Egy webáruház hatékony működtetése és növekedési pályán tartása még akkor is kihívásokkal teli, ha már évek óta csináljuk, megbízható és hozzáértő belső emberekkel és profi külsősökkel. Sajnos az a központi, mindent átlátó szemlélet és az iránylátás a vezető/tulajdonos fejébe kell hogy összeálljon. Ehhez viszont vagy saját magának kell tanulnia - ez általában a saját cégében történik - vagy szakértőt kell bevonnia a lehetőségek, illetve hibák feltárásához!

Kihívások egy webáruház üzemeltetése során

Hogyan tudnék tovább nőni a magyar piacon?

Nagyon gyakori probléma, hisz ez a fajta siker millió dolgon múlik, amikből sokra nincs is ráhatásod. Lehet, hogy rossz termékeket forgalmazol, lehet, hogy az árképzésed, a szolgáltatásod vagy logisztikád a gátja a növekedésednek! Az is lehet, hogy a konkurensek tőkeerősebbek, gyorsabbak, ügyesebbek nálad, így hiába nő a piaci torta, te nem tudsz annyit nőni vele. Vagy lehet, hogy brand értéked gyenge, a bizalmat és az ismertségedet kellene növelned. Az is lehet, hogy elérted itthon a gazdaságosan üzemeltethető méretet és már csak külföldön tudnál jelentősen nőni!

Hogyan tudnám hatékonyabban üzemeltetni az áruházamat?

A forgalom jó, van növekedés is, de túl sok a probléma az üzemeltetéssel, sok a HR teendő, vagy éppen úgy érzed, hogy lehetne kevesebb emberrel is működtetni ezt? Persze, ez valószínű. A kérdés csak az, hogy hogyan? A raktárodat kell átrendezni? Gyorsabban forgó termékeket készletezni csak? Tanítani a munkatársakat? Cserélni valamelyik munkafolyamathoz használt szoftvert? Ezernyi lehetőség van, csak segítség kell, hogy mikhez kell nyúlni.

Mik a lehetőségek, amikre nem gondoltam?

Rengeteg marketing lehetőség van itthon is, te pedig csak párat használsz? Kevesebb számú, de nem kevésbé fontos, szoftver-technikai megoldás van sok webáruház folyamatra, te ezekből is keveset ismersz? Ezeket a kérdéseket lehetne folytatni a beszerzés, az árazás, a készletezés, a logisztika, a fizetések és még jó pár területen is. 

Ezekből mi tudunk neked javasolni, így jelentős időt és pénzt tudsz megspórolni!

Brand szempontjából gyengén áll az oldal!

Alig ismerik a felhasználók a webáruházat, akik vásárolnak, azok nagyobb része pedig negatívan nyilatkozik róla? A branded és a szolgáltatásod gyengeségeit is fel kell tárni, akár vevői vélemények, akár kutatások mentén. A lényeg, hogy kiderüljön hogy a honlap, a vásárlási folyamatok, a szolgáltatásod bármelyik része, a futár vagy melyik terület az, ami fájó pont a vevőknek.

 

Miért pont mi, ha webáruházakról van szó?

Bár egy webáruház működtetése a marketingen kívül sok más részt magába foglal, de senior tanácsadóink az 5+ éves szakmai tapasztalatukkal - amit egyénileg is több tucat áruház folyamatos támogatása során szedtek össze - széles rálátással rendelkeznek a működtetés majd minden területén. 

A HD marketing

A 22 fős tanácsadói csapatunk jelenleg is több, mint 100 ügyfélnek végez különböző kommunikációs, illetve hirdetési feladatokat, gyárt tartalmat vagy állít be méréseket. A legtöbb ügyfelünk termékeket forgalmazó magyar webáruház, de vannak szolgáltatásokat, képzéseket vagy digitális termékeket értékesítő partnerünk is. 

A hosszú távú együttműködésekben hiszünk és a célunk, hogy az elégedett ügyfél minél több marketing területben kérje a segítsünk. Ezzel a szemlélettel láthatjuk, hogy az évek során hogyan fejlődik egy szektorban tevékenykedő partnerünk; mi az ami működik nála és mi az ami nem; vagy hogy egy weboldal csere milyen hatással van az eredményekre. 

Büszkék vagyunk rá, hogy a hazai e-kereskedelmi versenyeken (például Az Ország Boltja vagy az Év E-kereskedője) partnereink rendre díjakat szereznek!

Ahogy arra is, hogy a Forbes 2022-es magyar tulajdonú e-kereskedőket felsoroló TOP15-ös listájáról 3-al is évek óta együtt dolgozunk!

Kiemelt webáruház marketing referenciáink

Mert kell egy csapat...

A széles tapasztalataink miatt tudjuk, hogy nem láthatunk rá és ezért nem tudunk hitelesen segíteni egyes webáruház működtetési területeken, azért 'külsős' szakértőket vonunk be a tanácsadási folyamatainkba.  Ők évekig dolgoztak/dolgoznak nagyobb webáruházakban, vagyis ugyanazokkal a kihívásokkal találkoztak, amikkel te is. Ők már végigküzdötték a logisztika, a készletezés, az árazás, a növekedés és egyéb kihívások részletein magukat, így neked is tudnak hatékonyan segíteni!

Burka Szilvia - Ecommerce Expert

Szilvia több mint 20 éves marketing- és közel 8 éves e-kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik. Közgadász alapdiplomájának megszerzése után, a mester diplomáját marketing szakirányon szerezte meg a Pécsi Tudományegyetemen. 

Az online marketing mindig is közel állt a szívéhez,  2003-ban egy e-marketing manager képzéssel alapozta ezt meg, de azóta is folyamatosan fejlesztette tudását ezen a területen. 

Az e-kereskedelemmel mélyebben a Praktiker Kft.-nél ismerkedett meg. 2014-től 2022-ig dolgozott itt. A marketing terület vezetése mellett az e-kereskedelmi üzletági teljes irányítása, P&L felelőséggel hozzá tartozott. Ennek megfelelően a vállalat e-business és multichannel stratégiáját implementálta, folyamatosan fejlesztette az online áruházat, az alkalmazást illetve a hozzá tartozó szolgáltatásokat továbbá  e-business csapatot irányította. 

Amikor odakerült, a Praktikernek még csak egy Facebook oldala volt, és nem igazán létezett egyéb online kommunikációs felület. A Praktiker webshopja is igen kezdetleges volt, a totál bevételnek csak töredék részét adta akkor még ez a csatorna.  2016-ban a vezetésével megújították agilis módszertannal a Praktiker weboldalát és alkalmazást is építettek hozzá. Számos díjat nyert a vállalat ezekkel, 2018-ban és 2019-ben az év honlapja és év alkalmazása díjakat is elhozták e-kereskedelmi kategóriában. Mindezt nemcsak a szakma, de az ügyfelek is díjazták: a Praktiker e-kereskedelmi forgalmi részarányát megsokszorozták és bekerült a GKI Digital szerinti 15 legnagyobb forgalmú magyarországi webshopja közé már 2020-ra.     

Mindemellett a Praktiker Kft-nél az online marketinget az alapoktól építette fel, jelentősen átalakította a marketing mixet és amit csak lehet mérhetővé tett a marketing kommunikációbanHisz a számokban és annak erejében, adatalapú gondolkodásában sokat segített, hogy kontrollert és adatelemzőt is vett fel a csapatába, akikkel szorosan együtt dolgozott, hogy mind a marketing mind az e-kereskedelmi  KPI-okat a stratégiai építkezés és a napi működés alap döntési mechanizmusává tegye. 

Ahogy a fentiekből kiderül, nemcsak a marketinget kellett koordinálnia a webshop kapcsán, de a teljes e-kereskedelmi területre rálátott és foglalkozott az alábbi területekkel: 

Stratégia-piacelemzés, termékportfólió, logisztika, árazás, adatbázisok, szoftverek, felhasználói élmény (UX) és konverzió optimalizálás (CRO),  omnichannel működés (online és bolti üzletek), ügyfélszolgálat, fizetési megoldások, ügyfélélmény.   A vásárlói élmény (CX) növelése, mérhetővé tétele a szívügye volt munkája során, amihez elengedhetetlen volt a vásárlói szegmentáció és a vásárlói utak (CJM) fejlesztése. 

A vevőközpontúságban, a magas fokú digitalizálásban, automatizáltságban, adatalapúságban és  az ügyfélélmény folyamatos javításában hisz: ha egy e-kereskedő ismeri a folyamatosan változó piacát ismeri a vevőit és azok igényeit, és ezeket a visszajelzéseket nemcsak a weboldalra, kínálatába, szolgáltatásaiba építi be, de a folyamatait is ennek megfelelően alakítja, akkor hosszú távon sikeres tud maradni a vállalkozás!  

Szilvia professzionális marketing és e-kereskedelmi vezető, aki mélyen elkötelezett a fenntarthatóság iránt. Mindig megtiszteltetés számomra, ha együtt dolgozhatok vele a marketing és a stratégiai projektek területén, vagy ha előadóként szerepelhet a rendezvényeinken.

Varga Bálint – Partner Head of Retail & Consumer Goods Competence Center at IFUA Horváth & Partners Management Consultants

Öröm volt Szilvivel dolgozni, elkötelezett és szenvedélyes, hogy mindig a legmagasabb szinten teljesítsen. Nagy tapasztalattal rendelkezik az omnichannel és az online marketing területén. Tisztában van a piac folyamatosan változó körülményeivel és a különböző diszruptív marketing trendekkel. Igazi marketing szakember, kiváló vezetői készségekkel.

Stang Krisztina, SAP Sector Sales Manager

Szilvi úttörőként vállalt szerepet a Praktiker digitális transzformációjában, nagy energiával és céltudatossággal valósította meg terveit, lelkesedéssel töltve vezetőtársait és csapatát. Friss, modern, energikus és nyitott gondolkodásával az alapoktól újragondolta a cég marketing működését. Hajtóereje és vezetője volt az omnichannel átalakulás beindításának, az online üzletág felépítésének, a korszerű és adatvezérelt marketing stratégia kialakításának és hozzá a szükséges eszközök bevezetésének. Üzleti partnereinkkel való együttműködésben is az előremutató, konstruktív, együttműködő viszony kialakítására törekedett. Keresett szakmai előadóként a jövő trendjeinek és a fenntarthatóságnak az egyensúlyát képviselte. Inspiráló, következetes, dinamikus, mégis emberséges és jó hangulatú munkahelyet valósított meg számunkra. Lelkesítő vele dolgozni, a csapata tagjának lenni. Sokat tanultam tőle szakmailag - az online területen kiemelten - , de vezetői mentorként és emberként is példát mutatott számomra.

Hallgat László – e-kereskedelmi vezető, Praktiker


Ecommerce tanácsadás megoldásaink

Ecommerce Támogatás (moduláris, időszakos)

Ecommerce Audit - egyszeri

Ahhoz, hogy az áruház hatékonysága vagy eredményei szárnyalni tudjanak, szükséges egy alapos helyzetképet/kórképet készíteni a működtetésének egyes részeiről. Mielőtt belevágnánk ebbe, egy találkozó keretében átbeszéljük a fő céljaidat, te hogy látod a webáruházad, mi az amit el akarsz érni 6-12-18 hónapos időtávon! Ha közösen úgy döntünk, hogy mi tudunk segíteni neked ebben, te pedig hajlandó vagy beletenni az időt/energiát/szükséges összegeket, akkor elkezdjük a webáruház auditját!

Kezdésként szükséges, hogy egy személyes találkozón átbeszéljük az egyes részterületek (mi 15-öt határoztunk meg) megismeréséhez felállított kérdéseket.  

Az audit a következő területek foglalja magába:

  • Stratégia, piac, piacméret elemzése
  • SWOT és brand érték elemzése
  • Beszerzés és termék portfólió
  • Árazás elemzése
  • Logisztika
  • Webáruház menedzsment
  • Adatbázisok
  • Szoftverek
  • Vásárlási folyamat
  • Ügyfélélmény elemzése
  • Online marketing elemzése
  • Honlap-CRO-UX elemzések
  • Omnichannel működés
  • Ügyfélszolgálat
  • Pénzügyek

Az audit időszak kb. 30-45 napig tart, függően az információk átadásának és a hozzáférések megkapásának sebességétől!

Eredményül a 15 terület részletes elemzését kapod meg táblázatos formában, illetve az egész audit észrevételeit illetve a javaslatainkat tartalmazó prezentációt adjuk át neked egy személyes találkozó keretében!

Ecommerce Támogatás - moduláris, időszakos

Az audit során meghatározott teendőket el kell végezni, hogy a cég előre tudjon lépni az üzleti céljai felé. A feladatok egy részét a belsős munkatársak is meg tudják csinálni, de lesznek olyan részek, ahol további szakmai támogatás vagy akár gyakorlati kivitelezésre is szükséged lesz.

A 15 audit terület mindegyikében tudunk neked hosszabb távon is segíteni, így támogatva téged az úton, hogy 6-12-18 hónap alatt eljuss a megcélzott eredményekig.

Ez a szolgáltatásunk már teljesen moduláris, vagyis csak azokon a területeken támogatunk, amire tényleg szükséged van! Lehet, hogy nagyon jól működik a marketing folyamatod, de a logisztika és a beszerzés területén folyamatos szakmai támogatásra van szükséged? Gondolkozol a webáruház motorjának lecserelésén és az audit során mi is ezt javasoljuk neked? Segítünk mindegyik esetben neked!

Egy webáruház - főleg, ha te nem csak tulajdonosként veszel részt benne - működtetésének kiszervezése vagy 'csak' külső szakértők bevonása nagy döntés! 

Biztosan sok kérdésed van, kétségeid, hogy ez segíteni fog-e neked elérni az üzleti céljaidat?! 

Ismerjük meg egymást, hiszen jó pár feltételnek kell teljesülnie mindkét oldalon, hogy egy sikeres közös projektnek nézzünk együtt elébe!

Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti űrlap segítségével és beszélgessünk tovább!

Kapcsolatfelvétel

    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

    Üzenet

    Webáruházakkal kapcsolatos cikkeink

    2024.05.24.
    Marketing Highlights 04
    Megérkezett a Marketing Highlights rovatunk következő része, ahol minden hónapban megmutatjuk a legfrissebb online marketing híreket. Cikkünkből kiderül, hogy a hónapban milyen újdonságok jelentek meg PPC, social media és keresőoptimalizálás fronton. Kattints összefoglalóinkra és lapozd végig híreinket!
    2024.05.14.
    Consent Mode v2: Készüljünk kevesebb adatra!
    Március 6-ai határidővel életbe lépett a legújabb EU-s szabályozás, miszerint minden weboldal-tulajdonos, aki használja a Google Analytics eszközét és/vagy futtat fizetett hirdetést a Google eszközeivel, annak kötelező alkalmazni a Consent Mode v2 adattovábbítási megoldását.
    2024.05.13.
    Marketing Highlights 03
    Marketing Highlights rovatunkban újból meghoztuk a legfrissebb online marketing trendjeit. Cikkünkből megtudhatod, hogy a hónapban milyen újdonságok jelentek meg PPC, social media és keresőoptimalizálás fronton. Kattints összefoglalóinkra és lapozd végig híreinket!
    2024.04.05.
    Mit tanulhatunk a Temutól?
    A TEMU üzleti modellje valósággal leuralta a világot. Mit kell tudni az önajándékozás és árkommunikáció pszichológiájáról?