A karácsonyi időszak nagy lehetőségekkel kecsegtet a Google Ads hirdetőknek, ha tudják, mikre érdemes odafigyelni ebben az eseménydús periódusban. Hujber Robin ezzel kapcsolatos karácsonyi workshop előadását dolgozzuk fel ebben a cikkben.
Mielőtt beleugranánk a hirdetések létrehozásába, fontos, hogy szánjunk időt a felkészülésre, tervezésre. Becsüljük meg a költségkeretet úgy, hogy hagyunk benne egy kis mozgásteret, hiszen jobb, ha felkészülünk az esetleges plusz költségekre is. Legyen részletes menetrendünk, illetve egy promóciós naptár, amelyekben nyomon követhetjük a hirdetési időszakokat. Biztosítsuk, hogy mindig hívásra alkalmasak legyünk és ellenőrizzük a Google Ads fiókunkban használt bankkártyát is.
Min érdemes változtatni?
Ezek után már fókuszálhatunk arra, hogy karácsonyi köntösbe bújtassuk a fiókunkat. Érdemes változtatnunk a hirdetések szövegén, helyezzünk el benne karácsonyi motívumokat, esetleg visszaszámlálót, hozzunk létre hívást kezdeményező hirdetéseket is.
Használjuk bátran a Google Ads hirdetésbővítményeket: például kiemelő bővítményekkel hívjuk fel a figyelmet egyedi ajánlatainkra, strukturált bővítményekkel pedig a szolgáltatás vagy termék sajátos aspektusaira helyezzük a hangsúlyt, és ne feledkezzünk meg a promóciós bővítményekről sem; emeljük ki a hirdetéseket, hogy a vásárlók biztosan észrevegyék ajánlatainkat.
Frissüljenek a display elemeink is; a logók, képek mind sugallják a karácsonyi hangulatot, a vásárlóközönségnél pedig fókuszáljunk a Black Friday, illetve a karácsonyi időszak vevőire.
Fontos, hogy legyen nagy a lefedettségünk, minél több ponton lehessen találkozni a hirdetéseinkkel és minden marketing mixünkbe beilleszthető kampánytípust használjunk fel. Használjuk a Google Ads kulcsszókeresőjét is, nézzük meg, milyen szavak mentek jól oldalunkkal kapcsolatban és ha nem volt még rajtuk kampány, alkalmazzuk ezeket.
Legyünk feltűnőek!
Ne riadjunk el a videós tartalmaktól sem! Ha nincs YouTube csatornánk, ismerkedjünk meg a Video Builderrel, ami egyszerűen animálja nekünk statikus anyagainkat. Az így kapott rövid videókat elhelyezhetjük Google Ads-ben vagy saját oldalunkon is. Discovery kampány futtatásával jelentessük meg hirdetéseinket a YouTube kezdőlapján, vagy az ajánlott videók között és a Gmail Közösség, illetve Promóciók mappáiban is. Ez a formátum megjelenik az itthon kevésbé használt, de feltörekvő Google Discover felületen is.
A Google Shopping még kritikusabb lesz!
A Shopping hirdetési megoldás itthon is már 2019 nyara óta elérhető, a tavaly karácsonyi időszakban még körülbelül csak bevezetőként futott sok helyen. De az idei karácsonykor a termék alapú áruházak legfontosabb Ads formátuma lesz. Legalább azt nézzük meg, hogy a termékfeed rendben legyen (a Merchant Center felületén ezt láthatjuk) és a kiemelt időszakokban használjuk a Custom_label címke megoldást, így kiemelve a legjobban fogyó termékeket. Vagy a tipikusan karácsonyi és Black Friday termékeket is jelölhetjük ilyen módon, rájuk dedikált kampányt és liciteket használva biztosabban ott lehetünk az első ajánlatok között.
Tartsuk tehát szem előtt a megfelelő tervezés, az alkalomhoz alakítás és a megjelenés fontosságát karácsonyi Google Ads kampányunk készítésénél!
Töltsd le Robin prezentációját, hogy teljes képet kapj a Google Ads nyújtotta lehetőségeiről a karácsonyi szezonban!