A Google Shopping kampányok már itthon is elérhetőek. Viszont ahhoz, hogy tudjuk használni ezt a fajta hirdetési formát, szükségünk van egy Google Merchant Center fiókra és abban egy minél jobban kialakított feed-re!
Már 2019 nyara óta itthon is elérhetőek a Google Shopping kampányok, az eltelt első pár hét tapasztalatairól már írtunk. Mind funkcióiban, mind megjelenés számában várhatóan csak pár hónap múlva lesz teljes ez a hirdetési forma, addig is mindenképpen érdemes kialakítani a szükséges feed-et és elindítani a hirdetéseket. Hiszen egy teljesen új (legalábbi itthon) megjelenési formátumról beszélünk, a felhasználók már csak “mi is ez” kérdésre válaszul is lekattintják a hirdetéseket.
De hogy is kezdjünk bele? Mi legyen az első lépés?
A Google Shopping kampányoknál nincs lehetőség kulcsszavak megadására. Felmerül a kérdés, hogy akkor mégis mire fognak megjelenni a hirdetéseink és hogyan befolyásolhatjuk azt. Elsősorban egy feed-re lesz szükségünk, amit a Merchant Centerbe töltünk fel. Mivel a termékadatok alapján jeleníti meg a hirdetéseinket a Google, így a feed lesz a Google Shopping kampányainknak a lelke, enélkül nem lehetnek sikeresek kampányaink. Másodsorban pedig negatív kulcsszavakkal tudjuk szűkíteni a megjelenéseket, így kizárva a számunkra nem releváns keresési kifejezéseket.
Emiatt most összegyűjtöttük a legfontosabb tippeket, hogy Ti is egy jó feed-et állítsatok össze magatoknak!
Reméljük Nektek is hasznos volt az összeállításunk! Ne felejtsétek el, hogy a feed létrehozása csak az első lépés a Google Shopping kampányok elindításához. Ezután létre kell hozni a Merchant Center fiókot és oda kell felölteni a feed-et. Ott tudjátok ellenőrizni, hogy megfelelőek a feltöltött adatok és beállítani a szállítási adatokat is.
Következő cikkünkben a Merchant Center fiók létrehozásáról lesz szó. Kövessetek be minket Facebook oldalunkon, hogy ne maradjatok le a Shopping kampányok létrehozásához szükséges következő lépesekről!