Legyen szó egy “házon belüli” marketing munkatársról vagy akár egy külsős tanácsadóról/ügynökségről, akik menedzselik a Google Shopping hirdetéseket, mind a két esetben érdemes felülvizsgálni a munkájukat. Hiszen a Google Shopping csak pár hónapja érhető el itthon, aki nem találkozott külföldön vele, annak ez a feed-en és árazáson nyugvó hirdetési formátum több kihívást is tartogat. Pedig tudjuk, hogy a termékalapú keresések – ott ahol már régebb óta elérhető a Shopping – döntő részét ez a típusú hirdetés formátum viszi az oldalra, szemben az eddig használt “hagyományos” szöveges Kereső hirdetésekkel.

Milyen kihívásai vannak a házon belüli kampánykezelőnek?

  • Nem megfelelő szintű szaktudás: Az itthon még csak 2019 nyara óta elérhető Google Shopping alapja a megfelelően kialakított és karbantartott Merchant Center fiók, a nemzetközi best-practice-ek alkalmazása. Ezt egy egyébként a Google Ads hirdetéseket is ritkán kezelő marketinges már nehezen tudja hatékonyan menedzselni.
  • Trükkök ismeretének hiánya: Hogy mért jelenik meg mindenre a Shopping hirdetésünk, mikor csak a termékneveket tettük bele a feed-be? Vagy éppen miért nem jelenik meg annyiszor, mint a korábbi termékalapú kampányok? Pont ezek a hibamegoldások hiányoznak még sokszor a kezelőknél.
  • Nincs elég ideje: Nem csak a PPC kampányokat kezeli, hanem hírlevelet készít és a social kommunikáció is az ő feladata? Így biztos nem jut elég idő a folyamatosan (főleg technikai) figyelmet igénylő Shopping kampányfelügyeletre.
  • Hiányzik a technikai támogatás: Tudja, hogy mi lenne a helyes irány, de nehézkes a fejlesztőkkel a munka, így csak egy “alap” terméklista készült el? Ezt lehetőség van fejlesztő nélkül is bővíteni további információkkal.

Miért érdemes auditáltatni a fiókokat?

A PPC tanácsadóink legalább már 6 különböző ügyfélnek kezelnek Shopping hirdetést, havi 1,5 millió Ft-nál több költéssel, különböző e-kereskedelmi szektorokban hirdetőknek. Ezáltal egy széles körű, szofisztikált és ökoszisztémán alapuló Shopping tudással rendelkeznek.

Ezen tudással és legalább 2 éves “hagyományos” PPC kampánykezelői tapasztalattal gyorsan fel tudják mérni az újonnan látott Merchant Center fiókokat illetve Shopping hirdetéseket, már 1-2 órás tanácsadás során is olyan javaslatokat adnak, amiket megvalósítva a következő hónaptól a termékalapú hirdetések költséghatékonyabban futtathatóak.

Shopping audit szolgáltatásaink

  • Shopping audit tanácsadóval: Óradíj alapon (20.000 Ft + áfa / óra) árazott személyes találkozó, amire előtte – hozzáférés megadása esetén – tanácsadónk készül. Így a hirdetési stratégia illetve üzleti célok átbeszélése után elmondja a talált technikai hibákat, javaslatokat tesz az célokhoz jobban illesztkedő irányokra, valamint hogy miket lehetne tesztelni a Shopping hirdetéseknél. Így az átlag 2 órás auditálás után jó pár gyakorlati feladattal távozhat!
  • Shopping audit vezető PPC tanácsadóval: Óradíj alapon (25.000 Ft + áfa / óra) árazott személyes találkozó a vezető PPC tanácsadóink egyikével, akik legalább 5 éves kampánykezelési tapasztalattal bírnak. Az audit hasonlóan zajlik, mintha PPC tanácsadóval történne, előnye ahhoz képest, hogy nagyobb üzleti összefüggések és más csatornák Shoppingra gyakorolt hatását is ábeszéljük. Átlag ez 2-3 óra hosszúságú szokott lenni.

Kapcsolatfelvétel

Név (kötelező)

Telefon (kötelező)

Email cím (kötelező, ha lehet ne info@... legyen)

PPC audit érdekelHírlevél audit érdekelShopping audit érdekelMérés audit érdekel


További audit szolgáltatásaink