SEO - Keresőoptimalizálás

A már temetett keresőoptimalizálás még mindig az egyik legnépszerűbb marketing eszköz a magyar cégek életében. Viszont a folyamatosan változó algoritmus és a helyezésekért folytatott piaci küzdelem megköveteli, hogy mindig legyen foglalkozva ezzel a területtel.

A keresőoptimalizálás elsődleges célja-előnye, hogy minél nagyobb keresőből érkező forgalmat generáljunk anélkül, hogy egy-egy látogatóért közvetlenül fizetni kéne. Egy weboldal SEO szempontú rendbetétele azonban nem csak a találati oldali helyezések javítása miatt lényeges. A Google célja az, hogy megtartsa „rajongótáborát”, ezt pedig úgy tudja elérni, hogy a legrelevánsabb találatokat listázza ki. Tehát ha a keresőóriás kedvében járunk, azzal az esetek többségében a felhasználói élményt is javítjuk.

A SEO 3 alappillére – a tartalmi elemek, a technikai tényezők, illetve a külső linkek - egymással karöltve, közösen kell dolgozzanak a jó helyezések eléréséért, megtartásáért. Fontos, hogy egy pártatlan, szakértő szem nézze át a weboldalt mindhárom szempontból, és ajánlásokat tegyen a módosításokra. Nagyon különbözőek a súlyok és kihívások, attól függően, hogy egy tartalmi (pl. hírportál) honlapról, vagy egy szolgáltató esetleg egy webáruház oldalt kell a keresőre optimalizálni. De más a helyzet ha egy nagyon népszerű témáról (például utazás vagy ingatlan) vagy egy kevésbé keresett B2B témáról van szó.

A SEO szolgáltatásainkat úgy alakítottuk ki az évek során, hogy mind egy kis-, mind egy nagy cégnek tudjunk segíteni, ha nagyobb számú organikus forgalmat szeretne a honlapjára irányítani

SEO AUDIT

FOLYAMATOS KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

TARTALOM MARKETING

SEO TANÁCSADÁS

SEO audit

Egy SEO audit elkészítése a keresőoptimalizálási folyamat első lépése, segítségével felfedhetők a honlap technikai és tartalmi hiányosságai. Honnan is tudhatnánk, hogy miként lehetünk jobbak, ha nem vagyunk tisztában a gyengeségeinkkel? A tanulmány a fontos területekre kitérve, táblázatos formában adja vissza a javítanivalókat.

A tanulmány elkészülte 10-12 munkanap, ez után átadásra kerül az Excel formátumú anyag (igény esetén írott vezetői összefoglaló is), és egy személyes találkozó vagy skype hívás keretein belül tisztázzuk a teendőket, összeállítunk egy végrehajtási ütemezést. A végrehajtás során segítséget nyújtunk mind a fejlesztőknek, mind a weboldal tartalmát kialakítóknak.

Folyamatos keresőoptimalizálás

Az audit elkészülte után kezdődik igazából a munka, hiszen a látványos és stabil organikus javuláshoz legalább 5-7 hónap folyamatos munka szükséges. A közös munka tartalma több mindentől is függ. Egyrészt, hogy a kezdeti audit mennyi kritikus javítanivalót adott; másrészt, hogy a folyamatos teendőkből mi készülhet el házon belül és mit kell nekünk elvégezni.

A folyamatos havi szolgáltatásunk keretében a következő feladatokat végezzük:

  • Algoritmusváltozások és hatásaik figyelése
  • Időszakos technikai auditok
  • Betöltési sebesség folyamatos javítása
  • Kulcsszó pozíciók változásának monitorozása
  • Piaci trendek, keresettségek figyelemmel követése
  • Havi riportolás javaslatokkal
  • Minőségi linkek szerzése (megbeszélés szerint)
  • Minőségi tartalmak írása (megbeszélés szerint)

Tartalom marketing - Tartalomírás

Egy honlap SEO értékét nagyban meghatározó tényezők közé tartozik a szöveges tartalom, mely nem csak a felhasználók, de a keresőrobotok szempontjából is fontos. Míg egy felhasználó legfőbb igényei közé tartoznak a világos megfogalmazás és a szöveg érthetősége illetve átláthatósága, a keresők szempontjából ugyanilyen fontos a relevancia, a kulcsszavak szerepeltetése a szövegben, illetve azok egymáshoz való kapcsolata.

A Google organikus találati listája „ingyenes reklámfelületet" biztosít a honlapoknak, melyek minél előkelőbb pozíciókban jelennek meg, a felhasználók annál nagyobb valószínűséggel kattintanak rájuk. A megjelenés ára az értékes és a felhasználó számára releváns tartalom (ami egyedi és lehetőleg friss), a kereső ugyanis olyan látogatókat irányíthat az oldalra, akik már kifejezték érdeklődésüket a lekérdezéssel – vagyis az értékes célközönséget.

A találati listán, azon belül is a kiemelt helyeken történő megjelenés több feltételhez kötött, kétségtelenül egyik legfontosabb alapköve viszont a tartalom, azon belül is kiemelten a szöveges tartalom. Ennek értékelése során a keresőrobotok több szempontot is figyelembe vesznek, ilyen például a szöveg terjedelme, kulcsszavak és variációik, illetve kapcsolódó kifejezések szerepeltetése. Ma már nem járható út az, hogy egy szövegbe minél többször beleszőjük a célzott szót. A Google figyelembe veszi azt, hogy milyen szövegkörnyezetben szokott előfordulni a kulcsszó, azt várja el, hogy abban a kontextusban szerepeltessük mi is, ekkor tekinti a szöveget relevánsnak, ezáltal értékesnek a témában.

A kereső nem egyes oldalak látogatottságát hivatottak növelni, hanem a felhasználói élményt, hogy a látogató a keresőmezőbe beírt lekérdezés után garantáltan és minél gyorsabban megtalálja, amit keres. Az egy téma köré csoportosuló kulcsszavainkat és azok szövegkörnyezetét kielemezve a kereső találati listáján rangsorolja az oldalt többek közt az alapján, hogy a felhasználó számára mennyire lehet releváns a tartalom.

Egy weboldal szövegezésének technikája több ponton is eltérhet más szövegírásoktól, a kulcsszavak szerepeltetésén túl ugyanis sarkalatos pont ezek sűrűsége: fontos, hogy többször is szerepeltessünk egy-egy kulcsszót a tartalomban, viszont ezzel sem szabad túlzásba esni, a keresők ugyanis büntetnek a túlzott kulcsszó-használatért, jellemzően a listán való lejjebb sorolással.

A szolgáltatásaink lefedik a meglévő tartalmak - a legfrissebb algoritmus szerinti - felülvizsgálatát, de bármilyen témában magyarul tudunk havi 1-10 db cikket írni, ahogy webáruház esetén a lista oldalakra vagy a TOP termék oldalakra is megfelelő minőségű SEO szöveget gyártani.

SEO tanácsadás

Úgy érzed, hogy mindössze egy kis szakértői segítségre van szükséged? Vagy elkészült az audit, de a javasolt egyszeri valamint a folyamatos teendők nagy részét házon belül meg tudják oldani? Ilyenkor érdemes igénybe venni az óradíjas SEO tanácsadás szolgáltatásunkat. Az előre bekért információk és kérdések alapján a tanácsadónk felkészül, majd az 1-2 órás találkozó keretében átbeszélik a tapasztaltakat és a további felmerülő kérdéseket.

Kapcsolatfelvétel


    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ha lehet ne info@... legyen)

    Még nem tudomSEO audit érdekelFolyamatos SEO érdekelTartalom marketing érdekelSEO tanácsadást szeretnék

    Üzenet

    Keresőoptimalizálással kapcsolatos cikkeink

    2022.08.23.

    Új SEO algoritmus: Helpful Content Update

    A Google augusztus végén elindítja a „Helpful Content Update” azaz a Hasznos Tartalom Algoritmust. Ezzel nem csak egy új algoritmus, hanem egy új rangsorolási faktor is születik.
    2022.04.21.

    SEO minden cégnek az önéletrajza

    Mi a SEO? Weboldalad és egyben céged önéletrajza is. Mi a lényege és miről is szól nagy vonalakban? A cikket elolvasva Te is megtudhatod!
    2019.08.30.

    Tartalomgyártás esettanulmány

    Az esettanulmányban bemutatjuk, hogy miként növeltük meg egy év alatt 525%-kal egy e-kereskedelmi webhelyen belüli blog organikus forgalmát.
    2019.05.07.

    Tartalmi oldal SEO esettanulmány I.

    avagy havi több százezer munkamenetet is meg lehet duplázni! Esettanulmányunk az egyik tartalmi oldalt üzemeltető ügyfelünkről szól, amely AdSense hirdetések révén szerzi bevételét egy nagyon kompetitív […]