Egy webáruház hatékony működtetése és növekedési pályán tartása még akkor is kihívásos, ha már évek óta csináljuk, megbízható és hozzáértő belső emberekkel és profi külsősökkel. Sajnos az a központi, mindent átlátó szemlélet és az iránylátás a vezető/tulajdonos fejébe kell hogy összeálljon. Ehhez viszont vagy saját magának kell tanulnia - ez általában a saját cégében történik - vagy szakértőt  bevonnia a lehetőségek illetve hibák feltárásához!

Kihívások egy webáruház üzemeltetése során

Hogyan tudnék tovább nőni a magyar piacon?

Nagyon gyakori probléma, hisz ez a fajta siker millió dolgon múlik, amikből sokra nincs is ráhatásod. Lehet, hogy rossz termékeket forgalmazol; lehet, hogy az árképzésed, a szolgáltatásod vagy logisztikád a gátja a növekedésednek! Az is lehet, hogy a konkurensek tőkeerősebbek, gyorsabbak, ügyesebbek nálad, így hiába nő a piaci torta, te nem tudsz annyit nőni vele. Vagy lehet, hogy brand értéked gyenge, a bizalmat és az ismertségedet kellene növelned. Az is lehet, hogy elérted itthon a gazdaságosan üzemtethető méretet és már csak külföldön tudnál jelentősen nőni!

Hogyan tudnám hatékonyabban üzemeltetni az áruházamat?

A forgalom jó, van növekedés is, de túl sok a probléma az üzemeltetéssel, sok a HR teendő, vagy éppen úgy érzed, hogy lehetne kevesebb emberrel is működtetni ezt? Persze, ez valószínű. A kérdés csak az, hogy hogyan? A raktárodat kell átrendezni? Gyorsabban forgó termékeket készletezni csak? Tanítani a munkatársakat? Cserélni valamelyik munkafolyamathoz használt szoftvert? Ezernyi lehetőség van, csak segítség kell, hogy mikhez kell nyúlni.

Mik a lehetőségek, amikre nem gondoltam?

Rengeteg marketing lehetőség van itthon is, te pedig csak párat használsz? Kevesebb számú, de nem kevésbé fontos, szoftver-technikai megoldás van sok webáruház folyamatra, te ezekből is keveset ismersz? Ezeket a kérdéseket lehetne folytatni a beszerzés, az árazás, a készletezés, a logisztika, a fizetések és még jó pár területen is. 

Ezekből mi tudunk neked javasolni, így jelentős időt és pénzt tudsz megspórolni!

Brand szempontjából gyengén áll az oldal!

Alig ismerik a felhasználók a webáruházat, akik vásárolnak, azok nagyobb része pedig negatívan nyilatkozik róla? A branded és a szolgáltatásod gyengeségeit is fel kell tárni, akár vevői vélemények, akár kutatások mentén. A lényeg, hogy kiderüljön hogy a honlap, a vásárlási folyamatok, a szolgáltatásod bármelyik része, a futár vagy melyik terület az, ami fájó pont a vevőknek.

 

Miért pont mi, ha webáruházakról van szó?

Bár egy webáruház működtetése a marketingen kívül sok más részt magába foglal, de senior tanácsadóink az 5+ éves szakmai tapasztalatukkal - amit egyénileg is több tucat áruház folyamatos támogatása során szedtek össze - széles rálátással rendelkeznek a működtetés majd minden területén. 

A HD marketing

A 22 fős tanácsadói csapatunk jelenleg is több mint 100 ügyfélnek végez különböző kommunikációs illetve hirdetési feladatokat, gyárt tartalmat vagy állít be méréseket. A legtöbb ügyfelünk termékeket forgalmazó magyar webáruház, de vannak szolgáltatásokat, képzéseket vagy digitális termékeket értékesítő partnerünk is. 

A hosszú távú együttműködésekben hiszünk és a célunk, hogy az elégedett ügyfél minél több marketing területben kérje a segítsünk. Ezzel a szemlélettel láthatjuk, hogy az évek során hogyan fejlődik egy szektorban tevékenykedő partnerünk; mi az ami működik nála és mi az ami nem; vagy hogy egy weboldal csere milyen hatással van az eredményekre. 

Büszkék vagyunk rá, hogy a hazai e-kereskedelmi versenyeken (például Az Ország Boltja vagy az Év E-kereskedője) partnereink rendre díjakat szereznek!

Ahogy arra is, hogy a Forbes 2022-es magyar tulajdonú e-kereskedőket felsoroló TOP15-ös listájáról 3-al is évek óta együtt dolgozunk!

Kiemelt webáruház marketing referenciáink

Mert kell egy csapat...

A széles tapasztalataink miatt tudjuk, hogy nem láthatunk rá és ezért nem tudunk hitelesen segíteni egyes webáruház működtetési területeken, azért 'külsős' szakértőket vonunk be a tanácsadási folyamatainkba.  Ők évekig dolgoztak/dolgoznak nagyobb webáruházakban, vagyis ugyanazokkal a kihívásokkal találkoztak, amikkel te is. Ők már végigküzdötték a logisztika, a készletezés, az árazás, a növekedés és egyéb kihívások részletein magukat, így neked is tudnak hatékonyan segíteni!

Burka Szilvia - Ecommerce Expert

Szilvia több mint 20 éves marketing- és közel 8 éves e-kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik. Közgadász alapdiplomájának megszerzése után, a mester diplomáját marketing szakirányon szerezte meg a Pécsi Tudományegyetemen. 

Az online marketing mindig is közel állt a szívéhez,  2003-ban egy e-marketing manager képzéssel alapozta ezt meg, de azóta is folyamatosan fejlesztette tudását ezen a területen. 

Az e-kereskedelemmel mélyebben a Praktiker Kft.-nél ismerkedett meg. 2014-től 2022-ig dolgozott itt. A marketing terület vezetése mellett az e-kereskedelmi üzletági teljes irányítása, P&L felelőséggel hozzá tartozott. Ennek megfelelően a vállalat e-business és multichannel stratégiáját implementálta, folyamatosan fejlesztette, az online áruház és alkalmazás illetve a hozzá tartozó szolgáltatásokat és e-business csapatot irányította. 

Amikor odakerült, a Praktikernek még csak egy Facebook oldala volt, és nem igazán létezett egyéb online kommunikációs felület. A Praktiker webshopja is igen kezdetleges volt, a totál bevételnek csak töredék részét adta akkor még ez a csatorna.  2016-ban a vezetésével megújították agilis módszertannal a Praktiker weboldalát és alkalmazást is építettek hozzá. Számos díjat nyert a vállalat ezekkel ezekkel, 2018 és 2019-ben az év honlapja és év alkalmazása díjakat is elhozták e-kereskedelmi kategóriában. Mindezt nemcsak a szakma, de az ügyfelek is díjazták: a Praktiker e-kereskedelmi forgalmi részarányát megsokszorozták és bekerült a GKI Digital szerinti 15 legnagyobb forgalmú magyarországi webshopja közé már 2020-ra.     

Mindemellett a Praktiker Kft-nél az online marketinget az alapoktól építette fel, jelentősen átalakította a marketing mixet és amit csak lehet mérhetővé tett a marketing kommunikációbanHisz a számokban és annak erejében, adatalapú gondolkodásában sokat segített, hogy kontrollert és adatelemzőt is vett fel a csapatába, akikkel szorosan együtt dolgozott, hogy mind a marketing mind az e-kereskedelmi  KPI-okat a stratégiai építkezés és a napi működés alap döntési mechanizmusává tegye. 

Ahogy a fentiekből kiderül, nemcsak a marketinget kellett koordinálnia a webshop kapcsán, de a teljes területre rálátott és foglalkozott az alábbi területekkel: 

Stratégia-piacelemzés, termékportfólió, logisztika, árazás, adatbázisok, szoftverek, felhasználói élmény (UX) és konverzió optimalizálás (CRO),  omnichannel működés (online és bolti üzletek), ügyfélszolgálat, fizetési megoldások, ügyfélélmény.   A vásárlói élmény (CX) növelése, mérhetővé tétele a szívügye volt munkája során, amihez elengedhetetlen volt a vásárlói szegmentáció és a vásárlói utak (CJM) fejlesztése. 

A vevőközpontúságban, a magas fokú digitalizálásban, automatizáltságban, adatalapúságban és  az ügyfélélmény folyamatos javításában hisz: ha egy e-kereskedő ismeri a folyamatosan változó piacát ismeri a vevőit és azok igényeit, és ezeket a visszajelzéseket nemcsak a weboldalra, kínálatába, szolgáltatásaiba építi be, de a folyamatait is ennek megfelelően alakítja, akkor hosszú távon sikeres tud  maradni a vállalkozás!  

Szilvia professzionális marketing és e-kereskedelmi vezető, aki mélyen elkötelezett a fenntarthatóság iránt. Mindig megtiszteltetés számomra, ha együtt dolgozhatok vele a marketing és a stratégiai projektek területén, vagy ha előadóként szerepelhet a rendezvényeinken.

Varga Bálint – Partner Head of Retail & Consumer Goods Competence Center at IFUA Horváth & Partners Management Consultants

Öröm volt Szilvivel dolgozni, elkötelezett és szenvedélyes, hogy mindig a legmagasabb szinten teljesítsen. Nagy tapasztalattal rendelkezik az omnichannel és az online marketing területén. Tisztában van a piac folyamatosan változó körülményeivel és a különböző diszruptív marketing trendekkel. Igazi marketing szakember, kiváló vezetői készségekkel.

Stang Krisztina, SAP Sector Sales Manager

Szilvi úttörőként vállalt szerepet a Praktiker digitális transzformációjában, nagy energiával és céltudatossággal valósította meg terveit, lelkesedéssel töltve vezetőtársait és csapatát. Friss, modern, energikus és nyitott gondolkodásával az alapoktól újragondolta a cég marketing működését. Hajtóereje és vezetője volt az omnichannel átalakulás beindításának, az online üzletág felépítésének, a korszerű és adatvezérelt marketing stratégia kialakításának és hozzá a szükséges eszközök bevezetésének. Üzleti partnereinkkel való együttműködésben is az előremutató, konstruktív, együttműködő viszony kialakítására törekedett. Keresett szakmai előadóként a jövő trendjeinek és a fenntarthatóságnak az egyensúlyát képviselte. Inspiráló, következetes, dinamikus, mégis emberséges és jó hangulatú munkahelyet valósított meg számunkra. Lelkesítő vele dolgozni, a csapata tagjának lenni. Sokat tanultam tőle szakmailag - az online területen kiemelten - , de vezetői mentorként és emberként is példát mutatott számomra.

Hallgat László – e-kereskedelmi vezető, Praktiker


Ecommerce tanácsadás megoldásaink

Ecommerce Támogatás (moduláris, időszakos)

Ecommerce Audit - egyszeri

Ahhoz, hogy az áruház hatékonysága vagy eredményei szárnyalni tudjanak, szükséges egy alapos helyzetképet/kórképet készíteni a működtetésének egyes részeiről. Mielőbb belevágnánk ebbe, egy találkozó keretében átbeszéljük a fő céljaidat, te hogy látod a webáruházad, mi az amit el akarsz érni 6-12-18 hónapos időtávon! Ha közösen úgy döntünk, hogy mi tudunk segíteni neked ebben, te pedig hajlandó vagy beletenni az időt/energiát/szükséges összegeket, akkor elkezdjük a webáruház auditját!

Kezdésként szükséges, hogy egy személyes találkozón átbeszéljük az egyes részterületek (mi 15-öt határoztunk meg) megismeréséhez felállított kérdéseket.  

Az audit a következő területek foglalja magába:

  • Stratégia, piac, piacméret elemzése
  • SWOT és brand érték elemzése
  • Beszerzés és termék portfólió
  • Árazás elemzése
  • Logisztika
  • Webáruház menedzsment
  • Adatbázisok
  • Szoftverek
  • Vásárlási folyamat
  • Ügyfélélmény elemzése
  • Online marketing elemzése
  • Honlap-CRO-UX elemzések
  • Omnichannel működés
  • Ügyfélszolgálat
  • Pénzügyek

Az audit időszak kb. 30-45 napig tart, függően az információk átadásának és a hozzáférések megkapásának sebességétől!

Eredményül a 15 terület részletes elemzését kapod meg táblázatos formában, illetve az egész audit észrevételeit illetve a javaslatainkat tartalmazó prezentációt adjuk át neked egy személyes találkozó keretében!

Ecommerce Támogatás - moduláris, időszakos

Az audit során meghatározott teendőket el kell végezni, hogy a cég előre tudjon lépni az üzleti céljai felé. A feladatok egy részét a belsős munkatársak is meg tudják csinálni, de lesznek olyan részek, amikre további szakmai támogatás vagy akár gyakorlati kivitelezésre is szükséged lesz.

A 15 audit terület mindegyikében tudunk neked hosszabb távon is segíteni, így támogatva téged az úton, hogy 6-12-18 hónap alatt eljuss a megcélzott eredményekig.

Ez a szolgáltatásunk már teljesen moduláris, vagyis csak azokon a területeken támogatunk, amire tényleg szükséged van! Lehet, hogy nagyon jól működik a marketing folyamatod, de a logisztika és a beszerzés területén folyamatos szakmai támogatásra van szükséged? Gondolkozol a webáruház motorjának elcserélésén és az audit során mi is ezt javasoljuk neked? Segítünk mindegyik esetben neked!

Egy webáruház - főleg ha te nem csak tulajdonosként veszel részt benne - működtetésének kiszervezése vagy 'csak' külső szakértők bevonása nagy döntés! 

Biztosan sok kérdésed van, kétségeid, hogy ez segíteni fog-e neked elérni az üzleti céljaidat?! 

Ismerjük meg egymást, hiszen jó pár feltételnek kell teljesülnie mindkét oldalon, hogy egy sikeres közös projektnek nézzünk együtt elébe!

Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti űrlap segítségével és beszélgessünk tovább!

Kapcsolatfelvétel

    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

    Üzenet

    Webáruházakkal kapcsolatos cikkeink

    2022.11.30.

    Sikeres email kampányok receptje a karácsonyi pörgésben

    Mit érdemes figyelembe venni idén a last-minute karácsonyi hírlevél kampányaink tervezésénél? Hogyan biztosíthatjuk a lehető legtöbb vásárlást és persze a szórakoztató felhasználói élményt hírleveleinkben? Olvass tovább tanácsainkért és használd ki az ünnep előtti utolsó heteket!
    2022.11.23.

    Az organikus munkamenetek értéke

    Gondolkodtál már azon, hogyan térülhet meg neked a keresőoptimalizálás? Szeretnénk mindenki számára kézzelfoghatóvá tenni, hogy egy organikus munkamenet mennyit ér pénzben kifejezve, ezért összefoglaltuk, hogyan számíthatod ki ezt az értéket. Emellett bemutattuk, hogy milyen hatást gyakorolhat a SEO az organikus forgalomra. Tudj meg többet te is!
    2022.11.15.

    Így kommunikálj, mint munkáltató 2022-ben! 

    Napjaink egyre nagyobb figyelmet igénylő nehézsége a gyakori munkahelyi fluktuáció, amely nem csak egy kellemetlen jelenség, de a munkáltatók szempontjából egy rengeteg időt, pénzt és energiát felemésztő probléma. Korábbi cikkünkben az employer branding kiemelt fontosságáról és felépítéséről írtunk, most pedig ideje szót ejteni azokról az online felületekről, amelyek ebben segítségünkre lesznek!
    2022.10.18.

    Adatgyűjtés – Nézz rá más szemmel, vagy a recesszió nálad még mélyebb lesz! 

    Nem csupán gazdaságilag nehéz környezetben, hanem általánosságban véve is kritikus, hogy a megfelelő adatok álljanak rendelkezésünkre. Milyen kihívások hátráltathatják a munkát? Miért értékelődik fel a saját adatok szerepe recesszió vagy cookie apokalipszis idején? Hogyan hozhatjuk ki belőlük a legtöbbet?