Marketing Highlights rovatunkban ezúttal is elhoztuk neked az online marketing világának legfontosabb újdonságait. A november sem telt eseménytelenül: a PPC kampányok újításai, a közösségi média platformok változásai, a keresőoptimalizálás legújabb trendjei és a mesterséges intelligencia fejlődése mind-mind izgalmas témákat kínálnak. Olvasd el összefoglalónkat!
AI újdonságok
Az utóbbi időszak legnagyobb AI híre az a SearchGPT megjelenése. Az OpenAI november elején indította el a ChatGPT Plus-t használók számára az AI alapú keresőmotorját. A Google kihívója gyors AI válaszokkal kívánja megszólítani a felhasználókat, azonban számos dologban egyenlőre még rosszabb találatot ad mint a keresőóriás. A példa kereséseket bemutató prezentációban kiderül, hogy rövid távon van-e hatása a weboldalak forgalmára!
PPC hírek
Lezajlott Athénban a Think Global szimpózium, melynek középpontjában a sikeres piacterjeszkedés kulcstényezői, valamint kiemelt célországok sajátosságai álltak.
A Google Ads területén több újdonság is megjelent: A Shopping hirdetéseknél mostantól integráltan is láthatóak a termék- és eladóértékelések. Tovább egyszerűsödött a videókísérletek beállítása, csak ki kell választani egy kontrollágat, majd a rendszer automatikusan létrehozza annak kezelési megfelelőjét. A Pmax kampányok értékelése megváltozott, ugyanis megkapták az ún. “Ad strenght” mutatót is. A Data retention módosítása pedig miatt fontos lesz mentést készíteni a fiókunkról, ha abban 11 évnél régebbi adatok is szerepelnek. A Google egy meglepetéssel is kedveskedett: megosztott egy keresési trendek alapján összeállított TOP 100-as listát a legfelkapottabb termékekről.
A GA4-ben pedig jó hír, hogy elérhetővé váltak az iparági összehasonlítható adatok, így a benchmarking is új szinre léphet.
Social media trendek
Az amerikai elnökválasztás nem csak a világot, hanem a közösségi média életét is alaposan felforgatta. Nézzük meg, milyen változásokra volt hatással, és merre tartanak a Meta-hirdetések vagy az Instagram üzenetek legfrissebb újításai:
SEO újítások
A Google azt javasolja, hogy a struktúrált adatokat javascript helyett html kódban adjuk meg a weboldalaknál. Ne használjuk egyszerre No Indexet jelölést és canonical címkét. November 21-től megszűnik a sitelinks keresődoboz.