dolgozzanak a jó helyezések eléréséért, megtartásáért. Fontos, hogy egy pártatlan, szakértő szem nézze át a weboldalt mindhárom szempontból, és ajánlásokat tegyen a módosításokra. Nagyon különbözőek a súlyok és kihívások, attól függően, hogy egy tartalmi (pl. hírportál) honlapról, vagy egy szolgáltató esetleg egy webáruház oldalt kell a keresőre optimalizálni. De más a helyzet ha egy nagyon népszerű témáról (például utazás vagy ingatlan) vagy egy kevésbé keresett B2B témáról van szó.

A SEO szolgáltatásainkat úgy alakítottuk ki az évek során, hogy mind egy kis-, mind egy nagy cégnek tudjunk segíteni, ha nagyobb számú organikus forgalmat szeretne a honlapjára irányítani.

SEO audit

Egy SEO audit elkészítése a keresőoptimalizálási folyamat első lépése, segítségével felfedhetők a honlap technikai és tartalmi hiányosságai. Honnan is tudhatnánk, hogy miként lehetünk jobbak, ha nem vagyunk tisztában a gyengeségeinkkel? A tanulmány a fontos területekre kitérve, táblázatos formában adja vissza a javítanivalókat.

Kulcsszó és témakör kutatás

Ez a vizsgálati rész lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók fejébe nézzünk. Képet ad arról, hogy mi foglalkoztatja őket, milyen problémára, kérdésre keresnek megoldást az optimalizálni kívánt témában. Könnyebb kielégíteni a felhasználók igényeit, ha világossá válik, hogy mit keresnek, milyen kapcsolódó vagy helyettesítő kifejezéseket alkalmazva. De arra is, hogy jelenleg már milyen szavakon keresztül és milyen al-oldalakra érkezik organikus forgalom.

Technikai tényezők vizsgálata

A technikai tényezők az egész oldal organikus teljesítményére hatással vannak, így először ezeket kell megvizsgálni, rendbe tenni. Mit ér egy releváns tartalom, ha a hibás indexelési beállítások miatt meg sem jelenhet a Google találati listáján? Esetleg a gyenge minőségű oldalak miatt a webhely általános, negatív megítélése miatt nem tud érvényesülni? Vagy el se jut a felhasználókhoz, mert lemorzsolódnak a lassú betöltési sebesség miatt?

A technikai vizsgálatok során többek között ezeket az elemeket nézzük végig, hogy a jelenlegi állapotról hogyan lehet tovább javulni.

Tartalmi, link és konkurens elemzések

A vizsgálatok fel fogják fedni az oldalon található szöveges-képes tartalmak mennyiségét, minőségét, relevanciáját és fókuszáltságát. Ez alapján fogjuk javasolni, hogy kell-e még több/jobb tartalmat írni. Átnézzük a honlapra mutató linkek mennyiségét és erősségét, mennyire releváns szövegkörnyezetből történik a hivatkozás. Hosszú távon ez az a két terület, amivel a legnagyobb súllyal tudjuk segíteni a helyezések javulását.

Végül pedig a kapott SEO mutatókat összevetjük a közösen kiválasztott 5-10 konkurens mutatóival, hogy lássuk a direkt piaci szereplők miben jobbak vagy gyengébbek a vizsgált honlapnál.

A tanulmány elkészülte 10-12 munkanap, ez után átadásra kerül az Excel formátumú anyag (igény esetén írott vezetői összefoglaló is), és egy személyes találkozó vagy skype hívás keretein belül tisztázzuk a teendőket, összeállítunk egy végrehajtási ütemezést. A végrehajtás során segítséget nyújtunk mind a fejlesztőknek, mind a weboldal tartalmát kialakítóknak.

Folyamatos keresőoptimalizálás

Az audit elkészülte után kezdődik igazából a munka, hiszen a látványos és stabil organikus javuláshoz legalább 5-7 hónap folyamatos munka szükséges. A közös munka tartalma több mindentől is függ. Egyrészt, hogy a kezdeti audit mennyi kritikus javítanivalót adott; másrészt, hogy a folyamatos teendőkből mi készülhet el házon belül és mit kell nekünk elvégezni.

A folyamatos havi szolgáltatásunk keretében a következő feladatokat végezzük:

  • Algoritmusváltozások és hatásaik figyelése
  • Időszakos technikai auditok
  • Betöltési sebesség folyamatos javítása
  • Kulcsszó pozíciók változásának monitorozása
  • Piaci trendek, keresettségek figyelemmel követése
  • Havi riportolás javaslatokkal
  • Minőségi linkek szerzése (megbeszélés szerint)
  • Minőségi tartalmak írása (megbeszélés szerint)

Tartalom marketing – Tartalomírás

Egy honlap SEO értékét nagyban meghatározó tényezők közé tartozik a szöveges tartalom, mely nem csak a felhasználók, de a keresőrobotok szempontjából is fontos. Míg egy felhasználó legfőbb igényei közé tartoznak a világos megfogalmazás és a szöveg érthetősége illetve átláthatósága, a keresők szempontjából ugyanilyen fontos a relevancia, a kulcsszavak szerepeltetése a szövegben, illetve azok egymáshoz való kapcsolata.

A Google organikus találati listája „ingyenes reklámfelületet” biztosít a honlapoknak, melyek minél előkelőbb pozíciókban jelennek meg, a felhasználók annál nagyobb valószínűséggel kattintanak rájuk. A megjelenés ára az értékes és a felhasználó számára releváns tartalom (ami egyedi és lehetőleg friss), a kereső ugyanis olyan látogatókat irányíthat az oldalra, akik már kifejezték érdeklődésüket a lekérdezéssel – vagyis az értékes célközönséget.

A találati listán, azon belül is a kiemelt helyeken történő megjelenés több feltételhez kötött, kétségtelenül egyik legfontosabb alapköve viszont a tartalom, azon belül is kiemelten a szöveges tartalom. Ennek értékelése során a keresőrobotok több szempontot is figyelembe vesznek, ilyen például a szöveg terjedelme, kulcsszavak és variációik, illetve kapcsolódó kifejezések szerepeltetése. Ma már nem járható út az, hogy egy szövegbe minél többször beleszőjük a célzott szót. A Google figyelembe veszi azt, hogy milyen szövegkörnyezetben szokott előfordulni a kulcsszó, azt várja el, hogy abban a kontextusban szerepeltessük mi is, ekkor tekinti a szöveget relevánsnak, ezáltal értékesnek a témában.

A kereső nem egyes oldalak látogatottságát hivatottak növelni, hanem a felhasználói élményt, hogy a látogató a keresőmezőbe beírt lekérdezés után garantáltan és minél gyorsabban megtalálja, amit keres. Az egy téma köré csoportosuló kulcsszavainkat és azok szövegkörnyezetét kielemezve a kereső találati listáján rangsorolja az oldalt többek közt az alapján, hogy a felhasználó számára mennyire lehet releváns a tartalom.

Egy weboldal szövegezésének technikája több ponton is eltérhet más szövegírásoktól, a kulcsszavak szerepeltetésén túl ugyanis sarkalatos pont ezek sűrűsége: fontos, hogy többször is szerepeltessünk egy-egy kulcsszót a tartalomban, viszont ezzel sem szabad túlzásba esni, a keresők ugyanis büntetnek a túlzott kulcsszó-használatért, jellemzően a listán való lejjebb sorolással.

A szolgáltatásaink lefedik a meglévő tartalmak – a legfrissebb algoritmus szerinti – felülvizsgálatát, de bármilyen témában magyarul tudunk havi 1-10 db cikket írni, ahogy webáruház esetén a lista oldalakra vagy a TOP termék oldalakra is megfelelő minőségű SEO szöveget gyártani.

SEO tanácsadás

Úgy érzi, hogy mindössze egy kis szakértői segítségre van szüksége? Vagy elkészült az audit, de a javasolt egyszeri valamint a folyamatos teendők nagy részét házon belül meg tudják oldani? Ilyenkor érdemes igénybe venni az óradíjas SEO tanácsadás szolgáltatásunkat. Az előre bekért információk és kérdések alapján a tanácsadónk felkészül, majd az 1-2 órás találkozó keretében átbeszélik a tapasztaltakat és a további felmerülő kérdéseket.

Kapcsolatkérés

Név (kötelező)

Telefon (kötelező)

Email cím (kötelező, ha lehet ne info@... legyen)

Még nem tudomSEO audit érdekelFolyamatos SEO érdekelTartalom marketing érdekelSEO tanácsadást szeretnék

Üzenet