A karácsonyi időszak nagy lehetőségekkel kecsegtet a Google Ads hirdetőknek, ha tudják, mikre érdemes odafigyelni ebben az eseménydús periódusban. Hujber Robin ezzel kapcsolatos karácsonyi workshop előadását dolgozzuk fel ebben a cikkben.
Mielőtt beleugranánk a hirdetések létrehozásába, fontos, hogy szánjunk időt a felkészülésre, tervezésre. Becsüljük meg a költségkeretet úgy, hogy hagyunk benne egy kis mozgásteret, hiszen jobb, ha felkészülünk az esetleges plusz költségekre is. Legyen részletes menetrendünk, illetve egy promóciós naptár, amelyekben nyomon követhetjük a hirdetési időszakokat. Biztosítsuk, hogy mindig hívásra alkalmasak legyünk és ellenőrizzük a Google Ads fiókunkban használt bankkártyát is.
Ezek után már fókuszálhatunk arra, hogy karácsonyi köntösbe bújtassuk a fiókunkat. Érdemes változtatnunk a hirdetések szövegén, helyezzünk el benne karácsonyi motívumokat, esetleg visszaszámlálót, hozzunk létre hívást kezdeményező hirdetéseket is.
Használjuk bátran a Google Ads hirdetésbővítményeket: például kiemelő bővítményekkel hívjuk fel a figyelmet egyedi ajánlatainkra, strukturált bővítményekkel pedig a szolgáltatás vagy termék sajátos aspektusaira helyezzük a hangsúlyt, és ne feledkezzünk meg a promóciós bővítményekről sem; emeljük ki a hirdetéseket, hogy a vásárlók biztosan észrevegyék ajánlatainkat.
Frissüljenek a display elemeink is; a logók, képek mind sugallják a karácsonyi hangulatot, a vásárlóközönségnél pedig fókuszáljunk a Black Friday, illetve a karácsonyi időszak vevőire.
Fontos, hogy legyen nagy a lefedettségünk, minél több ponton lehessen találkozni a hirdetéseinkkel és minden marketing mixünkbe beilleszthető kampánytípust használjunk fel. Használjuk a Google Ads kulcsszókeresőjét is, nézzük meg, milyen szavak mentek jól oldalunkkal kapcsolatban és ha nem volt még rajtuk kampány, alkalmazzuk ezeket.
Ne riadjunk el a videós tartalmaktól sem! Ha nincs YouTube csatornánk, ismerkedjünk meg a Video Builderrel, ami egyszerűen animálja nekünk statikus anyagainkat. Az így kapott rövid videókat elhelyezhetjük Google Ads-ben vagy saját oldalunkon is. Discovery kampány futtatásával jelentessük meg hirdetéseinket a YouTube kezdőlapján, vagy az ajánlott videók között és a Gmail Közösség, illetve Promóciók mappáiban is. Ez a formátum megjelenik az itthon kevésbé használt, de feltörekvő Google Discover felületen is.
A Shopping hirdetési megoldás itthon is már 2019 nyara óta elérhető, a tavaly karácsonyi időszakban még körülbelül csak bevezetőként futott sok helyen. De az idei karácsonykor a termék alapú áruházak legfontosabb Ads formátuma lesz. Legalább azt nézzük meg, hogy a termékfeed rendben legyen (a Merchant Center felületén ezt láthatjuk) és a kiemelt időszakokban használjuk a Custom_label címke megoldást, így kiemelve a legjobban fogyó termékeket. Vagy a tipikusan karácsonyi és Black Friday termékeket is jelölhetjük ilyen módon, rájuk dedikált kampányt és liciteket használva biztosabban ott lehetünk az első ajánlatok között.
Töltsd le Robin prezentációját, hogy teljes képet kapj a Google Ads nyújtotta lehetőségeiről a karácsonyi szezonban!