Egy design-al foglalkozó szakember gondolkozásmódja nagyon távol áll tőlem! Hiszen ő előbb kitalál valamit (igaz, adatok-tapasztalatok alapján), de mégis csak feltételezések mentén "alkot", még a mi munkánk a felhasználók által generált adatokra épít. Hogyan lehet ezt a két területet összehozni?
A 7. alkalommal megtartott Service Design Day október 10.-én a CEU épületébe "hívta" össze a service design szakembereket és a téma iránt érdeklődőket. Ezen egy olyan - a designer feladatokhoz kevésbé kötődő, de hasznos - területről adtam elő, ami a design elkészítése után kritikus feladat. "Ok, megcsináltam a 21. század legjobb design-ját, de hogyan validáltathatnám ezt?". Ehhez ideális eszközök tudnak lenni a Google illetve Meta által nyújtott PPC hirdetési megoldások.
Lehetőségünk van igazából bármilyen design megoldást tesztelnünk, a célcsoportnak tartott felhasználók odaterelésével, cselekvéseik mérésével majd elemzésével.
Legyen szó:
- kreatív anyagokról, új színekről, szlogenekről
- landoló oldalakról
- mobil applikációkról
- egész honlapokról
Fontos, hogy ezt a részt már a projekt elejétől tervezzük be, hiszen így a magunk és a megrendelő számára is visszajelzést kapunk az elképzeléseink helyességéről!