A branding világában is igaz, hogy kis pénz egyenlő kis foci?
Az elmúlt években gomba mód szaporodtak a webshopok az online térben, hiszen az emberek megszokták az internetes vásárlás kényelmét. A friss webáruház tulajdonosok pedig kezüket dörzsölve várták, hogy Dagobert bácsi nyomdokaiba lépve pénzfürdőt vehessenek a nappalijukban. Ehhez képest viszont a legtöbbjüknél még csak nem is csöpög a pénzcsap.
Mert valami hiányzik ezekből a webshopokból…
Ha van már gyermeked biztos emlékszel a vele történő első találkozásra. Az első lépteire. Minden szülő emlékszik gyermeke első szavára. Mint ahogy a vásárlók is emlékeznek a márkával való első találkozásra és interakciókra- jobb esetben.
A webshop a te gyermeked és te, mint szülő azt szeretnéd, hogy mindenki, aki találkozik vele, az első látásra úgy rajongja, mint te. Ez az, ami a legjobban hiányzik a webshopok többségéből. Az identitás!
A webshop a márkád, a márkád a gyermeked és nem egy digitális térbe fellőtt ATM.
Ahhoz, hogy a gyermeked, vagyis a márkád mások számára is szerethetővé váljon nem kell egy bankfiók trezorjának tartalmát rááldoznod. Nem kell nagy költségekben gondolkozni, kis anyagi befektetéssel, egyszerűen is lehet a márkát építeni.
Gyermeked első szavait Te sem felejted el úgy a márkád szlogenjének is azonnal meg kell ragadnia.
Például:
Just do it! – Nike
I’m lovin it! – McDonald’s
A Red Bull szárnyakat ad! – Red Bull
Változatos módszerekkel szoktuk tesztelni egy szlogen maradandóságát. Vegyük csak a legegyszerűbbet! 5 szó a maximum.
Te örülsz a legjobban, ha gyermeked jelmezére Farsangkor mindenki felfigyel, márkád is legyen megkülönböztethető. Nem elég egyedi színt választanod, a színeknek jelentésük is van. Sárga kreativitást jelent, ezért szokták előszeretettel használni a kreatív ügynökségek. Piros erőteljességet dominanciát sugároz, izgalmat és energikusságot sugároz. Kék a nyugodtság és a megfontoltság mellett a kommunikációval is szokták ezt a színt azonosítani. A színek ne csak a logóban jelenjenek. Hanem mindenhol, ahol a márkád jelen van, a weboldalad dizájnja, a banner képeid, social kommunikációdhoz használt vizuális elemeken, ha egyedi csomagolást adsz a termékeidnek akkor ott is jelenjenek meg a márkád színei. Sok egyszerű kis dologból épül fel a márkád identitása.
Minden szülő elsődleges célkitűzése, hogy gyermeke egészségesen fejlődjön és növekedjen. Márkád táplálása és a folyamatos márkaépítés a te feladatod. Legyen a főoldaladon bemutatkozó szöveg, meséld el, hogy mi a missziód, hogy te nem egy tucat webáruház vagy, milyen előnyeid vannak a versenytársakhoz képest, gyűjts minél több tanúsítványt, vagy jelvényt, amiket helyezz el jól látható helyeken. A legfontosabb a tartalomgyártás. Mesélj bővebben a kínálatodról, annak használatáról, adj tippeket tanácsokat a felhasználóknak, mutasd meg, hogy mennyi mindent tudsz a termékeidről. Hiába hangoztatjuk ennek fontosságát mi szakemberek a magyar webshopok döntő többsége tartalom szegény. Aminek a legnagyobb hátránya, hogy így jóval kevesebben jutnak el hozzájuk. Minden szülő büszkén beszél a gyermekével kapcsolatos élményekről. A márkád értékeit se hallgasd el! Küldj hírlevelet azoknak, akik már ismernek. Küldj welcome hírlevelet azoknak, akik először találkoznak veled, ami bemutatja a márkádat és az általad kínált előnyöket. Social felületeiden is legyen havonta legalább 1-2 poszt, ami a márkád előnyeiről szól, amit emelj ki hirdetéssel. Használj ki minden csatornát arra, hogy megmutathasd márkád értékeit a nagy világnak!
Te is láthatod, hogy nincs szükség lottó nyereményre ahhoz, hogy ismertebbé tedd a márkádat.
Azoknak, akiknek a brandje még gyerekcipőben jár írok néhány márkaépítési trükköt.
Mert az eredmény számít. A látogatók száma, a tranzakciók mennyiség és bevétel nagysága dönt a webáruház eredményességéről, pont úgy mint a rúgott gólok egy foci bajnokság esetében.
És a márkaépítés esetében az sem igaz, hogy kis pénz egyenlő kis foci. Mert ha megtalálod a megfelelően motivált játékosokat, ők fogják maguktól is tovább építeni klubod hírnevét. Tehát motiváld megfelelően a célcsoportod, hogy ők építsék a márkádat. Vond be minél jobban a vásárlóidat a márkaépítéssel kapcsolatos feladatokba, nekik építed a márkádat, tervezzék meg ők, hogy nekik, hogy lenne még szimpatikusabb, így ők is jobban fognak kötődni a márkádhoz.
Webáruházad akkor sikeres, ha visszatérő vásárlóid vannak. A szülő és gyermek között ösztönösen az első pillanattól van egy kötelék. A webáruházad esetében ezt ki kell alakítani. Akkor fognak márkádhoz kötődni, ha az hozzá ad valamit életükhöz. Lojalitás növelésére hűség programot kell kialakítanod. Adj pontokat, gyűjtsenek kedvezményeket, érezzék, hogy különlegesek.
Minden nagy egyesület hallgatja a szurkolók visszhangját. Márkádnak is figyelni kell a vásárlók reakcióira, meg kell hallgatni, vagy ki kell kérni a véleményüket. Fontos, hogy lehetőség szerint mindig a leghamarabb reagálj az értékelésekre. Ezzel az sugallod a vásárlóid felé, hogy fontosak a számodra és törődsz a véleményükkel. Mindenki olyan társat választ, aki legjobban meghallgatja. A legjobb értékeléseket tedd ki a főoldaladra, küld el a legközelebbi hírleveledben, social posztjaid is legyenek róla.
Minden rangadó előtt az edzők elemzik az ellenfelet. Figyeld a versenytársakat, nem kell egy körrel megelőzni őket, de egy kanyarral előttük kell lenni.
Amiket mindenképpen érdemes megfigyelni a versenytársaknál:
- mi a USP-jük
- a fő termékünk, vagy annak helyettesítő változata hogyan érhető el náluk
- milyen kényelmi szolgáltatásaik vannak
- melyik kommunikációs csatornákon vannak jelen és hogyan használják őket
Útravaló (szotyi a lelátóra):
4 lépés a felkészüléshez
- Szlogen
- Design
- Építsd és gondozd folyamatosan a márkádat!
- Kommunikálj folyamatosan a vevőiddel!
4 lépés a bajnoksághoz
- Célcsoport szerepvállalása
- Hűségprogram kialakítása
- Hallgasd a piac hangját!
- Elemezd a versenytársakat!
Ha szeretnéd, hogy a branded a bajnokok ligájában játsszon keress minket bizalommal!