Miért van szükség weboldalra? Az egyszerű válasz: hogy pénzt keressünk vele. Ez az örök érvényű igazság, amit gyakran hangsúlyozunk. De ahhoz, hogy valóban bevételt termeljünk, először tisztán kell látnunk az üzleti céljainkat. A keresőoptimalizálás nem csupán egy technikai eszköz, hanem az oldalad egyik legfontosabb pénztermelő motorja. De vajon milyen konkrét üzleti célok érhetők el SEO-val? Érdemes elgondolkodni rajta!
A fő tevékenységemhez tartozó kulcsszavakból minél többre megjelenni
Miért fontos? Minél több kulcsszóra jelenik meg az oldal, annál szélesebb lesz az értékesítési tölcsérünk átmérője. Minél szélesebb a tölcsérünk torkolata, annál nagyobbat tudunk meríteni a piacról. Minél nagyobbat merítünk a piacról, annál több irányból hozunk be új látogatókat az oldalra. Minél több irányból jön be új látogató az oldalamra, annál több lesz köztük a potenciális vásárló.
Mit tudok érte tenni? Első lépésben egy kulcsszókutatást kell végezni. Össze kell gyűjteni a számunkra releváns kulcsszavakat. Utána azt kell megnézni, hogy melyik szavakra jelenünk meg és melyikekre nem. Az olyan szavak esetében, amikre nem jelenünk meg, érdemes megvizsgálni, hogy melyikre milyen erős a verseny, milyen felhasználói szándék áll a kifejezés mögött, milyen a szezonalitása és milyen aloldalak vannak a találati lista elején rá. A kinyert adatok alapján érdemes egy roadmap-et készítened, amin kitűződ célként azokat a kulcsszavakat, amikre mindenképpen szerepelni szeretnél a Google találati listáján. A következő, egyben a legtöbb munkát igénylő és a legfontosabb lépés a tartalomírás és bővítés. Hiszen a Google-ből mindenki információhoz szeretne hozzájutni és az internetező nép információ éhségét így tudod a legjobban a javadra fordítani. Ha jól csinálod, egyre több látogató fog érkezni a weboldaladra.
Előrébb kerülni a Google találati listáján
Miért fontos? Mivel egy kapkodó világban élünk, a legtöbb felhasználó sietségében lekattintja a legelső találati elemet. A Google rendszerében az organikus kattintások kb. 98%-a az első oldalon történik meg. Ha csak egy hellyel kerülünk előrébb a találati listán, már az is jelentősen tudja növelni az adott kulcsszóra a CTR-ünket(átkattintási arányunkat). Az alábbiakban a backlinko.com kutatási anyagának az egyik ábrájára tekintve látható, hogy a 10 helyről a 9.-re javulás is már 11,2%-kal növeli a CTR-t, a 2. helyről az első helyre javulás pedig 74,5%-kal.
Mit tudok érte tenni? Érdemes kulcsszókutatást végezni első lépésként. Itt azokat a szavakat kell kigyűjteni, amikre már van helyezésünk. Meg kell vizsgálni, hogy melyikre milyen erős a verseny, milyen felhasználói szándék áll a kifejezés mögött, milyen a szezonalitása, melyik aloldalunkkal jelenünk meg rá és milyen aloldalak vannak a találati lista elején rá. Technikai adottságait is meg kell vizsgálni az aloldalunknak, amelyikkel szeretnénk előrébb kerülni találati listán, a webcore vitals értékeit és a sebességét első sorban. Ugyanezeket kell megvizsgálnunk a top helyezéseket elérő aloldalaknál, csakúgy, mint a linkerőt az aloldalunknál és azoknál is, akiket szeretnénk magunk mögé utasítani. Az elemzések után bővíteni kell a tartalmunkat. Az előkerült technikai hibákat ki kell javítani, a versenytársak aloldalainál alkalmazott hasznos technikai megoldásokat nekünk is érdemes alkalmazni. Linkeket kell rendszeresen szerezni, amikkel tovább növeljük oldalunk linkerejét, érdemes azokról a domain-ekről is linket szereznünk, ahonnan a konkurensek is szereztek már.
A weboldalunk elkészülte után nem dőlhetünk hátra, mert ezzel nem ért véget a munka. Üzleti célok mindig kellenek az előre haladáshoz, a növekedéshez. Vagy a tartalmunkkal, a technikai adottságainkkal, linkeltségünkkel foglalkozni kell. Ha folyamatosan foglalkozunk a weboldalunkkal, nem csak az organikus teljesítménye fog növekedni, hanem más csatornáinkra is hatással lehet, például a Google ads hirdetéseik teljesítménye is javulhat.
Ha szeretnél reális célokat kitűzni és elérni a weboldalad teljesítményének növeléséhez, keresd a HD marketing tapasztalt SEO csapatát!