1 évvel ezelőttig egy webáruház indítása több embert is kívánt: legalább 1 termékfelelőst, 1 tartalomgyártót, 1 árazásért felelőst. Ez egy személyes áruház esetén csak úgy valósulhat meg, hogy a tulajdonos nem csinál semmi mást. De a generatív AI megoldások 1 évvel ezelőtti előtérbe kerülése megváltoztatta ezt a helyzetet!
Az október elején tartott Internet Hungary legfontosabb hype kifejezése és rengeteg előadás témája az AI volt.
Nekünk is több területen van már gyakorlati tapasztalatunk több eszköz használatában, sőt egy olyan 1 személyes webáruház AI-val való támogatásáról tartottam előadást, ami még unikális a magyar piacon.
A Drop shipping modell-el működő webáruházaknál a kisebb árrés és a "készen kapott" termék információk egy alapvető kihívás, így a mesterséges intelligencia segítségét ezeken a területeken kellett igénybe vennünk.
Konkrétan ezekre a feladatokra használtuk:
- termékadatok kibővítése
- termékleírása írása
- cikkek írása
- termékek árazása, dinamikus árazás
- termékfeedek bővítése: címkékkel, készlet információkkal
A júniustól kezdődött együttműködés 3. hónapjára stabilan 2100%-os ROAS-t tudtunk elérni a Google hirdetésekkel, miközben folyamatosan növekszik a webáruház organikus forgalma is.
Természetesen az AI folyamatosan fejlődik, így a nyár óta használt technológiák és alkalmazott technikák rohamos fejlődésére számítunk a következő hónapokban!