SEO tanácsadóként gyakran tapasztalok olyan eseteket, mikor a weboldal tulajdonosoknak tájékoztatnia kellene engem a tervezett, vagy megtörtént változásokról, vagy jövőbeni tervekről. Sajnos a tájékoztatás elmaradása miatt csak az adott weboldalon végzett rutin ellenőrzés során, vagy az analitikai kimutatásokban látott hirtelen visszaesést tapasztalva szerzek tudomást az új helyzetről. Az utóbbi esetnél az én EKG görbém is vissza szokott esni.
Kedves weboldal tulajdonosok, saját bevételetek, de a SEO tanácsadó egyenletes szívritmusa egyaránt fontos, ezért kérem, hogy az alábbi esetekben mindenképpen vegyétek fel vele a kapcsolatot!
Weboldal organikus teljesítményének növelése
Organikus forgalomnak a fizetett hirdetések nélküli, a Google keresőből jövő forgalmat nevezzük. Általában a TOP 3 bevételi forrás egyike szokott lenni. Fontos növelni ezt a forgalmi forrását az oldalnak, mert itt plusz hirdetési költség megfizetése nélkül tudunk új felhasználókat/vásárlókat terelni az oldalunkra. Sokszor az így szerzett bevétel kompenzálja a fizetett csatornák hirdetési költségeit. A szakszerűen SEO-zott, vagy magyarul mondva keresőoptimalizált weboldal fog növekedés hozni számunkra ezen a téren.
Mi kell ahhoz, hogy megfelelően legyen kereső optimalizálva az oldalunk?
3 fő részre szoktuk a SEO-t bontani: tartalmi, technikai és off-site tényezőkre. Tartalmi tényezők közé tartozik például: szövegek, képek, videók. Technikai tényezők közé soroljuk például: oldal sebessége, sitemap, robots.txt fájl, belső linkhálózat. Off-site tényezők közé tartozik például: meta leírás, backlinkek. Lehetne még ezt tovább részletezni. A lényeg, hogy rengeteg az oldal mélyén elrejtett dolgot és annak kapcsolódásait kell ahhoz megvizsgálni és fejleszteni, hogy az oldalunk organikus teljesítménye növekedni tudjon.
Ha ezekre nincs rálátásunk, nem értünk hozzá ne érezzük magunkat kellemetlenül! Ez egy külön szakma, ami a tudás megszerzésén túl, állandó fejlesztést igényel. Ha jót akarunk a weboldalunknak és a vállalkozásunknak akkor mindenképpen keressünk fel egy SEO szakembert, aki készít nekünk egy mindenre kiterjedő SEO auditot és ezt követően egy ütemtervet a fejlődéshez.
Új weboldal készítése
Miért készítünk weboldalt? Azért, hogy pénzt keressünk. A 21. században elengedhetetlen az online jelentlét egy vállalkozásnak. Ennek egyik legfontosabb alappillére a weboldal. Háznál sem mindegy, hogy döngölt föld, vagy beton alapra épül, az online jelenlét is hasonló. Hatékonyság szempontjából pedig óriási különbség, ha egy teáskanállal merünk a leveses fazékból, vagy egy merőkanállal, a weboldal szintén hasonló. A betonalapra megépített, hatékony weboldallal előkelő helyezéseket tudunk a keresőmotorok találati listáin elérni. Minél előrébb vagyunk egy találati listán, annál többen fognak átkattintani az oldalunkra, ezzel egyenesen arányosan több vásárlónk lesz.
Ha szeretnél te is egy beton alapon nyugvó, széles torkolatú merőkanállal rendelkező vállalkozás tulajdonosa lenni, akkor már a weboldal tervezés fázisától kezdve a webfejlesztő mellé érdemes egy SEO tanácsadót is szerződtetned.
Meglévő weboldal átalakítása
Dizájn váltásnál, bővítmény telepítésnél és sok más weboldalon történő átalakításnál, változtatásnál nem gondolnak bele a tulajdonosok, hogy a változások, ha nem jól végzik el őket az oldal organikus teljesítményére negatív hatással lehet. Az oldal technikai tényezőiben történik a legtöbb átalakításnál változás. A technikailag alul teljesítő oldalakat, amik rossz élményt nyújtanak a felhasználóknak a Google hátrébb rangsorolja.
Ahhoz, hogy egy váratlan visszaesést elkerüljél, mielőtt bármi változtatást hajtanál végre az oldaladon, konzultálj előtte egy SEO szakemberrel és vond be minél jobban a projektbe.
Új szolgáltatás/termékek bevezetése
Sokan nem gondolják, hogy egy új szolgáltatás vagy termék bevezetése előtt is érdemes a SEO tanácsadóval konzultálni. Pedig fontos és hosszabb távon rendkívül kifizetődő a vállalkozásunk számára ez a tanácskozás.
Első lépésben fel kell mérni, hogy az interneten keresők körében az új termék, vagy szolgáltatás iránt van-e érdeklődés. Ha van, akkor milyen kifejezésekre keresnek rá az internetezők. A szó variációk mellett a trendeket is meg kell nézni. Ezt követően a SEO szakembernek a termék, kategória oldalak tartalmaihoz kell részletes instrukciókat készíteni, ami érinti a szöveges tartalmak felépítését, tagolását, címsorok és belső linkek használatát. A képi és videós tartalmak technikai paramétereire és elnevezésükre is iránymutatást kell adnia.
Útravaló
Egy jó SEO tanácsadóra mindig szüksége van, annak, aki tényleg szeretne pénzt keresni a weboldalával. Ha bármilyen weboldaladat érintő kérdésed van, amire nem tértem ki ebben a cikkben, akkor is érdemes lehet egy keresőoptimalizálási szakemberrel beszélned.