Nem engedtük, hogy az áprilisi szeszélyes időjárás a kedvünket szegje a közösségi média újdonságok felfedezésétől! Csupa izgalmas hírrel érkeztünk ebben a hónapban is, nézzük, mikkel rukkolt elő a terület áprilisban!

Ki állítja be az egyéni célközönség bővítését?

Ha szeretnénk a Facebook Hirdetéskezelőben részletes célzásunkat tovább szélesíteni, mint az általuk kiválasztott érdeklődési kör vagy viselkedés, akkor kiválaszthatjuk a “részletes célzás bővítése” opciót, hogy még több felhasználót tudjunk elérni a hirdetésünkkel. Azonban áprilisban több felhasználónál is megjelent a felületen ez az üzenet, amely arról tájékoztat, hogy fiókunk kiválasztásra került egy 90 napos tesztre, amely az egyéni célközönségek bővítésére fókuszál. 

Bár elsőre ez egy kifejezetten érdekes új lehetőségnek tűnik, a funkció nem egészen úgy fog működni, ahogy mi azt elképzelnénk. A Facebook ugyanis saját maga fogja eldönteni, hogy méltónak tartja-e az adott egyéni célközönséget arra, hogy bővítse azt és amennyiben elfogadhatónak találja, automatikusan állítja majd át a kibővített verzióra. Nem lesz beleszólásunk tehát abba, hogy bővíteni szeretnénk-e az egyéni közönségek célzását vagy sem. 

Sokan gondolhatják, hogy ezzel a Facebook levesz egy terhet a vállunkról, hiszen nem kell nekünk mérlegelni, hogy megéri-e a bővítés vagy sem. Pedig valójában problémát is jelenthet bizonyos hirdetések esetében, hogy nem pontosan az általunk megcélozni kívánt felhasználókat éri el a hirdetésünk. Így például ha csak és kizárólag a social media oldalaink követőit szeretnénk megszólítani és a rendszer úgy dönt, hogy kibővíti ezen felhasználók körét, akkor nem azt a célt fogjuk elérni a hirdetéssel, amelyet eredetileg kigondoltunk. 

Érdemes lesz tehát odafigyelni a jelzésre és alaposabban átgondolni a hirdetési stratégiánkat, hogy ne rugaszkodjon el a kampánycéltól az egyéni célközönségek ezen új, kibővített rétege.

Új Facebook-csoport funkciók az álhírek ellen

Az utóbbi évek egyre növekvő álhír-terjedése következtében a Meta több lépést is tesz annak érdekében, hogy minimalizálja az ilyesfajta tartalmak megjelenését és térhódítását. Most új Facebook-csoport moderáció funkciókkal segítené a csoport adminokat abban, hogy a kéretlen, spam és álhír jellegű posztokat, valamint az őket megosztó felhasználókat korlátozni tudják. 

Az egyik ilyen funkció lehetővé teszi az adminisztrátorok számára, hogy automatikusan elutasítsák azokat a bejövő bejegyzéseket, amelyek a Meta harmadik féltől származó tényellenőrző hálózata szerint hamis információkat tartalmaz. Amint az adminok úgy döntenek, hogy elfogadják ezt az opciót, a megjelölt bejegyzések még közzététel előtt leállíthatók anélkül, hogy kézi beavatkozásra lenne szükség. 

A másik funkció növeli a „némítás” gomb hatékonyságát a Facebook-csoportokon belül. A „felfüggesztés” névre átkeresztelt opció lehetővé teszi az adminisztrátorok és moderátorok számára, hogy ideiglenesen visszavonják bizonyos csoporttagok bejegyzéseit, hozzászólásait és reakcióit a csoportos beszélgetéseken belül. 

Mindezt kiegészíti a csoportba való belépés automatikus tagság-jóváhagyási (vagy elutasítási) folyamata, így összességében elmondhatjuk, hogy egy rendkívül hatékony és biztonságos admin rendszerrel egészült most ki a Facebook-csoportok eszköztára.

Újdonságok a Reels videók világában

Most, hogy végre globálisan elérhető az Instagram Reels, a felület szorgosan dolgozik az újabb és újabb funkciókon, amellyel még élvezetesebbé tehetik a Reels tartalomgyártást- és fogyasztást. Nincs jó ötleted vagy még nem tanultad ki a Reels videógyártás csínját-bínját? Nem probléma: itt vannak a Reels sablonok! Nincs más dolgod, mint a már meglévő videók közül megtalálni a neked tetsző formátumot, és kiválasztani a “Használat sablonként” opciót. Ezután beillesztheted saját (a sablon idővonalához illeszkedő) klipjeid és már kész is vagy! 

Bár az Instagram aktívan kampányol az utóbbi hónapokban az eredeti tartalmak mellett a felületen, ez a lehetőség mégsem mond ellent ennek a célnak, hiszen a sablonok használatával további eredeti tartalmakat hoznak létre a felhasználók, (jobb esetben) nem pedig újra posztolják a meglévő videókat. Sőt, a sablonok használata közben egyre rutinosabban mozognak majd a felhasználók a felületen, ez pedig teljesen új Reels tartalmak születését is eredményezheti a jövőben. 

A platform annyira bízik a Reels sikerében, hogy még tovább szeretné fokozni az érdeklődést az új, teljes képernyős Reels promóciós lapokkal, amelyek a fő hírfolyamban fognak megjelenni. A lapokon 4 kiemelt Reels-t láthatunk majd, alul pedig egy CTA gomb segít majd átnavigálni a Reels Feed-re, vagy egyszerűen csak a 4 videó valamelyikére kattintva válthatunk.

Hol vetted? Most megmutathatod!

Ha már te is kaptál olyan kommentet vagy direkt üzenetet Instagram posztoddal kapcsolatban, amelyben egy általad a képen viselt, használt, megjelent termék után érdeklődtek, akkor ez az új funkció neked való! Mostantól már nem csak az influenszerek és márkák számára lesz elérhető az Instagram termékmegjelölés funkciója, hanem minden felhasználónak lesz erre lehetősége, aki publikus fiókkal rendelkezik. 

A folyamat egészen egyszerű. Első lépésben jelöld meg az adott márkát épp úgy, mintha ismerőseid tag-elnéd be a képeiden, ezután a képernyő alján két lehetőséget fogsz látni: az “emberek” és a “termékek” opciók közül választhatsz. Értelemszerűen az utóbbi gombot kell kiválasztanod, majd egyszerűen keresd meg a katalógusban az adott termékeket. Ha ezzel megvagy, nincs más dolgod, mint közzétenni a bejegyzést. Ezzel a funkció-bővítéssel nem csak az átlag Instagram userek járnak jól, hanem a márkák is, hiszen ingyen megjelenést generálnak termékeiknek a felhasználók, de akár különböző kihívásokhoz, játékokhoz is egyszerűen alkalmazható lesz a szabad termékmegjelölés.

Dislike a TikTok komment szekciókban

Egy ideje már tudunk videókkal kapcsolatban is jelezni a TikTok-nak, ha olyan tartalommal találkozunk, ami számunkra nem releváns, nem megfelelő vagy sértő. Most azonban a videókra érkező kommenteket is hasonlóképpen tudjuk jelölni, mégpedig az újonnan megjelent dislike gombok segítségével. A TikTok komment dislike egy kicsit más, mint ahogy elsőre gondolnánk, hiszen nem fog megjelenni publikusan senki számára: sem az adott videót feltöltő, sem a kommentelő, sem pedig a dislike-oló felhasználó nem fogja látni a negatív jelölést. 

A Tiktok azért így alakította ezt a lehetőséget, hogy ne keltsen feszültséget a felhasználók között, de az algoritmus emellett ugyanúgy érzékelje a káros, irreleváns vagy egyszerűen csak kevésbé népszerű kommenteket és a későbbiekben tudja szűrni azokat. Így érdemes lesz majd néha ilyen formában is hangot adni nemtetszésünknek a TikTok-on, hogy együtt alakítsuk a felületen töltött idő minőségét. 

Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.