Hogyan érdemes megfogni a vásárlókat karácsonyi szezonban hírlevelek segítségével? Honti Henriett karácsonyi workshopunkon erre a kérdésre adott választ prezentációjában, most ennek összefoglalóját olvashatjátok.

Felkészülés és adatbázis-építés

Első lépésként érdemes aktivizálni a feliratkozókat, illetve újra-aktivizálni az inaktív címeket, így maximalizálva az elérhető potenciális vásárlók mennyiségét. Bevethetünk ekkor nyereményjátékokat, pop-upokat, hogy megragadjuk a figyelmüket, illetve kiemelkedjünk a többi hírlevél közül. Ilyenkor még egyszerűbb szegmentálni, személyesebb üzenetekkel kommunikálni. Nézzük át a tavalyi karácsonyi időszak eredményeit, többek között ezek alapján elkezdhetjük tervezni a kampányainkat.

Fókuszban a kreativitás

Tartalmaink gyártásakor figyeljünk arra, hogy minél figyelemfelkeltőbbek, kreatívabbak legyenek, illetve illeszkedjenek a szezon tematikájához: tervezhetünk ajándékkalauzt, adventi kalendáriumot, üdvözlőlapokat, mindeközben a hangvételünk legyen könnyed, akár humoros. Hívjuk fel a figyelmet ajánlatainkra, különösen a szezonális és last minute akciókra, termékekre, ezekhez csatolhatunk visszaszámlálót is, hogy kicsit érezzék a vásárlók a sürgetést. Lehet aktivizálni a feliratkozókat játékokkal, kérjünk tőlük kívánságlistát, amelyre szabhatunk egyedi ajánlatokat is. Mindeközben ne féljünk használni képeket, videókat, gifeket, ezek a kreatív elemek segítségünkre lesznek abban, hogy megragadja a figyelmet és feliratkozóból vásárló legyen.

Nézzünk kicsit körül, igazítsuk a sablonokat az aktuális trendekhez, de ne felejtsük el közben szezonális kinézettel ellátni őket és azt sem, hogy a dizájn mobilbarát legyen! Ha ezzel megvolnánk, futtassunk A/B tesztet például a tárgymezőre, tartalomra és a termékekre. Mindenképp maradjon hely hírlevelünkben a tájékoztatásnak is, tüntessük fel a szállítási, nyitvatartási, lokációs információkat.

Nincs megállás januárban sem!

A január se legyen a pihenésé; itt az ideje az évértékelésnek és a következő esztendő tervezésnek. Vázoljuk fel, mely időszakokat szeretnénk kiemelni az új évben, és hogy milyen stratégiával készülünk ezekre. Ne hagyjuk elveszni az utóbbi időszakban felépített aktivitást sem, hiszen az év első hónapjában is vásárolnak a feliratkozók. Ilyenkor fontos a kommunikáció, illetve a visszacsatolás, ezért megköszönhetjük a feliratkozóknak az előző évet, tájékoztathatjuk őket a továbbiakról, küldhetünk nekik kérdőívet, amely segítségünkre lehet a későbbiekben.

Fontos tehát, hogy használjuk ki a rendelkezésünkre álló időt, mind a karácsonyi hirdetési időszak előtt, közben és után is, hogy konzisztens legyen a kommunikációnk a feliratkozóink számára és bátran engedjük el a fantáziánkat a kreativitás terén is.

Ha szeretnéd megnézni Henriett hírlevelekkel kapcsolatos prezentációját, ezt megteheted itt: