A Google Shopping került terítékre ügyvezetőnk prezentációjában, a hazai marketing kiemelkedő rendezvényén, az Evolution 2020-on.

Március 11-én zajlott le Budapesten a 2020-as Evolution Konferencia, igazán nívós előadókkal. Az eseményen minden évben a kereskedelem-, az e-kereskedelem-, a marketing szakma-, és a média szakértői járják körbe a digitális média és marketing területeit. Az idei rendezvény a „Mindenki megkerülhető” címet kapta.

Olyan izgalmas témák kerültek itt terítékre, mint az ügyfelek elérésének különböző módjai versenypiaci környezetben, majd a közösségépítés egy brand körül, az ügyfél magunkhoz kötése a lehető legtöbb módon, végül a design thinking és a service design, azaz a szolgáltatásaink testreszabása.

Nem is volt kérdés tehát, hogy itt a helyünk nekünk is – ebben az évben ugyanúgy, mint korábban. Idén Hernádi Gábor a Google Shopping témában, az ügyfélelérés szekcióban prezentált: a 35 legnagyobb partner-webáruházunk adatait elemezve saját Google Shopping tapasztalatainkat mutatta be. Gábor 2004 óta e-commerce és online marketing specialista, az Ecommerce Hungary (eredetileg SzEK.org) alapítója és 12 éven át elnökségi tagja volt. A HD marketinget 2011-ben alapította.

 

Okosan, hatékonyan használjuk a Shoppingot!

A Google Shopping – melynek segítségével a felhasználók különböző webáruházak termékeire kereshetnek rá és hasonlíthatják össze az áraikat – tavaly június óta érhető el Magyarországon is, ezért mostanra összegyűlt jó néhány hónapnyi adat, ami alapján levonhatjuk az első következtetéseket.

Gábor előadásának egyik fontos tanulsága például az volt, hogy a Smart Shopping nagyon hasznos eszköz, mivel az elmúlt 5 hónapban hasonló konverziószámot hozott a Shopping, mint a sima Google Search Ads, de 20%-kal olcsóbban. Viszont fontos látni, hogy a Shopping a mellette használt Google Search hirdetések és a SEO organikus növekedését “elrabolva” a tavalyi évhez képest, így tudott igazán teret nyerni. A korábban is meglévő árösszehasonlítókénál a tapasztalatok szerint valamivel kisebb volt a konverziója és drágábban hozta a vásárlókat.

A jövőben is érdemes lesz tehát kihasználni a Google Shoppingot, de csak okosan, üzleti logikát belevive a folyamatokba. Ha az Evolution Konferenciáról most lemaradtál, de érdekel a Google Shopping, érdemes megnézned a blogunkat, ahol korábban írtunk a Merchant Center alapokról, a Google Shopping kampányok alapjáról és készítettünk egy összefoglalót az árösszehasonlítók helyzetéről is.

 

Jövőre ugyanitt!

2020-ban ismét jól sikerült az Evolution Konferencia, és Gábor előadása is jó hangulatban telt. Köszönjük mindenkinek, aki meghallgatta és részt vett a beszélgetésekben, reméljük, hogy jövőre ismét találkozhatunk a rendezvényen!