Számos tévhit kering a levegőben a keresőoptimalizálással kapcsolatban, mi a következőkkel találkoztunk az új ügyfelek között 2018-ban. Mik ezek a mítoszok és miért is cáfoljuk őket?
A SEO az online marketing azon területe, amelynél a legtöbb félreértés létezik, és terjedt el. Ez a rangsorolási tényezők körüli bizonytalanságnak és a folyamatos változásoknak is köszönhető, illetve hogy egy átlagos marketinges/döntéshozó nincsen napi/heti szinten benne ebben a mára nagyon technikai és gyakorlatias marketing területben.
„A meta leírások közvetlenül befolyásolják a rangsorolást”
A meta leírások olyan HTML attribútumok, melyek röviden leírják a weboldal tartalmát. Mindenki találkozott már velük, hiszen a keresési eredményoldalakon előnézeti részletként használatosak.
Lehetne értelme, hogy a Google ezeket a leírásokat figyelembe vegye a keresési rangsor meghatározásakor, ugye? De nem teszi már elég rég óta. Ez viszont nem jelenti azt, hogy SEO szempontból nem lényegesek, éppen ellenkezőleg. A címsorok mellett a leírásokkal lehet a felhasználókat meggyőzni, hogy a mi oldalunkra kattintsanak át. Az átkattintási arány, pedig azon felhasználói jelzések közé tartozik, melyeket a Google algoritmusa is vizsgál.
„Az XML webhelytérképnek hatása van a pozíciókra”
A webhelytérképek segítenek a keresőmotoroknak bejárni és indexelni a friss tartalmakat, de a weboldalak rangsorolását nem érintik. Tehát egyfajta segédeszközök, melyek strukturált információt nyújtanak a Google-nek, ezáltal a feltérképezést támogatják és gyorsítják. Ahhoz járulnak hozzá, hogy a weboldalak egyáltalán megjelenhessenek a találati oldalakon.
„Tartalom kell és semmi más”
Gyakran hallani, hogy „a tartalom a király”, ez még önmagában nem is akkora tévhit. Az egyedi, minőségi tartalom valóban fontos, de nem jelenti azt, hogy elég, és félre lehet tenni a SEO-t. Bizonyos esetekben az organikus forgalom nem játszik kiemelt szerepet a cégeknél, hanem a Facebook hirdetéseket és Google PPC kampányokat helyezik előtérbe. Azonban az e-kereskedelemmel foglalkozók organikus jelenléte elengedhetetlen. A tartalom a linkekkel és SEO alapelvekkel együtt működik, nem kell, és nem is szabad elválasztani őket.
„A linképítés halott” (az előző mítosznak a párja)
A linkek és a tartalom egymással karöltve harcolnak a jó helyezésekért. A legjobban megírt tartalomnak is szüksége van külső linkekre. Persze nem mindegy, hogy milyen oldalakról érkezik a hivatkozás. Azok milyen formában (kép-szöveg-egyéb), illetve milyen tartalommal és milyen al-oldalra mutatva hivatkozzák honlapunkat.
„A Google Ads (Adwords) hirdetések javítják az organikus pozíciót”
Egyáltalán nem. Ez az online marketing két külön területe. Semmi közük egymáshoz.
„A kulcsszó zsúfolás működik” avagy milyen a kulcsszó sűrűsége az al-oldalnak?
A keyword-stuffing, vagyis a célzott szó lehető legtöbbszöri megjelenítése ma már nem egy kiskapu. A kulcsszavaknak a korábbiakkal ellentétben nem kell „pontos egyezésűnek” lennie. A Google keresés területén szignifikáns változást hozott a 2013-ban Hummingbird-ként elkeresztelt algoritmusfrissítés, amely a kulcsszavak helyett téma fókuszúvá tette a keresőoptimalizálást. Ez azt jelenti, hogy a Google elég okos ahhoz, hogy megértse a természetes nyelvet, a szavak kontextusát és relevanciáját a tartalomban. Vagyis felejtsük el a szavak számolását és témakörökben gondolkozzunk helyette.
„A jó felhasználói élmény csak egy plusz”
A weboldalakat nem a Google készíti, de támogatja őket, így valamilyen módon biztosítania kell, hogy a felhasználók pozitív élménnyel gazdagodjanak, hiszen nem akarja, hogy más keresőmotorhoz átpártoljanak. Tehát a betöltési idő csökkentése és az oldalon töltött idő növelése rendkívül jelentős, ahogy a könnyű navigálhatóság és kereshetőség is.
„A https protokoll használata nem hat a helyezésekre”
A Google nyíltan bejelentette, hogy ha két egyenlő weboldal közül az egyik rendelkezik SSL tanúsítvánnyal, akkor az előnyt fog élvezni a helyezések kiosztásánál. A téma fontosságát az is jelzi, hogy júliustól a Chrome minden http protokollt használó oldalt „Nem biztonságos” címkével lát el, így ösztönzi a tulajdonosokat az SSL tanúsítvány megszerzésére.
„A keresőoptimalizálás ideje lejárt”
Hogy lehetne halott, mikor átlagosan a találati oldali kattintások 60-70%-át az organikus találatok viszik el?
Zárszó
SEO tévhitek léteztek eddig is, létezni is fognak, és sok embert összezavarnak. Rengeteg keresőoptimalizálással kapcsolatos anyag érhető el online, ezek egy része viszont szakmailag nem megalapozott, vagy olyan múltban még helyes információkat tartalmaznak, melyek ma már nem relevánsak a gyakorlatban. A felesleges erőfeszítések elkerülése végett érdemes mindig megbizonyosodni a forrás megbízhatóságáról. A Google hivatalos keresőoptimalizálási útmutatója mindenki számára egy biztos pont lehet, ezt 1-1,5 évente frissítve kiadják.
