Az esettanulmányban bemutatjuk, hogy miként növeltük meg egy év alatt 525%-kal egy e-kereskedelmi webhelyen belüli blog organikus forgalmát.
A tartalomgyártás a vállalkozás méretétől és iparágtól függetlenül mindenki számára rejthet lehetőségeket, amennyiben céltudatosan és megalapozottan történik. A cikkírás és a blogolás menedzselése csak egy részlete a tartalomgyártásnak. A legtöbb weboldal az együttműködés kezdetén minimális vagy semmiféle szöveges tartalommal nem rendelkezik a kategória- és egyéb üzletileg fontos oldalain. Ennek korrigálása és pótlása az első teendők között szokott lenni. Valamennyi esetben a találati oldali megjelenés is optimalizálásra szorul, melynek keretein belül a meta leírásokat és oldalcímeket (title) gondoljuk újra a jobb eredmények érdekében.
Eredmények
– Augusztusban közel 25.000 organikus munkamenetet generáltak a cikkek.
– Eközben több, mint 15.000 új felhasználó érkezett a blognak köszönhetően.
– Már 150 darab – havonta 20+ felhasználót – elérő cikkel bővült a honlap
Témakutatás
Valamennyi területen akadnak olyan információs jellegű keresések, amelyek a kínált szolgáltatáshoz vagy termékhez kapcsolhatók akár szorosan, akár távolabbról. Ezeket kiszolgáló tartalmakkal eljuttathatjuk weboldalunkat a célközönségünkhöz már a kutatási fázisban vagy korábban nem létező érdeklődésüket is felkelthetjük. Az esettanulmányban szereplő projektet a döntéshozatal előtti információgyűjtésre építettük. A terület sajátossága, hogy döntéshozatal után is történhet az információgyűjtés, de mivel egy bizonyos időközönként aktuális témakörről van szó, így ekkor is előny származhat a látogatásból, elnyerhetjük a jövőbeni bizalmat.
A szóban forgó projekt igen hálás, számos olyan alapvető és rafináltabb téma létezik, ami a keresések száma alapján népszerű a felhasználók körében. Mivel a munka kezdetén csak néhány cikk volt a blogban, így a lehetőségek kiaknázása a kezünkbe került.
Tartalom tervezése
A témákat keresettséggel együtt jónéhány hónapra előre kigyűjtöttük, majd a szezonalitás és változatosság figyelembevételével átlagosan 10 cikkes havi adagokra bontottuk.
A címek tehát adottak, de miről is szóljon a bejegyzés?
A legegyszerűbb, ha megvizsgáljuk az adott kulcsszóra a találati lista első néhány találatát. A mi tartalmunk akkor lesz értékes mind a felhasználók, mind a Google szemében, ha körül járja az adott témát és minden olyan pontra kitér, amelyekre a versenytársak is. Kigyűjtöttük tehát az egyes címekhez a támpontokat, amelyek vezetik a szövegírást.
Segítség a tartalomgyártás menedzseléséhez
Egy egyszerűbb verzióját elkészítettük az általunk gyakran alkalmazott tartalomgyártás tervezésnek. Ebben egy utazásos ügyfél példáján keresztül mutatjuk meg, hogy – gyártási minimumként – érdemes végigmenni egy cikk megírásának tervezésén, a témaválasztástól az elkészült anyag megosztásáig.
Az anyag Google Docs formátumban elérhető, de letölthető más formában is:
Tartalomgyártás, szövegírás
A weboldal saját bloggerrel rendelkezik, aki a kapott inputok alapján elkészíti a szövegeket. Az elkészült anyagok mindig szakszerűek és hitelesek, nem erőltetetten SEO célúak. A legtöbb ügyfelünknél a szövegírás is a mi kezünkben van, így ez egy speciális eset. A blogger átlagosan heti 1,5-2 cikket írt meg, ezek lektorálás után pár napon belül ki is kerültek a honlapra.
Linképítés
Az elkészült cikkeknek külső linkekkel adunk lökést, hogy minél előkelőbb helyezést érjenek el a találati listán. A tartalmak közösségi oldalakon is megosztásra kerülnek, ezáltal a brand kommunikációjában is fontos szerepük van.
Megannyi tartalmi lehetőség és ötlet létezik, sokan hajlamosak az egyikről a másikra ugrálni, az eredmények viszont gyakran elmaradnak. A siker eléréséhez szükség van egy előre megfogalmazott stratégiára és tervre, hogy az erő- és időbefektetés ne legyen hiábavaló. Önnek még nincs? Nem látja a cikkírás pozitív hatásait? Hadd segítsünk!