Mi is a Google Shopping?
A tőlünk nyugatabbra már évek óta elérhető hirdetési formátum 2019 nyara óta itthon is használható. A felhasználók döntően a találati listán megjelenő termékajánlatokkal azonosítják, ahol az eddigi szöveges formákkal szemben már struktúráltan tudunk képekkel, árakkal és ajánlatokkal megjelenni termék keresőszavakra.
De nem csak ennyi a Google Shopping, hiszen lényegében egy ökoszisztéma van mögötte, amivel a dinamikus remarketing és a YouTube hirdetéseknél is több új lehetőség elérhető.
Ez a fajta hirdetési formátum jóval technikaibb valamint nagyon függ a kialakított termék feed-től (amit a Merchant Center felületen lehet menedzselni) az eredményessége, így hogy igazán versenyelőnyként tudjuk kihasználni az alkalmazását, kell tapasztalat a működtetésében.
Kinek ajánlott használni?
E-kereskedőknek (ha terméket forgalmaznak)
A Shopping egyértelműen a termékeket forgalmazó webáruházaknak lett kitalálva. Így nekik kötelező itthon is használni, ha termékszintű keresésekből akarnak kattintásokat szerezni.
Az árazás, a sok információval feltöltött feed, a címkézések sarokpontjai a minél jobb hatékonyságnak.
Kinek nem ajánlott?
Szolgáltató oldalaknak
Kozmetikumot vagy fodrászatot, esetleg fogászatot üzemeltetünk?
Hiába vannak árak és képek a szogláltatásokhoz, nem ez lesz az a marketing forma amit használhatunk. Egyértelműen fizikai termékek listázásá a fő fókusza a Shoppingnak.
Aggregátor oldalaknak
Legyen szó akár egy ajándékkereső vagy termék összehasonlító oldalról, ha nem lehet a weboldalon vásárolni, akkor nem nekik találták ki a Shopping formátumot.
Kiskapuk vannak, de általánosságban ilyen esetben más megoldásokat szoktunk javasolni!
E-kereskedőknek (ha NEM terméket forgalmaznak)
Egy kuponos oldal, egy szállás oldal vagy egy digitális terméket áruló weboldalnak sajnos más hirdetési formátumot kell jelenleg használnia.
Milyen kihívásokat okoz?
Megfelelően kialakított és karbantartott terméklista
Túl kevés vagy túl sok információ van benne egy-egy termékről? Hiányoznak kötelező elemek-paraméterek? Ezekre mind és folyamatosan figyelnünk kell!
Folyamatos menedzselés
Le kell követni a készletváltozást, az új termékkörök felvitelét, az árazás változást, illetve az időszakos akciózást. Ez mind heti felügyeletet igényel.
Árazás fontossága
A feed és azon belül a megjelenített ár fogja döntően befolyásolni, hogy mennyi megjelenést tudunk elérni a Google felületén, és hogy a felhasználók ebből hányszor kattintanak.
Ökoszisztémában gondolkozás
A Shopping, illetve a hozzá tartozó Merchant Center feed a Google találati listája mellett több felületen is használható. Így akár YouTube hirdetésekben tudunk általános tartalommal együtt konkrét terméket is hirdetni.
De a dinamikus remarketinghez is fel tudjuk használni, így egy teljesen vásárlói döntési folyamatot le tudunk fedni a segítségével, ami még hatékonyabbá teheti a marketingünket.
Mi lesz így az árösszehasonlítókon való hirdetéssel?
A Shopping formátum új igényeket nem fog teremteni, az eddig is létező Google keresésekre fog termékcélzottabb hirdetéseket megjeleníteni, valamint az árösszehasonlító oldalakon történt keresésekből átterelni forgalmat erre a felületre. Innentől már együtt kell kezelni a Shopping, illetve árösszehasonlító marketinget, figyelni a szinergiák kihasználására és minél jobb aggregált teljesítményre.
Azt is figyelembe véve, hogy megadhatóan akár az Olcsóbbat.hu feed-ünkkel is megjelenhetünk a Google Shopping-ban, hiszen a legtöbb magyar szereplő mint Google Shopping CSS is működik.
Shopping szolgáltatásaink, megoldásaink
Shopping tanácsadás
Pár órában átnézzük a már futó kampányokat vagy közösen ötletelünk, hogy hogyan lehetne elindulni a hirdetésekkel.
Természetesen bármilyen technikai kérdés is megválaszolásra kerül.
Shopping és feed technikai beállítás
Fix áron, rövid határidővel kialakítjuk/javítjuk a feedet, beállítjuk a shopping kampányokat.
Folyamatos Shopping menedzselés (alap)
Meglévő feedek alapján menedzseljük a termékalapú hirdetéseket.