Google Shopping szolgáltatások

2019 nyara óta Magyarországon is elérhető a Google Shopping szolgáltatása! Ezen az oldalon foglaltuk össze, hogy milyen lehetőségeket nyújt a hirdetőknek, milyen kihívásokat okoz és hogy erre milyen megoldásokat tudunk nyújtani a hirdetőknek!

google-shopping-logo

Mi is a Google Shopping?

A tőlünk nyugatabbra már évek óta elérhető hirdetési formátum 2019 nyara óta itthon is használható. A felhasználók döntően a találati listán megjelenő termékajánlatokkal azonosítják, ahol az eddigi szöveges formákkal szemben már struktúráltan tudunk képekkel, árakkal és ajánlatokkal megjelenni termék keresőszavakra.

google shopping pelda

De nem csak ennyi a Google Shopping, hiszen lényegében egy ökoszisztéma van mögötte, amivel a dinamikus remarketing és a YouTube hirdetéseknél is több új lehetőség elérhető.

Ez a fajta hirdetési formátum jóval technikaibb valamint nagyon függ a kialakított termék feed-től (amit a Merchant Center felületen lehet menedzselni) az eredményessége, így hogy igazán versenyelőnyként tudjuk kihasználni az alkalmazását, kell tapasztalat a működtetésében.

do-zold-pipa

Kinek ajánlott használni?

E-kereskedőknek (ha terméket forgalmaznak)

A Shopping egyértelműen a termékeket forgalmazó webáruházaknak lett kitalálva. Így nekik kötelező itthon is használni, ha termékszintű keresésekből akarnak kattintásokat szerezni. Az árazás, a sok információval feltöltött feed, a címkézések sarokpontjai a minél jobb hatékonyságnak.
dont-piros-pipa

Kinek nem ajánlott?

Szolgáltató oldalaknak

Kozmetikumot vagy fodrászatot, esetleg fogászatot üzemeltetünk? Hiába vannak árak és képek a szogláltatásokhoz, nem ez lesz az a marketing forma amit használhatunk. Egyértelműen fizikai termékek listázásá a fő fókusza a Shoppingnak.

Aggregátor oldalaknak

Legyen szó akár egy ajándékkereső vagy termék összehasonlító oldalról, ha nem lehet a weboldalon vásárolni, akkor nem nekik találták ki a Shopping formátumot. Kiskapuk vannak, de általánosságban ilyen esetben más megoldásokat szoktunk javasolni!

E-kereskedőknek (ha NEM terméket forgalmaznak)

Egy kuponos oldal, egy szállás oldal vagy egy digitális terméket áruló weboldalnak sajnos más hirdetési formátumot kell jelenleg használnia.

Milyen kihívásokat okoz?

  • Megfelelően kialakított és karbantartott terméklista: Túl kevés vagy túl sok információ van benne egy-egy termékről? Hiányoznak kötelező elemek-paraméterek? Ezekre mind és folyamatosan figyelnünk kell!
  • Folyamatos menedzselés: Le kell követni a készletváltozást, az új termékkörök felvitelét, az árazás változást illetve az időszakos akciózást. Ez mind heti felügyeletet igényel.
  • Árazás fontossága: A feed és azon belül a megjelenített ár fogja döntően befolyásolni, hogy mennyi megjelenést tudunk elérni a Google felületén és hogy a felhasználók ebből hányszor kattintanak.
  • Ökoszisztémában gondolkozás: a Shopping illetve a hozzá tartozó Merchant Center feed a Google találati listája mellett több felületen is használható. Így akár YouTube hirdetésekben tudunk általános tartalommal együtt konkrét terméket is hirdetni. De a dinamikus remarketinghez is fel tudjuk használni, így egy teljesen vásárlói döntési folyamatot le tudunk fedni a segítségével, ami még hatékonyabbá teheti a marketingünket.

Mi lesz az árösszehasonlítókon való hirdetéssel így?

A Shopping formátum új igényeket nem fog teremteni, az eddig is létező Google keresésekre fog termékcélzottabb hirdetéseket megjeleníteni, valamint az árösszehasonlító oldalakon történt keresésekből átterelni forgalmat erre a felületre. Innentől már együtt kell kezelni a Shopping illetve árösszehasonlító marketinget, figyelni a szinergiák kihasználására és minél jobb aggregált teljesítményre. Azt is figyelembe véve, hogy megadhatóan akár az Olcsóbbat.hu feed-ünkkel is megjelenhetünk a Google Shopping-ban, hiszen a legtöbb magyar szereplő mint Google Shopping CSS is működik.

Shopping szolgáltatásaink, megoldásaink

  • Shopping tanácsadás: Pár órában átnézzük a már futó kampányokat vagy közösen ötletelünk, hogy hogyan lehetne elindulni a hirdetésekkel. Természetesen bármilyen technikai kérdés is megválaszolásra kerül.
  • Shopping és feed technikai beállítás: Fix áron, rövid határidővel kialakítjuk/javítjuk a feedet, beállítjuk a shopping kampányokat.
  • Folyamatos Shopping menedzselés (alap): meglévő feedek alapján menedzseljük a termékalapú hirdetéseket.
  • Üzleti tanácsadás: A Shopping hirdetések legmagasabb szintje, az árösszehasonlítókkal együtt kezelve olyan folyamatos üzleti javaslatokat teszünk és menedzseljük a Shopping kampányokat, amivel a legnagyobb profitot tudja elérni.

Kapcsolatfelvétel

Név (kötelező)

Telefon (kötelező)

Email cím (kötelező, ha lehet ne info@... legyen)

Ez a terület érdekel:

Cikkeink a Google Shopping-al kapcsolatban

102019, 10

Csak a Google Shopping maradhat? – 2019 Internet Hungary előadás

Hogyan kezeljük az online tartalmat monetizálható termékként? Melyik forrásból érkeznek a legértékesebb olvasóink? Milyen KPI-ok alapján optimalizáljuk a tartalmat? Mi köze van mindennek az attribúciós modellekhez?

Többek között ezekre a kérdésekre tértem ki előadásomban a 2019-es Internet Hungary konferencián, Csak a Google Shopping maradhat? címmel. Töltsd le az előadás kivonatát a képre kattintva!

Letölthető prezentáció
102019, 10

A változás csak most kezdődik – Az árösszehasonlítók és a Shopping helyzete

Tavaly megvizsgáltuk a magyar piacon jelen lévő árösszehasonlítókat! Azóta elindult a Google Shopping is itthon, nézzük meg, hogy mennyire változtatta meg ez a termékalapú keresések piacát!
(tovább…)

52019, 09

Átalakult a Merchant Center felülete – 2019 szeptember

Még mindig nem teljes funkciójában fut itthon a Shopping megoldás, de már megújult a Merchant Center felülete!

(tovább…)

142019, 08

Merchant Center alapok – fiók létrehozása

Ahogy korábbi cikkünkben is megírtuk 2019. nyara óta itthon is elérhetőek a Google Shopping kampányok. Ahhoz, hogy sikeresen indítsunk kampányt szükségünk van egy Merchant Center fiókra és egy feed-re. (tovább…)