Miről szó ez a havi online marketing újdonság lista?

Rettenetesen felgyorsult az online marketing világa. És bár sok megoldás vagy eszköz nem használható/nincs jelen itthon, így is heti szinten jönnek ki olyan újdonságok, amik ismeretében javítani lehet az eredményeket. Ezt a havi összefoglaló anyagot az olyan online marketingeseknek szánjuk, akik vagy maguk végzik ezen tevékenységeket vagy külsősöket segítenek benne. A végigvett területek a következőek: AdWords PPC, Facebook PPC, közösségi marketing, hírlevelezés, marketing automatizálás, webanalitika és keresőoptimalizálás.

A linkek külső oldalakra vezetnek, ahol részletesen bemutatva és legtöbbször képpel illusztrálva jelennek meg az említett újdonságok!

Jó olvasást kívánunk a gyűjteményhez! Ha még nem tette meg, érdemes feliratkozni, hogy havonta megkapja.

PPC elválasztó sáv

Januárban csak kisebb változások jöttek ki az AdWords illetve Facebook hirdetési rendszerekhez kapcsolódóan. Ilyen az adaptív hirdetések után legnépszerűbb display hirdetési formátum (a HTML5) kapcsán történt változások: új validátoron keresztül lehet tesztelni az elkészült hirdetéseket; a feltöltéshez csak az új AdWords felület használható. Az új felület egyik értékes újítása a promóciós bővítmény, amit már kampány és csoport szinten is meg tudunk adni.

Új Analytics remarketing riport

Mi már régóta az javasoljuk, hogy az AdWords remarketing címke helyett az Analytics címkéket használjuk. Ezt támogatja az új Analytics riport, amit a Közönség->Közönségek résznél találunk. Ezzel elemezni tudjuk, hogy a remarketing listában szereplők milyen tevékenységet végeztek a honlapon.

Apróbb AdWords újítások

Apróbb újdonságok, hogy a Google bejelentette, hogy az eddigi napi frissülés helyett már napi többször frissíti az aukciós statisztika adatokat, így pontosabb képet adva a konkurensekről. Az organikus helyezésekben már egy ideje megjelenít a Google képet is az adott oldalról, most ezt tesztelik az AdWords hirdetések esetében is. A customer match funkció már több mint 2 éve elérhető a rendszerben, ezt bővítették azzal, hogy az email cím mellett telefonszámot és nevet is fel tudunk tölteni, így pontosítva a célzást. Ezt hamarosan tovább fogják szofisztikálni!

keresőoptimalizálás elválasztó sáv

Megújult a Search Console felülete – Január folyamán már itthon is a legtöbb Search Console felhasználó kapott levelet, amivel megnézheti a megújult – még csak részleges adatokat tartalmazó, így béta – felületet. Jelenleg annyiba nyúlt többet az aktuális verziónál, hogy 90 nap helyett 12 hónapos visszamenő adataink vannak. Valamint hogy részletesebb információt ad a sitemap indexeltségi állapotáról.

Hamarosan itt a Speed Update google algoritmus változás – Már régóta kommunikálja a Google, hogy a mobil ez első számú kereső platform, és bár még a “mobil index first” lépést nem lépte meg a Google, ettől függetlenül a mobilos sebesség mindig a vesszőparipája volt a Google-nek. Ennek a következő lépése a júliusra beharangozott Speed Update algoritmus váltás, ami ismerve a korábban jó előre már bejelentett változásokat, jelentősen át fogja variálni az organikus helyezéseket így érdemes felkészülni rá időben.

Még többet foglalkozzunk az oldalunk sebességével – Azt, hogy a Google milyen gyorsnak értékeli az oldalunk sebességét mobilon és desktop gépeken, a Pagespeed Insights riporttal mutatta meg nekünk. Ez a riport frissült januárban, az eddigi 0-100-as pontszámok mellett megkapjuk az adott oldalra vonatkozó FCP és DCL mutatókat, amik a konkrét másodperc értékek, valamint kapunk megoszlást arról, hogy a minták alapján mennyi esetben volt Gyors-Átlagos-Lassú az betöltési “élmény”. Az eddigi tapasztalatok alapján a 1,0 s alatti FCP és DCL értékek jónak mondhatóak.

Hogy hogyan lehetne ezen javítani – és egyébként az itt futtatott tesztek eredményei is beszámítanak a Pagespeed adatokba – azt a Chrome böngészőben lévő Lighthouse audit eszköz mutatja meg nekünk. Ezen túl jó ötleteket kaphatunk a Pagespeed.pro oldalon található teszteket lefuttatva.

social elválasztó sáv

Az Instagram több újdonságot is kihozott januárban

Például már lehetőség van Gif-eket hozzáadni a Stories-hoz, valamint hogy már többféle méretben is tudunk Stories tartalmat gyártani. Nagyszerű, hogy már a Live adásokba is tudunk megosztott képernyőt használni, így több képet megjelenítve “élőzni”.

A facebook jelentős változtatásokat “lengetett be” januárban

A legfontosabb, hogy ismét nagyot módosítanak a hírfolyamon, ami nekünk marketingeseknek azt jelenti hogy valószínűleg organikusan még kevesebb felhasználóhoz juthatunk el. Mit csináljunk, hogy mégis ez a lehető legkisebb visszaesés legyen? Több Élő videót indítani; minél több felhasználót meggyőzni, hogy állítsák be az oldalhoz a “Megjelenítés elsőként” opciót; olyan tartalmakat-megfogalmazást használni, hogy minél több komment és megosztás érkezzen a posztokra; még több kétirányú kommunikációt folytatni.

A hírportáloknak is változni fog az elérése Facebookon

A 2017-es évben történt események – főleg az amerikai elnökválasztás kapcsán felmerült orosz befolyás miatt – után a Facebook januárban bejelentette, hogy nagyobb hangsúlyt kapnak a felhasználók visszajelzései, hogy milyen híroldalt tartanak megbízhatónak. Előrébb kerülnek a híreken belül az informatív valamint a lokális hírek. Még ennek gyakorlati megvalósítása nem kommunikált, de a már említett hírfolyam változáshoz sokkal jobban igazodó híroldalak valószínűleg kisebb elérésvesztést fognak elszenvedni.

Hírlevél elválasztó sáv

A hírlevelezés halott, de máshogy még él 2018-ban is

A már sokszor temetett hírlevelezés 2018-ban is tovább él, de már tényleg csak a jól szegmentált és minőségi tartalmat valamint releváns ajánlatokat tartalmazó levelekkel lehet érdemi eredményt elérni velük. Érdemes megnézni, hogy az itt felsorolt formák közül melyeket használjuk!

Amik egyértelműen irányok a 2018-as évben: kevesebb, de az adott felhasználónak nagy valószínűséggel hasznos szöveges tartalom; videók és animált gifeket használata; csak mobilra is optimalizált verziójú levelek; minél több adat bekérése vagy automatikusan hozzárendelni az adatokat a felhasználóhoz.

Május végén itt a GDPR

Ha mondjuk szolgáltató oldallal dolgozunk, akkor marketing szempontból a legérintettebb terület a májusi GDPR bevezetésével a hírlevelezés lesz. Hiszen itt biztosan van olyan személyes adatunk a felhasználóról, mint a neve vagy az e-mail címe. Fontos változás, hogy súlyosan büntetve lesz május után a kéretlen levelek küldése; nem szabad a felhasználó egyértelmű jelzése (pl. bekattint egy üres cellát) nélkül feliratkoztatni. E mellett muszáj módosítani az adatkezelési tájékoztatót/nyilatkozatot a honlapon. A GDPR-ról a következő hónapokban részletesen írunk, hogy felkészíthessünk mindenkit a változásokra.

A chatbotok éve lesz 2018?

A chatbotok itthoni használata 2017-ben erőteljesen megindult, több nagyobb cég is fejlesztett magának egyedi – főleg Facebook Messengerhez és Viberhez kötődő – botokat, de nagyon sok kkv is elkezdett használni saját botot. 2018 pedig a chatbotok éve lehet itthon is, még több és jobban felépített bottal, akár a Facebook is kihozhatja a saját botját. Aki még nem használja ezt a marketing formát, annak mindenképpen javasoljuk legalább egy egyszerűbb navigációs vagy ajánlatokat megmutató bot elindítását, de jó tapasztalataink voltak az ügyfélszolgálati funkciókkal rendelkező botokkal is.

Íme néhány jó példa, hogy nem túl összetett botok is lehetnek nagyon hatékonyak: virágküldés, konyhai eszközök,

Itt pedig egy jól összegyűjtött lista, hogy hogyan érdemes beépíteni az értékesítési csatornánkba a chatbotokat.

webanalitika elválasztó sáv

Munkamenet helyett Felhasználók a fő Analytics KPI

Az eddigi  munkamenet központú értékelés helyett a Google is azt ajánlja már tavaly óta, hogy egyre inkább a felhasználókra figyeljünk. Hiszen végül is ők generálják a munkameneteket és egyre pontosabb képet nyújtanak róluk. Ehhez jelent meg a Felhasználók mutató, amit be kell kapcsolnunk az Analytics felületén. Miután megtettük, az alapértelmezett alapmutató a Felhasználók lesz, illetve megkapjuk a Felhasználónkénti munkamenetek száma értéket is. Eltűnik viszont a normál riportokból az Új munkamenetek %-os aránya mutató.

Mennyire valószínű, hogy vásárolnak nálam?

Ha már felhasználókról beszélünk, akkor egy webáruház esetében a legértékesebb felhasználó az aki vásárol is. De hogy tudjuk megbecsülni, hogy egy látogató mekkora valószínűséggel fog vásárolni? Ehhez nyújt segítséget a Konverzió valószínűsége riport, ami a Közönség->Viselkedés riportcsoporton belül jelenik meg, de csak akkor van legalább havi 1000 tranzakció az adott nézetben. Itt egy 0-100-as skálával jelzi a rendszer, hogy adott forrásból jövőknél mekkora ez a várható érték.

Mennyit ér meg egy felhasználó megszerzése hosszú távon?

Másik fontos KPI, amit eddig nehezen tudtunk kiszámolni az Analytics adatokból, hogy nem az adott munkamenete, hanem az egész “élete” alatt mennyi értéket termel nekünk egy megszerzett felhasználó. Ez a mutató az Élettartamra vetített érték (angol rövidítése az LTV), amire vonatkozó riportot a Közönség riportcsoporton belül találunk meg.  Ha használjuk ezt a riportot, akkor ki tudunk lépni végre abból, hogy a marketingünket az azonnali megtérülés alapján értékeljük csak.

Egyéb marketing elválasztó sáv

Arról nem is beszélve, hogy az üzleti célunkat sokkal jobban el tudjuk érni egy dedikált mobil honlappal, ahol jobban tudjuk vezetni a felhasználókat a konverziós pont(ok)ig. Ezt az oldalt pedig a mobil SEO szempontjai alapján kell optimalizálni.

Értékesnek találta az újdonságokat? Kövessen minket

facebook logolinkedin logo