2023 több szempontból is a Google Ads életének egy meghatározó éve volt, hiszen a mesterséges intelligencia lett a gazdaság és a technológia új nyersanyaga. Minden technológiai giant 3, 5 de akár 10 éves tervébe várhatóan belekerült valamilyen (ha nem túlnyomó) részben az MI fejlesztése, értékesítése, használata.
De hogy érintette ez a Google hirdetés felhasználóját és a Google Ads rendszerét? Miért nem mehetünk el az AI mellett továbbra sem 2024-ben? Mi várható még 2024-ben? Hogyan maradj versenyelőnyben 2024-ben is? Ezekre a kérdésekre is választ kaphatsz, ha tovább olvasol - de vigyázat, csak erős idegzetűeknek!
Make AI great again now!
Senkinek nem újdonság ha azzal kezdem, 2023 slágere a Performance Max kampánytípus volt, aminek egy kistestvére, a Demand Gen kampánytípus is piacra került az év második felében. A két újítás szinte teljesen AI alapon épült fel, célja továbbra is változatlan - elérni a megfelelő és legrelevánsabb célközönséget. De ugye a Performance Max tapasztalatok eltértek, amit részletesen a cikkben olvashatsz.
Tavaly már találkoztunk olyan kiegészítő funkciókkal, amik minden bizonnyal az egyes kampánytípusokat támogatnak. Ezek a funkciók - igen, jól tippeltél - AI alapúak, mint például:
- Automatikusan létrehozott eszközök,
- Általános egyezésű kulcsszavak,
- Smart Bidding, csak hogy említsek néhányat.
2024-ben várható a kampányok további fejlesztése és bővítése az Ai alapú funkciókkal, ami először úgy tűnhet, hogy egyre kevesebb munkával is fog járni a kampánykezelő számára. Részben igaz, de nem egészen; a használata könnyű, de akár elviheti a kampányokat olyan irányba is, ami nem a vállalkozás megfelelő célját szolgálja. De akkor mi a csavar? Kísérletezés, innováció és az AI funkciók folyamatos felügyelete - már amennyire az megengedett.
„Az oldal cookie-kat használ…”
2024 másik nagy témája a vállalkozók és PPC-sek közösségében, a Consent Mode V2 implementálása és használata. Ha nem lenne ismerős a fogalma, akkor röviden összefoglalva a Consent Mode V2 egy olyan technikai eszköz, amely során a felhasználó által kiválasztott cookie preferenciák valós adatai kerülnek felhasználásra a Google termékei által. Amennyiben a felhasználó egy vagy több sütit elutasít, úgy a Google teljes mértékben figyelembe veszi ezt a nyilatkozatot, és ennek megfelelően történik az adatáramlás.
Mindenkinek, aki valamilyen formában használja a Google Ads-et és Analytics-et és ezzel segíti más és/vagy saját felületét, kötelező lesz implementálni az új Consent Mode V2-t 2024. márciusáig. Az implementáció elvégzésére több lehetőség is rendelkezésre áll (például olyan CMP-k, mint a Cookiebot), de a végrehajtás előtt fontos a szakértői vélemény kikérése mind marketing, mind jogi oldalról, mert szinte biztos változni fog a jelenleg látott és feldolgozott adatok áramlása és az adatkezelési tájékoztató.
Automatizáció és intelligens ajánlattétel
A már korábban említett Smart Bidding (intelligens ajánlattétel) csak egy szeletét képezi az ajánlattételi stratégiák sokaságának, de várhatóan egy egyre jobban elterjedt funkcióról beszélünk. A Smart Bidding különböző beállításaival a machine learning algoritmusra támadkozva optimalizálja a kampányt, és ennek megfelelően növelheti a teljesítményt. Mivel a tool AI alapú, így nagy valószínűséggel várható a továbbfejlesztése 2024-ben is.
A videó sosem volt még ilyen fontos
Nem mondok újat azzal, hogy a videós hirdetések továbbra is kiemelt fontossággal kezelendőek 2024-ben is. 2023-ban Pmax kampányoknál már 3, míg Videó kampányoknál 2 féle méretben van lehetőség hirdetni.
- Performance Max méretek: 19:9, 1:1, 9:16
- Videó kampány ajánlott méretek: 16:9, 9:16
Habár itt csak a méreteket említettem meg, nem szabad megfeledkezni a videó készítésre vonatkozó általánosan elfogadott metrikákról és beállításokról sem.
2024-ben várható lesz, hogy más kampánytípusokban is megjelenik a beágyazható videó funkciója - így ezzel még nagyobb hangsúlyt fektetve a vizualizációra. Ezért fontos, hogy felkészült legyen a vállalkozás és bármikor elő tudjon húzni a kisujjából 2-3 féle videót.
Broad match kulcsszavak
A Broad Match, vagyis széleskörű egyezés a Search kampányok egyik sztárja lett 2023-ban. Ez várhatóan tovább mozog ebbe az irányba 2024-ben is. De vajon mi ennek az oka?
A magyarra fordított Általános Egyezés használata a kulcsszó feltöltés során kerül kiválasztásra a kampánykezelő által. Szemben a Pontos és a Kifejezés egyezésekkel, az általános egyezés sokkal nagyobb körben engedi a hirdetés megjelenését. Mit értünk ez alatt? Az alábbi ábra szolgál mankóként:
A használatával a megjelenés bővülhet és akár több potenciális látogatót is bevonhat oldalunkra a hirdetés. Mi ezzel a probléma? Amiatt, hogy az egyezés általánosítva van, nagy eséllyel bevonzhat nem releváns közönségeket is, emiatt pedig a költségeket is növeli. Ennek ellenére a használata ajánlott a legtöbb esetben, de a folyamatos ellenőrzés és a negatív kulcsszavak használata elengedhetetlen. Mivel a Google több fronton is javasolja a Broad match implementálását, várható további optimalizálás a Google részéről.
+1 bónusz - Safe Zones
Veled is előfordult már, hogy egy videóban a fontos információ pont el volt takarva a feliratkozás gombbal? De ha a másik oldalról nézem a problémát, mennyivel jobb ezt az ilyen esetet megelőzni? Megspórolva hónapok kemény munkáját, most már könnyen kivédhető egy logót eltakaró feliratkozás gomb. Ezek használata nem kötelező és elsőre elég limitáltak a lehetőségek, de ajánlott a törekvés a legjobb felhasználói élmény eléréséért.
Key takeaways - avagy amit mindenképp vigyél magaddal!
Biztos, ami biztos - a Google folyamatosan fejleszti, teszteli és optimalizálja a piaci igényeknek és elvárásoknak megfelelően nem csak az Ads, de az összes felületét. Az újítások elkerülhetetlenek és lehet megkérdőjelezhető, hogy ami 10 évig működött, az miért nem működhet tovább és az újítások miért, mikor és milyen formában történhetnek meg - de biztos ami biztos, nincs az az online “papírfelület” ami elég lenne a megválaszolására. Amire biztos emlékezz:
- Az MI továbbra is szerves része a felületnek, további újítások, funkciók várhatóak.
- A Google Consent Mode V2 határideje vészesen közeleg, kérd a PPC tanácsadód segítségét az implementáláshoz, ha hirdetsz Ads-ben.
- Az automatizálás és a licit stratégiákat bátran alkalmazd továbbra is!
- 2024-ben várható lesz, hogy más kampánytípusokban is megjelenik a beágyazható videó funkciója - így ezzel még nagyobb hangsúlyt fektetve a vizualizációra.
- A broad match használata ajánlott folyamatos megfigyeléssel.
Ha vállalkozásod a következő szintre emelnéd, keresd kollégáinkat!