A Google Shopping kampányok már itthon is elérhetőek. Viszont ahhoz, hogy tudjuk használni ezt a fajta hirdetési formát, szükségünk van egy Google Merchant Center fiókra és abban egy minél jobban kialakított feed-re!
Már 2019 nyara óta itthon is elérhetőek a Google Shopping kampányok, az eltelt első pár hét tapasztalatairól már írtunk. Mind funkcióiban, mind megjelenés számában várhatóan csak pár hónap múlva lesz teljes ez a hirdetési forma, addig is mindenképpen érdemes kialakítani a szükséges feed-et és elindítani a hirdetéseket. Hiszen egy teljesen új (legalábbi itthon) megjelenési formátumról beszélünk, a felhasználók már csak “mi is ez” kérdésre válaszul is lekattintják a hirdetéseket.
De hogy is kezdjünk bele? Mi legyen az első lépés?
A Google Shopping kampányoknál nincs lehetőség kulcsszavak megadására. Felmerül a kérdés, hogy akkor mégis mire fognak megjelenni a hirdetéseink és hogyan befolyásolhatjuk azt. Elsősorban egy feed-re lesz szükségünk, amit a Merchant Centerbe töltünk fel. Mivel a termékadatok alapján jeleníti meg a hirdetéseinket a Google, így a feed lesz a Google Shopping kampányainknak a lelke, enélkül nem lehetnek sikeresek kampányaink. Másodsorban pedig negatív kulcsszavakkal tudjuk szűkíteni a megjelenéseket, így kizárva a számunkra nem releváns keresési kifejezéseket.
A Merchant Center feed a Google Shopping kampányok alap eleme.
Emiatt most összegyűjtöttük a legfontosabb tippeket, hogy Ti is egy jó feed-et állítsatok össze magatoknak!
- A Google Shopping kampányok segítségével indíthatunk dinamikus remarketing kampányt is. Ehhez a hazai szinten megszokott „custom” (dynx paraméteres) remarketing kód helyett „ecommerce” alapúra van szükség.
- Kizárólag a megadott attribútum neveket kell használni. Emellett az attribútumértékekre is oda kell figyelni, hiszen ott is a rögzített értékeket kell használni. pl.: condition – new
- Vannak kötelező és opcionális mezők. Az, hogy mik a kötelező mezők függ a termékkategóriától, így mindenképp tájékozódjunk a feed létrehozása előtt, továbbá kérjük ki egy szakértő véleményét is.
- A feed minden esetben a legfrissebb adatokat kell, hogy tartalmazza. Emiatt ajánlott minden nap hajnalban frissíteni. Ne felejtsük el a későbbiekben a Merchant Centerben is beállítani a feed lekérésének ütemezését.
- A Google Shopping kampányoknak meg kell felelnie bizonyos irányelveknek. Ezek közül a legfontosabb a feed kialakításánál, hogy csak olyan termékeket lehet hirdetni, amelyek mindenki számára elérhetőek, raktáron vannak.
- A legfontosabb elem, amely a korábbiakhoz képest változás, hogy szükség van GTIN, EAN vagy MPN azonosítóra. Ezek közül elég 1-et megadni, mi azt javasoljuk, hogy a GTIN legyen az.
- Egy másik változás, hogy lehetőség van szállítási díj megadására. Ezt elsősorban a Merchant Center fiókban javasoljuk megadni. A feedben megadott szállítási információk felülírják a MC fiókban megadottakat, így ott a kivételeket kell kezelni.
- A terméknévben javasolt mind a 150 karaktert felhasználni. Így a termék nevén kívül a legmeghatározóbb előnyeit is érdemes kiemelni.
- A feed-ben csak izolált termékképeket lehet használni, így a vízjel sem megengedett.
Reméljük Nektek is hasznos volt az összeállításunk! Ne felejtsétek el, hogy a feed létrehozása csak az első lépés a Google Shopping kampányok elindításához. Ezután létre kell hozni a Merchant Center fiókot és oda kell felölteni a feed-et. Ott tudjátok ellenőrizni, hogy megfelelőek a feltöltött adatok és beállítani a szállítási adatokat is.
Következő cikkünkben a Merchant Center fiók létrehozásáról lesz szó. Kövessetek be minket Facebook oldalunkon, hogy ne maradjatok le a Shopping kampányok létrehozásához szükséges következő lépesekről!