Napjainkban emailen keresztül szinte bárkit el lehet érni, ugyanakkor a figyelem megszerzése és megtartása egyre nehezebbé, bonyolultabbá vált. Ezáltal igazán lényeges, hogy az aktuális trendeket figyelembe véve alakítsuk ki email kommunikációnkat, annak érdekében, hogy leveleinkre semmiképp se zavaró tényezőként, hanem egy plusz értékként tekinthessenek feliratkozóink.

Felmerülhet a kérdés, milyen mértékben van létjogosultsága az email marketingnek 2022-ben? A Statista felmérései alapján, a globális email marketing piac 7,5 milliárd dollár értéket tett ki 2020-ban, 2027-re pedig 17,9 milliárd dollárra becsülik a növekedését. 4 milliárd a napi email felhasználók száma, 2025-re pedig ez a szám elérheti a 4,6 milliárdot is.

Szeretnél naprakész maradni a levelezés terén 2022-ben is? Ebben az esetben érdemes elolvasnod összefoglalónkat, amelyben a top 10 email marketing trendet gyűjtöttük össze, melyeket követve, idei kampányaid sikeresebbek lehetnek, és nagyobb megtérülést eredményezhetnek.

Lássuk, mik a sikeres email kampányok jellemzői 2022-ben!

Felhasználó által generált tartalom, social proof

2022 egyik legmeghatározóbb trendje a felhasználói tartalom megjelenése lesz a hírlevelekben. Ez lehet egy vásárlói idézet, vélemény, értékelés, vagy akár egy beküldött fotó a termékről vagy annak használatáról. A fogyasztók bizalmát nagy mértékben növelheti az adott márkával kapcsolatosan, így fontos, hogy beépítsük ezeket email kampányainkba is.

Hogyan alkalmazzuk a gyakorlatban?

Akár közvetlenül a levélben is kérhetünk be véleményeket formon/kérdőíven keresztül, de a közösségi média felületeink is remek alkalmat kínálnak a felhasználói értékelések gyűjtésére. Ezek segítségével nemcsak aktivizálhatjuk a feliratkozóinkat, de erősíthetjük is a kapcsolatot felhasználóinkkal. Egy vásárló vagy ügyfél szava valóban meggyőző lehet, ez pedig jelentősen javíthat az átkattintási arányon és a konverziókon is.

Perszonalizálás, mesterséges intelligencia adta lehetőségek

Ideje új szintre emelni a személyre szabást! Minél inkább úgy érzi egy adott feliratkozó, hogy személyesen csak neki szól a tartalmunk, annál könnyebben megragadhatjuk és megtarthatjuk a figyelmét!

Ugyanakkor nemcsak a név szerinti megszólítással lehet perszonalizált email kampányokat készíteni. Érdemes személyre szabott tárgymezőket, szöveges tartalmat, kiküldési időt és ajánlatokat, akciókat is kialakítani. Mutassuk meg, mennyire értékeljük feliratkozóinkat egy születésnapi, névnapi üdvözlővel és ajánlattal! Emellett a lakóhely, vásárlási gyakoriság, webshop látogatási gyakoriság, vagy egyes termékek iránti érdeklődés adatokat felhasználva szintén készíthetünk személyre szabott kampányokat, amik nagyobb valószínűséggel érnek célba feliratkozóinknál.

A perszonalizált hírlevél kampányok összeállításában pedig a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. Habár még nem képes az alapoktól kezdve mindent elvégezni helyettünk, a kampányaink optimalizálására kiváló eszköz lehet. 

Performance adatok felhasználásával és elemzésével megtalálhatja számunkra a legjobb kiküldési időt, tárgymezőt, call-to-action szöveget, vagy különböző változatok közül a legmegfelelőbb email szövegezést is. Felhasználható az email listánk szegmentálására, tisztítására, valamint előrejelzésekkel, javaslatokkal áll elő a kampányok teljesítményének növelése kapcsán.

Webáruház esetén érdemes intelligens ajánlókkal bővíteni kampányainkat. A mesterséges intelligencia adta lehetőségek kihasználása összességében javíthat a feliratkozók aktivitásán, magasabb megnyitási, átkattintási arányt, és magasabb megtérülést hozhat a kampányok terén.

Mikroszegmentálás 

A feliratkozói listád szűrése és tisztítása elengedhetetlen feltétele a naprakész email marketingnek. Az adatbázisod tisztításával biztosíthatod, hogy olyan feliratkozók maradjanak a listádon, akik valóban aktívak és érdeklődnek a tartalmaid iránt, hiszen időről időre változhatnak a célcsoportod szokásai ezen a téren. 

A listád szegmentálásával a már említett személyre szabást is támogathatod. Fontos, hogy nem csupán a kor, a feliratkozó neme vagy lakhelye szerint alakíthatsz ki eltérő csoportokat. Hasznos lehet, ha megkülönbözteted feliratkozóidat már a vásárlási előzmények (kosárelhagyások, vásárlási gyakoriság, megvásárolt termékek), letöltött anyagok száma vagy korábbi kampányaktivitás alapján is. Így mikroszegmenseket hozhatsz létre a listádon belül, ami segíthet növelni a megnyitási arányt és aktívabb célközönséget eredményezhet.

Interaktivitás

A figyelemfelkeltésre a lehető legjobb eszköz, ha interaktivitással frissíted fel az email kampányaidat. Készíts szavazásokat, kérdőíveket, galériákat, kvízeket, vagy akár kisebb játékokat, amik igazán felhasználóbaráttá teszik leveleidet, és azt jelzik a vásárlók felé, hogy a vállalat törődik a véleményükkel, tapasztalataikkal.

Az interaktív emailek érdekében, használj GIF-eket, videókat! Látványosabban mutathatod be, hogyan működik egy termék, vagy milyen előnyei lehetnek egy-egy új funkciónak. Jó ötlet lehet animált call to action gombokat, váltakozó galériát vagy blokkos elrendezést alkalmazni egyszerű felsoroló lista helyett.

Kialakíthatsz landing oldal jellegű emaileket is, amelyek imitálják a webshop kinézetét, de sikeres lehet egy szerencsekerék nyereményjáték is, ahol az alapján kaphat egyedi akciót vagy ajándékot a feliratkozó, amit forgat.

Emberi oldal – storytelling 

A pandémia okozta bizonytalanság és lezárások nagy hatást tettek az emberek hétköznapjaira. Online kampányaink esetén sem lehet figyelmen kívül hagyni a kialakult helyzetet. Láthattuk, hogy 2020-ban és 2021-ben erősödött az igény fogyasztói oldalról a stabilitásra és biztonságra, valamint a szociális kapcsolatok erősítésére, ha személyesen nem is, de az online térben még inkább. Erre az igényre válaszolva, a vállalatok emberibb oldalukat megmutatva törekedtek arra, hogy kampányaikban megerősítsék a kapcsolatot célközönségükkkel, együttérzést fejezzenek ki a nehéz helyzet ellensúlyozására, és történetek mesélésével csökkentsék a vásárlótól való távolságot. Ez pedig pozitív megítélést eredményezett a fogyasztók szemszögéből. 

Hogyan adaptáljuk ezt a trendet? 

2022-ben is igyekezzünk email kampányainkat empatikus hangnemben írni, lehetőleg figyeljünk oda az érzékeny témákra, és tegyük személyesebbé vállalatunkat valamilyen kapcsolódó történet bemutatásával. Köszönjük meg feliratkozóinknak, hogy kitartanak mellettünk, és fejezzük ki hálánkat a lojalitásért, akár egy ajándékkártya vagy kupon felajánlásával.

Adatvédelem, számok újragondolása

Az elmúlt évek során egyre több adatvédelmi szabályozás lépett életbe, ami érintette az online marketing kampányok kivitelezését és teljesítményének mérését. Ennek alapján ebben az évben kiemelten fontos, hogy pontos tudásunk legyen az aktuális adatvédelmi helyzetről és alkalmazkodjunk hozzá.

Speciálisan az email marketinget érintette a 2021 őszén bevezetett iOS 15 frissítés részeként az Apple Mail Privacy, ami által nehezebbé vált az email kampányok hatékonyságának nyomon követése az Apple eszközein. Így új módokat szükséges találni a teljesítmény ellenőrzésére, például a Mail Privacy esetén az átkattintási és konverziós arány mutatókra kell helyezni a hangsúlyt. Többet olvashatsz a frissítésről alábbi cikkünkből!

A feliratkozók körében növekvő adatvédelmi aggodalmakra is reagáljunk: tudassuk velük, hogy megadott adataik biztonságban vannak, nem adjuk ki őket harmadik fél számára. Egy külön leírást is tehetünk email kampányainkba arról, hogy adatkezelésünk megfelel az előírt jogszabályoknak, vagy linkeljük be a kampányunkban is az adatkezelési szabályzatunkat.

Mindenképpen értesítsük a feliratkozókat, ha bármilyen változás történne az adatkezelésünkben, és kérdezzük meg tőlük, ebben az esetben is szeretnének-e az email listánkon maradni. Végül pedig lényeges, hogy minden hírlevélben legyen egy lábléc, ahová beillesztjük a leiratkozási linket, és akár egy linket a preferenciák módosításához.

Többcsatornás megközelítés és optimalizálás

A bevezetett adatvédelmi intézkedések miatt nehézséget jelenthet, hogy meghatározzuk, mely feliratkozók aktívabbak és ezáltal értékes tagjai az email listánknak. 2022-ben előreláthatóan akár 95%-ra is növekedhet az Apple Mail Privacy opciót elfogadók aránya, ami torzíthatja a teljesítménymutatóinkat. 

Ennek kompenzálására, még inkább hangoljuk össze email marketing tevékenységünket a többi csatornával, és aktivizáljuk célcsoportunkat  a közösségi médiában, valamint web push üzenetek és egyéb kampányok segítségével. Álljunk több lábon!

A többcsatornás megközelítés előnye, hogy folyamatosan alakíthatjuk a kommunikációt, alkalmazkodva a felhasználókhoz, például egy kosárelhagyás esetén Facebook remarketing hirdetéssel elérhetjük őket, majd vásárlás után megerősítő, információs emailt küldhetünk ki a kézbesítésről.
Ez a megközelítés 2022-ben tehát látható, hogy fontos előnyökkel szolgál az online marketingesek számára, emellett pedig a felhasználói élmény javítására is alkalmas.

Mobilra optimalizálás 

A mobilhasználat világszerte dinamikus növekedésen ment keresztül a Statista adatai alapján: míg 2017-ben globálisan 4,4 milliárd okostelefon felhasználó volt, 2021-re ez a szám 6,3 milliárdra nőtt, 2022-ben pedig 6,6 milliárdra becsülhető.

Emellett napjainkban az email megnyitások megközelítőleg 40%-a már mobilról történik, így megkerülhetetlen lett, hogy több eszközre, főképpen mobilra optimalizáljunk. Ennek érdekében kiküldés előtt tesztelj több platformon is.

Érdemes  ellenőrizni, hogy a felépített levél hogy néz ki desktopon, tableten és a mobilodon is. Figyelj a méretarányokra, mindenképpen olyan betűméretet válassz, ami jól olvasható telefonon is. A szövegdobozok és képek, valamint egyéb design elemek elhelyezése is számít a mobilbarát, reszponzív felépítés kialakításában.

Ezekért cserébe biztos lehetsz benne, hogy jobban felhívod feliratkozóid figyelmét, és megerősíted bennük a vásárlási szándékot.

Design elemek 

Mindenekelőtt fontos leszögezni, hogy az email design kialakítása során az első lépés a célcsoportod ízlésének és igényeinek átgondolása. Természetesen kialakíthatsz különböző design koncepciókat, ha szegmentálod a listát, azonban a megvalósításnak feltétlenül tükröznie kell az egyes csoportok elvárásait. Emellett pedig a megfelelő design illeszkedik az adott márka megjelenéséhez, imázsához is. 

Ha a trendeket nézzük, négyféle megjelenés lesz igazán nyerő ebben az évben. 

A hagyományos hírmagazin stílus a luxus termékek promótálására lehet kiváló. Többrétegű elrendezés, prémium minőségű fotók, visszafogott színpaletta és esztétikus betűstílus jellemzi. Az ikonográfia ezzel ellentétben világos, feltűnő színeket, ikonokat és komplex illusztrációkat alkalmaz, amikkel bemutathatjuk például termékünk funkcióit. 

Az animált kollázs szintén nagy trend lesz, ugyanakkor nem szabad túlzásba vinni az animálást ebben az esetben sem. A statikus képeket kombináljuk dinamikus, animált elemekkel, így egyensúlyozva az összhatást. Ezáltal csökkenthetjük a betöltési időt, és jobban irányíthatjuk, mi jelenjen meg először a képernyőn!

Végül pedig a sötét mód még inkább meghatározó trend lesz a design során, ebben a stílusban az előtérben lévő elemek világosabbak lesznek, hogy jobban érvényesülhessenek. Ehhez társul a neon színpaletta, ami jól mutat sötét háttérrel. Érdemes vigyázni vele, viszont egyes termékeknél és célközönségnél nagyon jól működhet. Ellenőrizzük emailjeink kinézetét dark-modeban is!

A legfontosabb azonban, hogy futtassunk A/B teszteket a design esetén is!

Könnyű navigálhatóság és olvashatóság 

Számos lehetőséged van arra, hogy emailjeidet könnyen navigálhatóvá, és könnyen olvashatóvá tegyed minden egyes feliratkozód számára. Ennek eredményeképpen pozitív felhasználói élményt tudsz nyújtani, és szívesebben olvassák majd tartalmaidat. 

A mobilbarát funkciókon és sötét mód optimalizálásán kívül, kerüld a rikító színeket, használj jól olvasható betűtípust és betűméretet, ami kellemes a szemnek. A grafikák legyenek átláthatóak, kerüld a gyorsan villogó animációkat. A szövegezés terén pedig szintén törekedj az egyszerűségre, és könnyen érthető stílusban fogalmazz. 

A tendenciák alapján hatalmas lehetőség rejlik még ebben az online marketing csatornában, így 2022-ben is fontos platform marad a vásárlókkal való kommunikációra!

Itt az ideje a tervezésnek! Ez az időszak remek lehetőséget kínál arra, hogy újratervezd email kampányaidat, így érdemes átgondolni, hogyan tudnád javítani a teljesítményedet ezen a téren. Ha megtaláltad, mit érdemes adaptálni az email marketing stratégiádba, ne felejts el tesztelni, hogy a lehető legtöbbet kihozhasd az aktuális trendekből a saját hírlevelezésedben!