Ahogy korábbi cikkünkben is megírtuk 2019. nyara óta itthon is elérhetőek a Google Shopping kampányok. Ahhoz, hogy sikeresen indítsunk kampányt szükségünk van egy Merchant Center fiókra és egy feed-re. A megfelelő feed kialakításáról itt találtok útmutatót, a mostani cikkünkből pedig megtudhatjátok, hogyan kell létrehozni a Merchant Center fiókot. Vágjunk is bele!

A Merchant Center fiók létrehozásához érdemes azt a Google fiókot használnunk, amivel az adott weboldal Google Analytics fiókját hoztuk létre, vagy legalább szerkesztői hozzáféréssel rendelkezünk hozzá.

A fiók létrehozásának lépései

  1. Jelentkezz be Google fiókodba.
  2. Lépj a merchants.google.com webhelyre.
  3. Válaszd ki Magyarországot és add meg az üzleted nevét
  4. Add meg a webhely URL-t. Figyelj oda a http/ https változatra, hogy ez mindenhol egységes legyen.
  5. Fogadd el az általános szerződési feltételeket.
  6. Add meg webhelyet és hitelesítsd.

Miután kész a fiók a következő lépés, hogy a már meglévő feed-et csatoljuk. Ez a feed fogja meghatározni milyen termékeket tudunk majd megjeleníteni a Google Shopping kampányokban.

Feed csatolása

  1. A Termékek menüpont alatt lépj a Táblázatokba. Itt tudod hozzáadni a feed-et a plusz gombra kattintva.
  2. Add meg az országot és a nyelvet. Pipáld ki a shopping-hirdetéseket.
  3. Válaszd ki a feednek megfelelő feltöltési módot.
  4. Állítsd be az ütemezést. Érdemes a feed-et napi szinten frissíteni és ennek megfelelően a Merchant Center lekérést időzíteni.

Google Ads fiók összekötés

  1. A jobb felső sarokban található három pontra kattintva válasszuk ki a Fiók összekapcsolása menüpontot.
  2. Adjuk meg az összekapcsolni kívánt Google Ads fiók azonosítóját.
  3. A Google Ads fiókba belépve hagyjuk jóvá a felkérést.

Szállítás beállítása

  1. A bal oldali menüben a Szállítás pont alatt találhatóak a beállítások. Ezek az adatok megjelennek a hirdetésben is, így érdemes hozzáadni.
  2. A Termékek menüpontban a lista oldalon az egyes termékeknél le lehet ellenőrizni, hogy az adott termékre melyik szállítási opciót alkalmazza a Google.
  3. Ha vannak kivételek, azokra azt ajánljuk, hogy a feedben jelöljük meg azokat. A feedben található szállítási információk felülírják a fiókban megadott árat.

Reméljük sikeresen létrehoztad Te is a Merchant Center fiókodat és hamarosan indíthatod is a Google Shopping kampányokat! Ne felejtsd el, hogy a Merchant Center lesz a feed kezelésének a kulcsa, állítsd be az e-mail értesítéseket magadnak!