A pandémia - annak a különböző lezárásos és feloldásos hulláma - kifejezetten hatott a szállások és szállodák piacára. Amikor lezárás volt itthon vagy a legtöbb turistát küldő országokban, akkor a bevétel pangott. Viszont amikor feloldások jöttek, akkor mindenki foglalni akart, így a kiemelt időszakok még telítettebbek lettek. A 2022-es évben pedig a jelentősen megnövekedett energia- és fűtési költségek, plusz az infláció okoztak jelentős kihívást a szektorban.

Mindezek mellett a hazai és a nemzetközi turisták száma váltakozik, így a külső tényezők mellett kell a szállodai marketingeseknek egyensúlyozni a folyton változó online marketing piaccal. 

Cégünk ebben tud neked segítséget nyújtani, hiszen régóta támogatjuk partnereinket a turizmus és szállás szektorban is.

Szálloda és szállás marketing kihívások

A széles csoport miatt nagy a reklámzaj!

A közösségi felületeken és az e-mail fiókokban sok konkurens, illetve egyéb szolgáltató tartalmaival is meg kell küzdenie a mi kommunikációs üzeneteinknek.

Az igényes és egyedi, mégis a lényegre utaló kreatívok, a megfelelő akciók is kellenek ahhoz, hogy kitűnjön a tartalom a reklámzajból. Újszerű megoldások, új marketing eszközök is kihívást jelentenek, hiszen bár a célcsoportot el tudjuk velük érni, kérdés, hogy üzleti szempontból ezek megfelelőek-e. 

Kevés lead érkezik!

Gyakori hiba, hogy a folyamatos social, illetve hírlevél kommunikáció, a hirdetések futtatása nem eredményezi azt, hogy a foglalások (lead) száma emelkedne. Lehet túl szűk az a célcsoport, amit újra és újra elérünk? Lehet, hogy a túl kicsi marketing büdzsé és az automatizmusok azt eredményezik, hogy nem tudunk új felhasználókhoz szólni? Vagy lehet, hogy ami eddig működött marketing megoldás  - a megváltozott külső körülmények miatt - változtatás nélkül már nem fog működni? Ezek mind valid lehetőségek, amikkel foglalkozni kell!

Hektikus a foglaltság vagy a "feltöltés költsége"!

Egy foglalásokban erős hónapot - pedig mindkettő nyári hónap - a következő hónapban egy jóval gyengébb követi? Felmerül a kérdés, hogy a konkurensek lettek erősebbek; a felhasználók költötték el a pénzüket vagy éppen a külső körülmények változtak ismét egy nagyot? Hiszen így alig lehet tervezni a bevételt és előrelátni a marketing teljesítményét.

Az is lehet, hogy a foglaltságot szépen hónapról hónapra sikerül egy elfogadható szinten tartani, de annak a költsége hol bedrágul, hol olcsóbb lesz? Igen, sajnos a szektorra manapság ez is nagyon jellemző. Pedig így nehéz betervezni, hogy mikor legyenek akciósak a szobák vagy éppen milyen időszakra előre foglalva adjunk kedvezményeket!

Rólunk

2011-ben indult digitális ügynökségünk mára már hazánk egyik legjelentősebb szereplőjévé vált az online marketing piacnak, köszönhetően az elégedett ügyfeleinknek, és a számtalan projekt által szerzett szakmai tapasztalatnak. Full marketing ügynökségként lefedjük szolgáltatásainkkal a digitális marketing egészét, és szinergiában alkalmazva visszük sikerre ügyfeleink weboldalait. Büszkék vagyunk rá, hogy már 10+ országban vagyunk jelen, és mára már 22 profi szakmai tanácsadó felel a jó eredményeinkért. Rendszeresen prezentálunk hazánk legnagyobb marketing konferenciáin, megjelenünk workshopokon, előadásokon, és munkatársaink szakmai fejlődésére, tudásuk aktualizálására is kiemelt figyelmet fordítunk. Az évek során számos elismerést, díjat nyertünk, ezek is alátámasztják szakmai tudásunkat, sikereinket.

Szálloda marketing megoldásaink

Landolóoldal készítése, SEO

Informatív, érdekes, a szállást szépen bemutató, mégis figyelemfelkeltő! Ezek legalább teljesüljenek, közben itt vagy más tartalmainkon terüljük a látogatókat a foglalás felé! Ennyi mindenre és még többre kell figyelni egy jó landolóoldal kialakításakor! Ez nem egyszerű feladat, főleg ha nem is csak 1, hanem több célcsoportból akarjuk a felhasználókat az oldalra terelni. 

A nagy verseny, a magas kattintásárak és nagy szállás aggregátor oldalak végtelennek tetsző büdzséje hozza azt, hogy muszáj a kereső organikus kattintásaiból is felhasználókat a honlapra irányítani, vagyis a tartalmakat és a honlapot keresőoptimalizálnunk (SEO-zunk) kell! Nem csak a relevánsnak tetsző 'lokáció + szállás/szálloda' szavakra, hanem az olyan kapcsolódó lokációs keresésekre is kell optimalizált tartalommal rendelkezzünk, mint mondjuk a pécsi látnivalók vagy Mit csináljak 48 óra alatt gyerekkel Budapesten? típusúak. Ebben is széles tapasztalatunkkal tudunk téged támogatni!

Közösségi kommunikáció

Mindegy, hogy páros, családi vagy üzleti célcsoportnak akarunk szállásokat értékesíteni: kötelező eleme kell legyen a marketing mix-ünknek a folyamatos közösségi kommunikáció!  Na jó, de milyen platformon? Mit kommunikáljak, hiszen nekem 'csak' egy szállásom van, 100 vagy 1000 férőhellyel? Nagy a médiazaj, hogyan tudok kitűnni belőle?

Ezen kérdések mindegyikére tud válaszolni social csapatunk, akik már jelentős tapasztalatot gyűjtöttek össze szállások kommunikációjában Facebook, Instagram, Linkedin és TikTok platformokon is!

Hirdetések a látogatószerzésért

A szállás iránt érdeklődő felhasználókat nagy számban még mindig a Google illetve a Meta hirdetési megoldásaival tudjuk elérni. Náluk ez a terület nagyon kompetatívnak számít, vagyis nagyon kell figyelni, hogy milyen célzással és egyéb beállítással, mennyire hatékony hirdetési szövegeket + landoló oldalakat használva szólítjuk meg a felhasználókat. 

Ezen problémák megoldásában és kiküszöbölésében már nagy tapasztalattal rendelkeznek PPC tanácsadó munkatársaink, így biztosan tudnak segíteni neked!

Folyamatok mérése

A felhasználókat elérjük; tudjuk őket a foglalások felé terelni; "foglalgatnak" is, de még sem az igazi valami?!  Csak akkor lehet a marketing folyamatok eredményességét javítani, ha mind a honlapon történő cselekvéseket, mind az esetleges háttér cselekvéseket (mint hogy telefonon győzzük meg az üzleti felhasználókat a foglalásról) is folyamatosan mérnünk illetve elemeznünk kell. Ezekben tudnak kollégáink segíteni neked!

Kapcsolatfelvétel


    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

    Nem igazán tudomEgyszeri audit érdekelKiszerveznék marketing feladatot

    Üzenet

      Név (kötelező)

      Telefon (kötelező)

      Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

      Nem igazán tudomEgyszeri audit érdekelKiszerveznék marketing feladatot

      Üzenet

      Legutóbbi cikkeink

      2024.04.05.
      Mit tanulhatunk a Temutól?
      A TEMU üzleti modellje valósággal leuralta a világot. Mit kell tudni az önajándékozás és árkommunikáció pszichológiájáról?
      2024.03.14.
      Marketing Highlights 02
      Marketing Highlights rovatunkban elhoztuk 2024 legfrissebb online marketing trendjeit. Cikkünkből megtudhatod, hogy a hónapban milyen újdonságok jelentek meg PPC, social media és keresőoptimalizálás fronton. Kattints összefoglalóinkra és lapozd végig híreinket!
      2024.03.04.
      Hol találod meg a célcsoportod? Generációs socialtérkép
      Hogyan találjuk meg márkaként a közös hangot a generációkkal az egyes platformokon? 5 platform, 4 generáció és egy térkép, ami segít eligazodni a generációs marketing univerzumában.
      2024.02.28.
      Még több AI által támogatott funkció a Mailchimpben!
      A mesterséges intelligencia számtalan módon tudja segíteni és kiegészíteni a marketing szakemberek munkáját. Alkalmazását mindenkinek ajánljuk, aki az Ecommerce szektorban dolgozik, ugyanis a versenyképesség fenntartása szempontjából kiemelt fontosságú a használata.