A pandémia - annak a különböző lezárásos és feloldásos hullámai - kifejezetten hatott a turizmusra. Amikor lezárás volt itthon vagy a legtöbb turistát küldő országokban, akkor az utazási kedv pangott. Viszont amikor feloldások jöttek, akkor mindenki utazni akart, így a kiemelt időszakok még telítettebbek lettek, főleg a népszerű desztinációkba. A luxusabb kategóriájú utazások piaca például jelentősen növekedett a pandémia alatt is.

A 2022-es évben pedig a jelentősen megugrott energia- és fűtési költségek plusz az infláció és a romló USD, illetve EUR árfolyamok  okoztak jelentős kihívást a turizmus szektorban.

Mindezek mellett a hazai és a nemzetközi turisták száma váltakozik, így a külső tényezők mellett kell egyensúlyozni a folyton változó utazás marketinggel. 

Cégünk ebben tud neked segítséget nyújtani, hiszen régóta támogatjuk partnereinket a turizmus szektorban is.

Turizmus marketing kihívások

A széles csoport miatt nagy a reklámzaj!

A közösségi felületeken és az e-mail fiókokban sok konkurens, illetve egyéb szolgáltató tartalmaival is meg kell küzdenie a mi kommunikációs üzeneteinknek.

Az igényes és egyedi, mégis a lényegre utaló kreatívok, a megfelelő akciók is kellenek ahhoz, hogy kitűnjön a tartalom a reklámzajból. Újszerű megoldások, új marketing eszközök is kihívást jelentenek, hiszen bár a célcsoportot el tudjuk velük érni, kérdés, hogy üzleti szempontból ezek hoznak-e foglalásokat.

Kevés lead érkezik!

Gyakori hiba, hogy a folyamatos social, illetve hírlevél kommunikáció, a hirdetések futtatása nem eredményezi azt, hogy a foglalások (lead) száma emelkedne. Lehet túl szűk az a célcsoport, amit újra és újra elérünk? Lehet, hogy a túl kicsi marketing büdzsé és az automatizmusok azt eredményezik, hogy nem tudunk új felhasználókhoz szólni? Vagy lehet, hogy ami eddig működött marketing megoldás  - a megváltozott külső körülmények miatt - változtatás nélkül már nem fog működni? Ezek mind valid lehetőségek, amikkel foglalkozni kell!

Hektikus a foglaltság vagy a "feltöltés költsége"!

Egy foglalásokban erős hónapot - pedig mindkettő nyári hónap - a következő hónapban egy jóval gyengébb követi? Felmerül a kérdés, hogy a konkurensek lettek erősebbek; a felhasználók költötték el a pénzüket vagy éppen a külső körülmények változtak ismét egy nagyot? Hiszen így alig lehet tervezni a bevételt és előrelátni a marketing teljesítményét.

Az is lehet, hogy a foglaltságot szépen hónapról hónapra sikerül egy elfogadható szinten tartani, de annak a költsége hol bedrágul, hol olcsóbb lesz? Igen, sajnos a szektorra manapság ez is nagyon jellemző. Pedig így nehéz betervezni, hogy mikor legyenek akciósak a szobák vagy éppen milyen időszakra előre foglalva adjunk kedvezményeket!

Rólunk

2011-ben indult digitális ügynökségünk mára már hazánk egyik legjelentősebb szereplőjévé vált az online marketing piacnak, köszönhetően az elégedett ügyfeleinknek, és a számtalan projekt által szerzett szakmai tapasztalatnak. Full marketing ügynökségként lefedjük szolgáltatásainkkal a digitális marketing egészét, és szinergiában alkalmazva visszük sikerre ügyfeleink weboldalait. Büszkék vagyunk rá, hogy már 10+ országban vagyunk jelen, és mára már 22 profi szakmai tanácsadó felel a jó eredményeinkért. Rendszeresen prezentálunk hazánk legnagyobb marketing konferenciáin, megjelenünk workshopokon, előadásokon, és munkatársaink szakmai fejlődésére, tudásuk aktualizálására is kiemelt figyelmet fordítunk. Az évek során számos elismerést, díjat nyertünk, ezek is alátámasztják szakmai tudásunkat, sikereinket.

Turizmus marketing megoldásaink

Landolóoldal készítése, SEO

Informatív, érdekes, az utazás ajánlatot szépen bemutató, mégis figyelemfelkeltő! Ezek legalább teljesüljenek, közben itt vagy más tartalmainkon terüljük a látogatókat a foglalás felé! Ennyi mindenre és még többre kell figyelni egy jó landolóoldal kialakításakor! Ez nem egyszerű feladat, főleg ha nem is csak 1, hanem több célcsoportból akarjuk a felhasználókat az oldalra terelni. 

A nagy verseny, a magas kattintásárak és nagy utazás aggregátor oldalak végtelennek tetsző büdzséje hozza azt, hogy muszáj a kereső organikus kattintásaiból is felhasználókat a honlapra irányítani, vagyis a tartalmakat és a honlapot keresőoptimalizálnunk (SEO-zunk) kell! Nem csak a relevánsnak tetsző 'lokáció + szállás/szálloda/utazás/nyaralás' szavakra, hanem az olyan kapcsolódó lokációs keresésekre is kell optimalizált tartalommal rendelkezzünk, mint mondjuk a bécsi adventi látnivalók vagy Mit csináljak 48 óra alatt gyerekkel Prágában? típusúak. Ebben is széles tapasztalatunkkal tudunk téged támogatni!

Közösségi kommunikáció

Mindegy, hogy páros, családi vagy üzleti célcsoportnak akarunk szállásokat értékesíteni: kötelező eleme kell legyen a marketing mix-ünknek a folyamatos közösségi kommunikáció!  Na jó, de milyen platformon? Mit kommunikáljak, hiszen nekem 'csak' egy szállásom van, 100 vagy 1000 férőhellyel? Nagy a médiazaj, hogyan tudok kitűnni belőle?

Ezen kérdések mindegyikére tud válaszolni social csapatunk, akik már jelentős tapasztalatot gyűjtöttek össze szállások kommunikációjában Facebook, Instagram, Linkedin és TikTok platformokon is!

Hirdetések a látogatószerzésért

Az utazás iránt érdeklődő felhasználókat nagy számban még mindig a Google illetve a Meta hirdetési megoldásaival tudjuk elérni. Náluk ez a terület nagyon kompetatívnak számít, vagyis nagyon kell figyelni, hogy milyen célzással és egyéb beállítással, mennyire hatékony hirdetési szövegeket + landoló oldalakat használva szólítjuk meg a felhasználókat. 

Ezen problémák megoldásában és kiküszöbölésében már nagy tapasztalattal rendelkeznek PPC tanácsadó munkatársaink, így biztosan tudnak segíteni neked!

Folyamatok mérése

A felhasználókat elérjük; tudjuk őket a foglalások felé terelni; "foglalgatnak" is, de még sem az igazi valami?!  Csak akkor lehet a marketing folyamatok eredményességét javítani, ha mind a honlapon történő cselekvéseket, mind az esetleges háttér cselekvéseket (mint hogy telefonon győzzük meg a felhasználót adott utazás mellett) is folyamatosan mérnünk illetve elemeznünk kell. Ezekben tudnak kollégáink segíteni neked!

Kapcsolatfelvétel


    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

    Nem igazán tudomEgyszeri audit érdekelKiszerveznék marketing feladatot

    Üzenet

    Legutóbbi cikkeink

    2022.11.30.

    Sikeres email kampányok receptje a karácsonyi pörgésben

    Mit érdemes figyelembe venni idén a last-minute karácsonyi hírlevél kampányaink tervezésénél? Hogyan biztosíthatjuk a lehető legtöbb vásárlást és persze a szórakoztató felhasználói élményt hírleveleinkben? Olvass tovább tanácsainkért és használd ki az ünnep előtti utolsó heteket!
    2022.11.23.

    Az organikus munkamenetek értéke

    Gondolkodtál már azon, hogyan térülhet meg neked a keresőoptimalizálás? Szeretnénk mindenki számára kézzelfoghatóvá tenni, hogy egy organikus munkamenet mennyit ér pénzben kifejezve, ezért összefoglaltuk, hogyan számíthatod ki ezt az értéket. Emellett bemutattuk, hogy milyen hatást gyakorolhat a SEO az organikus forgalomra. Tudj meg többet te is!
    2022.11.15.

    Így kommunikálj, mint munkáltató 2022-ben! 

    Napjaink egyre nagyobb figyelmet igénylő nehézsége a gyakori munkahelyi fluktuáció, amely nem csak egy kellemetlen jelenség, de a munkáltatók szempontjából egy rengeteg időt, pénzt és energiát felemésztő probléma. Korábbi cikkünkben az employer branding kiemelt fontosságáról és felépítéséről írtunk, most pedig ideje szót ejteni azokról az online felületekről, amelyek ebben segítségünkre lesznek!
    2022.10.18.

    Adatgyűjtés – Nézz rá más szemmel, vagy a recesszió nálad még mélyebb lesz! 

    Nem csupán gazdaságilag nehéz környezetben, hanem általánosságban véve is kritikus, hogy a megfelelő adatok álljanak rendelkezésünkre. Milyen kihívások hátráltathatják a munkát? Miért értékelődik fel a saját adatok szerepe recesszió vagy cookie apokalipszis idején? Hogyan hozhatjuk ki belőlük a legtöbbet?