Egy webáruház hatékony működtetése és növekedési pályán tartása még akkor is kihívásokkal teli, ha már évek óta csináljuk, megbízható és hozzáértő belső emberekkel és profi külsősökkel. Sajnos az a központi, mindent átlátó szemlélet és az iránylátás a vezető/tulajdonos fejébe kell hogy összeálljon. Ehhez viszont vagy saját magának kell tanulnia - ez általában a saját cégében történik - vagy szakértőt kell bevonnia a lehetőségek, illetve hibák feltárásához!
Kihívások egy webáruház üzemeltetése során
Hogyan tudnék tovább nőni a magyar piacon?
Nagyon gyakori probléma, hisz ez a fajta siker millió dolgon múlik, amikből sokra nincs is ráhatásod. Lehet, hogy rossz termékeket forgalmazol, lehet, hogy az árképzésed, a szolgáltatásod vagy logisztikád a gátja a növekedésednek! Az is lehet, hogy a konkurensek tőkeerősebbek, gyorsabbak, ügyesebbek nálad, így hiába nő a piaci torta, te nem tudsz annyit nőni vele. Vagy lehet, hogy brand értéked gyenge, a bizalmat és az ismertségedet kellene növelned. Az is lehet, hogy elérted itthon a gazdaságosan üzemeltethető méretet és már csak külföldön tudnál jelentősen nőni!
Hogyan tudnám hatékonyabban üzemeltetni az áruházamat?
A forgalom jó, van növekedés is, de túl sok a probléma az üzemeltetéssel, sok a HR teendő, vagy éppen úgy érzed, hogy lehetne kevesebb emberrel is működtetni ezt? Persze, ez valószínű. A kérdés csak az, hogy hogyan? A raktárodat kell átrendezni? Gyorsabban forgó termékeket készletezni csak? Tanítani a munkatársakat? Cserélni valamelyik munkafolyamathoz használt szoftvert? Ezernyi lehetőség van, csak segítség kell, hogy mikhez kell nyúlni.
Mik a lehetőségek, amikre nem gondoltam?
Rengeteg marketing lehetőség van itthon is, te pedig csak párat használsz? Kevesebb számú, de nem kevésbé fontos, szoftver-technikai megoldás van sok webáruház folyamatra, te ezekből is keveset ismersz? Ezeket a kérdéseket lehetne folytatni a beszerzés, az árazás, a készletezés, a logisztika, a fizetések és még jó pár területen is.
Ezekből mi tudunk neked javasolni, így jelentős időt és pénzt tudsz megspórolni!
Brand szempontjából gyengén áll az oldal!
Alig ismerik a felhasználók a webáruházat, akik vásárolnak, azok nagyobb része pedig negatívan nyilatkozik róla? A branded és a szolgáltatásod gyengeségeit is fel kell tárni, akár vevői vélemények, akár kutatások mentén. A lényeg, hogy kiderüljön hogy a honlap, a vásárlási folyamatok, a szolgáltatásod bármelyik része, a futár vagy melyik terület az, ami fájó pont a vevőknek.
Miért pont mi, ha webáruházakról van szó?
Bár egy webáruház működtetése a marketingen kívül sok más részt magába foglal, de senior tanácsadóink az 5+ éves szakmai tapasztalatukkal - amit egyénileg is több tucat áruház folyamatos támogatása során szedtek össze - széles rálátással rendelkeznek a működtetés majd minden területén.
A HD marketing
A 22 fős tanácsadói csapatunk jelenleg is több, mint 100 ügyfélnek végez különböző kommunikációs, illetve hirdetési feladatokat, gyárt tartalmat vagy állít be méréseket. A legtöbb ügyfelünk termékeket forgalmazó magyar webáruház, de vannak szolgáltatásokat, képzéseket vagy digitális termékeket értékesítő partnerünk is.
A hosszú távú együttműködésekben hiszünk és a célunk, hogy az elégedett ügyfél minél több marketing területben kérje a segítsünk. Ezzel a szemlélettel láthatjuk, hogy az évek során hogyan fejlődik egy szektorban tevékenykedő partnerünk; mi az ami működik nála és mi az ami nem; vagy hogy egy weboldal csere milyen hatással van az eredményekre.
Büszkék vagyunk rá, hogy a hazai e-kereskedelmi versenyeken (például Az Ország Boltja vagy az Év E-kereskedője) partnereink rendre díjakat szereznek!
Ahogy arra is, hogy a Forbes 2022-es magyar tulajdonú e-kereskedőket felsoroló TOP15-ös listájáról 3-al is évek óta együtt dolgozunk!
Kiemelt webáruház marketing referenciáink
Mert kell egy csapat...
A széles tapasztalataink miatt tudjuk, hogy nem láthatunk rá és ezért nem tudunk hitelesen segíteni egyes webáruház működtetési területeken, azért 'külsős' szakértőket vonunk be a tanácsadási folyamatainkba. Ők évekig dolgoztak/dolgoznak nagyobb webáruházakban, vagyis ugyanazokkal a kihívásokkal találkoztak, amikkel te is. Ők már végigküzdötték a logisztika, a készletezés, az árazás, a növekedés és egyéb kihívások részletein magukat, így neked is tudnak hatékonyan segíteni!
Burka Szilvia - Ecommerce Expert
Szilvia több mint 20 éves marketing- és közel 8 éves e-kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik. Közgadász alapdiplomájának megszerzése után, a mester diplomáját marketing szakirányon szerezte meg a Pécsi Tudományegyetemen.
Az online marketing mindig is közel állt a szívéhez, 2003-ban egy e-marketing manager képzéssel alapozta ezt meg, de azóta is folyamatosan fejlesztette tudását ezen a területen.
Az e-kereskedelemmel mélyebben a Praktiker Kft.-nél ismerkedett meg. 2014-től 2022-ig dolgozott itt. A marketing terület vezetése mellett az e-kereskedelmi üzletági teljes irányítása, P&L felelőséggel hozzá tartozott. Ennek megfelelően a vállalat e-business és multichannel stratégiáját implementálta, folyamatosan fejlesztette az online áruházat, az alkalmazást illetve a hozzá tartozó szolgáltatásokat továbbá e-business csapatot irányította.
Amikor odakerült, a Praktikernek még csak egy Facebook oldala volt, és nem igazán létezett egyéb online kommunikációs felület. A Praktiker webshopja is igen kezdetleges volt, a totál bevételnek csak töredék részét adta akkor még ez a csatorna. 2016-ban a vezetésével megújították agilis módszertannal a Praktiker weboldalát és alkalmazást is építettek hozzá. Számos díjat nyert a vállalat ezekkel, 2018-ban és 2019-ben az év honlapja és év alkalmazása díjakat is elhozták e-kereskedelmi kategóriában. Mindezt nemcsak a szakma, de az ügyfelek is díjazták: a Praktiker e-kereskedelmi forgalmi részarányát megsokszorozták és bekerült a GKI Digital szerinti 15 legnagyobb forgalmú magyarországi webshopja közé már 2020-ra.
Mindemellett a Praktiker Kft-nél az online marketinget az alapoktól építette fel, jelentősen átalakította a marketing mixet és amit csak lehet mérhetővé tett a marketing kommunikációban. Hisz a számokban és annak erejében, adatalapú gondolkodásában sokat segített, hogy kontrollert és adatelemzőt is vett fel a csapatába, akikkel szorosan együtt dolgozott, hogy mind a marketing mind az e-kereskedelmi KPI-okat a stratégiai építkezés és a napi működés alap döntési mechanizmusává tegye.
Ahogy a fentiekből kiderül, nemcsak a marketinget kellett koordinálnia a webshop kapcsán, de a teljes e-kereskedelmi területre rálátott és foglalkozott az alábbi területekkel:
Stratégia-piacelemzés, termékportfólió, logisztika, árazás, adatbázisok, szoftverek, felhasználói élmény (UX) és konverzió optimalizálás (CRO), omnichannel működés (online és bolti üzletek), ügyfélszolgálat, fizetési megoldások, ügyfélélmény. A vásárlói élmény (CX) növelése, mérhetővé tétele a szívügye volt munkája során, amihez elengedhetetlen volt a vásárlói szegmentáció és a vásárlói utak (CJM) fejlesztése.
A vevőközpontúságban, a magas fokú digitalizálásban, automatizáltságban, adatalapúságban és az ügyfélélmény folyamatos javításában hisz: ha egy e-kereskedő ismeri a folyamatosan változó piacát ismeri a vevőit és azok igényeit, és ezeket a visszajelzéseket nemcsak a weboldalra, kínálatába, szolgáltatásaiba építi be, de a folyamatait is ennek megfelelően alakítja, akkor hosszú távon sikeres tud maradni a vállalkozás!
Szilvia professzionális marketing és e-kereskedelmi vezető, aki mélyen elkötelezett a fenntarthatóság iránt. Mindig megtiszteltetés számomra, ha együtt dolgozhatok vele a marketing és a stratégiai projektek területén, vagy ha előadóként szerepelhet a rendezvényeinken.
Öröm volt Szilvivel dolgozni, elkötelezett és szenvedélyes, hogy mindig a legmagasabb szinten teljesítsen. Nagy tapasztalattal rendelkezik az omnichannel és az online marketing területén. Tisztában van a piac folyamatosan változó körülményeivel és a különböző diszruptív marketing trendekkel. Igazi marketing szakember, kiváló vezetői készségekkel.
Szilvi úttörőként vállalt szerepet a Praktiker digitális transzformációjában, nagy energiával és céltudatossággal valósította meg terveit, lelkesedéssel töltve vezetőtársait és csapatát. Friss, modern, energikus és nyitott gondolkodásával az alapoktól újragondolta a cég marketing működését. Hajtóereje és vezetője volt az omnichannel átalakulás beindításának, az online üzletág felépítésének, a korszerű és adatvezérelt marketing stratégia kialakításának és hozzá a szükséges eszközök bevezetésének. Üzleti partnereinkkel való együttműködésben is az előremutató, konstruktív, együttműködő viszony kialakítására törekedett. Keresett szakmai előadóként a jövő trendjeinek és a fenntarthatóságnak az egyensúlyát képviselte. Inspiráló, következetes, dinamikus, mégis emberséges és jó hangulatú munkahelyet valósított meg számunkra. Lelkesítő vele dolgozni, a csapata tagjának lenni. Sokat tanultam tőle szakmailag - az online területen kiemelten - , de vezetői mentorként és emberként is példát mutatott számomra.
Ecommerce Audit - egyszeri
Ahhoz, hogy az áruház hatékonysága vagy eredményei szárnyalni tudjanak, szükséges egy alapos helyzetképet/kórképet készíteni a működtetésének egyes részeiről. Mielőtt belevágnánk ebbe, egy találkozó keretében átbeszéljük a fő céljaidat, te hogy látod a webáruházad, mi az amit el akarsz érni 6-12-18 hónapos időtávon! Ha közösen úgy döntünk, hogy mi tudunk segíteni neked ebben, te pedig hajlandó vagy beletenni az időt/energiát/szükséges összegeket, akkor elkezdjük a webáruház auditját!
Kezdésként szükséges, hogy egy személyes találkozón átbeszéljük az egyes részterületek (mi 15-öt határoztunk meg) megismeréséhez felállított kérdéseket.
Az audit a következő területek foglalja magába:
- Stratégia, piac, piacméret elemzése
- SWOT és brand érték elemzése
- Beszerzés és termék portfólió
- Árazás elemzése
- Logisztika
- Webáruház menedzsment
- Adatbázisok
- Szoftverek
- Vásárlási folyamat
- Ügyfélélmény elemzése
- Online marketing elemzése
- Honlap-CRO-UX elemzések
- Omnichannel működés
- Ügyfélszolgálat
- Pénzügyek
Az audit időszak kb. 30-45 napig tart, függően az információk átadásának és a hozzáférések megkapásának sebességétől!
Eredményül a 15 terület részletes elemzését kapod meg táblázatos formában, illetve az egész audit észrevételeit illetve a javaslatainkat tartalmazó prezentációt adjuk át neked egy személyes találkozó keretében!
Ecommerce Támogatás - moduláris, időszakos
Az audit során meghatározott teendőket el kell végezni, hogy a cég előre tudjon lépni az üzleti céljai felé. A feladatok egy részét a belsős munkatársak is meg tudják csinálni, de lesznek olyan részek, ahol további szakmai támogatás vagy akár gyakorlati kivitelezésre is szükséged lesz.
A 15 audit terület mindegyikében tudunk neked hosszabb távon is segíteni, így támogatva téged az úton, hogy 6-12-18 hónap alatt eljuss a megcélzott eredményekig.
Ez a szolgáltatásunk már teljesen moduláris, vagyis csak azokon a területeken támogatunk, amire tényleg szükséged van! Lehet, hogy nagyon jól működik a marketing folyamatod, de a logisztika és a beszerzés területén folyamatos szakmai támogatásra van szükséged? Gondolkozol a webáruház motorjának lecserelésén és az audit során mi is ezt javasoljuk neked? Segítünk mindegyik esetben neked!
Egy webáruház - főleg, ha te nem csak tulajdonosként veszel részt benne - működtetésének kiszervezése vagy 'csak' külső szakértők bevonása nagy döntés!
Biztosan sok kérdésed van, kétségeid, hogy ez segíteni fog-e neked elérni az üzleti céljaidat?!
Ismerjük meg egymást, hiszen jó pár feltételnek kell teljesülnie mindkét oldalon, hogy egy sikeres közös projektnek nézzünk együtt elébe!
Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti űrlap segítségével és beszélgessünk tovább!
Kapcsolatfelvétel