Nem aggódtunk, hogy februárban social media újdonságok nélkül maradunk és nem is lett volna rá szükség, hiszen alig győztünk válogatni a legizgalmasabb hírek között! Lássuk, mit hozott számunkra a terület a hónapban!

Nincs többé Facebook News Feed

A Facebook hírfolyamot már a kezdetek óta News Feed-ként ismerjük, a név pedig az első néhány évben meg is állta a helyét, hiszen akkor valóban csak erre használtuk ezt az oldalt: hogy a legfrissebb “híreket” lássuk ismerőseinkről és a követett márkákról. Ma már mind tudjuk, hogy nem feltétlenül ez az elsődleges célja, hiszen rendkívül széles skálán futnak a tartalmak a hírfolyamban. Erre szeretne reflektálni a Meta azzal a döntésével, hogy mostantól nem News Feed, hanem egyszerűen Feed néven fog szerepelni a felület ezen része. Az újra-keresztelés nem fogja befolyásolni a közösségi oldal és a hírfolyam használatát vagy működését, csupán az új nevet kell megszoknunk. 

Izgalmas funkciókat tesztel a Messenger

Már több banki felületen is elérhető a költség-felosztás funkció, ami több vitától megkímélt már minket egy közös vacsora vagy nyaralás során. Hamarosan mindezt egy Messenger-beszélgetésen belül is megtehetjük majd, hiszen a Meta Amerikában már elindította a Split Payment, vagyis költség-felosztás funkciót. Így nem csak, hogy megbeszélhetik az felhasználók egymás között, hogy kinek mennyivel kell beszállnia egy adott költekezésbe, de ezzel egy időben fel is oszthatják az összeget, hozzárendelhetik a részösszeget ismerőseikhez, akik ezt kérés formájában megkapják és rendezhetik a tartozásaikat. Mindezt egy felületen belül, így időt is spórolhat nekünk a Split Payment.

Emellett bővül majd az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő hangüzenet funkció is. Nem csupán az egy perces korlátot terjesztik ki fél órás maximális limitre, de rögzítés közben nagyobb kontroll lesz majd a kezünkben: megállíthatjuk a felvételt, majd folytathatjuk ugyanabban a hanganyagban a beszédet anélkül, hogy elküldenénk. Sőt, küldés előtt meg is hallgathatjuk, így biztosak lehetünk benne, hogy olyan hangüzenetet küldünk el, amilyet szeretnénk. Érdekes lehet, milyen lehetőségek rejlenek ebben a funkcióban a Facebook-os ügyfélkommunikáció, illetve influenszerek világára tekintve, így reméljük, hogy hozzánk is mihamarabb eljut. 

Végre hozzánk is jön a Reels!

Az Instagram TikTok elleni harcára tette fel most a koronát a Meta, elérhetővé tette a Reels-t a világ további 150 régiójában. Az álló formátumú, szerkeszthető rövid videók korát éljük, a Reels pedig jelentős változásokat hozhat az Instagram tartalomgyártás világában, különösen a hirdetésekre és az influenszer marketingre való tekintettel. Nálunk már sok felhasználó számára elérhető volt a lehetőség, ám most már mindenki előtt megnyílik a funkció, sőt, tovább bővülnek a szerkesztési opciók is. Ez jelentős mennyiségű felhasználót vonzhat át a TikTok-ról erre a felületre, saját trendek és kihívások is felüthetik a fejüket, hiszen bármennyire is hasonlít egymásra a két felület, az Instagram mégis csak az egyediségre törekszik. 

Ez a bővülés épp a legjobbkor egészül ki egy másik új tesztelés alatt álló Instagram funkcióval, amely segítségével meglévő Instagram Highlight-okat egyszerűen átalakíthatunk Reels-ekké, így egyszerűen generálhatunk izgalmas videókat saját tartalmainkból zenékkel, effektekkel és szövegekkel. Kíváncsian várjuk, hogyan használják majd ki a Reels felhasználók és márkák a kibővült tartalomgyártási és hirdetési lehetőségeket. 

Több válaszlehetőség? Igen, nem, mindkettő, egyik sem!

Az Instagram Stories szavazás matricája eddig is kiváló lehetőséget nyújtott arra, hogy interakcióra buzdítsuk a követőinket, most azonban tovább kedvez nekünk a felület. A megszokott két válaszlehetőség hamarosan négyre bővül. Az eddigi “igen-nem” és “ez vagy az” válaszok helyett mostantól sokkal kreatívabb és nagyobb kihívással kecsegtető kvízekkel is készülhetünk követőink számára. Kérdéseinkre lesz lehetőségük “mindkettő” vagy “egyik sem” választ adni, sőt, lesz “egyéb: írd meg kommentben” opció is, amely saját válaszoknak is teret enged, így könnyebb lesz majd növelni az elköteleződést is. 

Biztonságosabb lesz a TikTok-on hirdetni

A leggyorsabban növekvő felület rengeteg pozitív előnye mellett be kell látnunk, hogy a több milliárdos felhasználói tábor köreiben gyakran megjelennek káros tartalmak, sőt, veszélyes kihívások is. Bár a TikTok ezekre viszonylag gyorsan reagál és folyamatosan moderálja őket, a márkákat eddig nem védte semmi attól, hogy hirdetéseik ilyen tartalmak mellett jelenjenek meg, ezzel rossz fényt vetve rájuk. A TikTok ezért újabb partner mellett döntött, aki segít majd a biztonságos elhelyezésben és a márkák jó hírének fenntartásában. Ez a partner a Zefr, akik a felelős marketing és a márka fenntarthatóság éllovasának számít Amerikában, illetve mostantól a TikTok hirdetők védelmezőjének is nevezhetjük. A TikTok már megkezdte a Zefr-szolgáltatás integrálását a platformba, az Egyesült Államok, Kanada, az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Lengyelország és Spanyolország hirdetői számára elérhető.

Még sosem volt ilyen gyors a TikTok customer journey!

A TikTok új landoló oldal opciót mutatott be az üzleti elkötelezettség maximalizálására, és ezzel új bevételi lehetőségeket biztosít az alkotók számára az alkalmazásában. Az Instant Page egy olyan megoldás, amellyel egy platformon belül kialakítható külön landoló oldalra terelhetjük a vásárlókat, amely 11-szer gyorsabban tölt be, mint a külső oldalakra való áttérés. Ezt a belső landoló oldalt a felhasználók több elemből építhetik fel: képek, videók, carousel formátumok, gombok is elhelyezhetők tetszőleges formában. A megoldás egyébként szinte majdnem megegyezik a Facebook Azonnali élmény funkciójával, annyi különbséggel, hogy a TikTok Instant Page-t akár kampánycélnak is beállíthatjuk és a választható sablonok között pontosabb céloknak megfelelő opciók vannak, mint például az eladó termékek, márkatörténet, bemutatkozás vagy akár filmelőzetesek.

Bár a legrövidebb hónapot hagytuk magunk mögött, social media újdonságokban igencsak bővelkedett a február, mi pedig örömmel követtük őket figyelemmel és alig várjuk, hogy kipróbáljuk őket! 

Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.