A 3 hete indult Reboot Hungary webinar sorozat első két alkalmát hallgattuk meg, az ott hallott dolgokból szemezgettünk!
Reboot Hungary néven indított webináriumot a Digitális Akadémia, ami a koronavírus alatt, és arra reagálva kíván gondolatébresztő beszélgetéseket megosztani az online marketing világa iránt érdeklődőknek; mindenki saját otthonában. A Csermely Ákos által indított sorozat tulajdonképpen egy közös ötletelés és véleménycsere a szakma kiemelt szereplőivel, akik a kialakult helyzetre reagálva adnak tippeket marketing szakembereknek és vállalkozóknak egyaránt. Amolyan kerekasztalbeszélgetés ez, amiből természetesen mi sem maradhatunk ki, ebben a cikkben pedig összegyűjtöttük, hogy mik azok a legfontosabb dolgok, amiket egy sikeres vállalkozásnak szem előtt kell tartania a koronavírus idején.
- Alkalmazkodj!
Ahogy azt mi is megírtuk egy korábbi blog cikkünkben, ahhoz, hogy továbbra is sikeres legyen egy vállalkozás, alkalmazkodnia kell a kialakult helyzethez és a megfelelő módon kell rá reagálnia. Amit pár hónappal ezelőtt terveztél a májusi kampányra, az most nyilvánvalóan nem állja meg a helyét. Az, hogy sehogy sem reagálsz, a legrosszabb reakció, próbálj meg tehát abban gondolkodni, hogy mivel tudnál a legtöbbet adni az embereknek ebben a helyzetben. Ehhez alakítsd az online kommunikációdat is.
- Megváltozott vásárlási szokások
Mivel ez a helyzet mindannyiunk életét befolyásolja, a fókusz az életünkben máshova helyeződik, mint korábban. Az emberek 55%-a észlelt már változást az életszínvonalat illetően, ezért nyilvánvaló, hogy a vásárlási szokások is megváltoznak. Megnőtt a bankkártyás fizetések száma, kevesebb a boltba járás, adott vásárláskor több élelmiszert vesznek meg az emberek, sőt, olykor fel is halmoznak, többet főznek otthon, és 14%-al hogy többet rendelnek online ételt. “Sláger” termékek lettek a tisztítószerek, a wc papír, a különböző vitaminok, illetve a tartós élelmiszerek, úgy, mint a liszt, a tészta és a mirelitek. Ugyanakkor a megkérdezettek 20%-a mondta azt, hogy mellőzi az elektronikai cikkek vásárlását, 8%-uk viszont többet vásárol. A legjobban fogyó termékek azok, amik kényelmesebbé teszik a karanténidőszakot, például a laptop, a telefon, a mosogatógép és a televízió. Egyértelműen látszik – az általunk közölt napi szintű adatokból is -, hogy a webáruházak döntő része az aranykorukat élik.
- Jobb félni, mint megijedni?
A megszokottól való eltérés sokakból szorongást válthat ki. Ráadásul ezt csak tetézi az a rengeteg hamis információ, ami az interneten kering a koronavírussal kapcsolatban. Rengeteg online felület igyekszik segíteni abban, hogy hiteles információkhoz jussunk, és, hogy támogassuk egymást a nehéz helyzetben is. Becker György pszichológus szerint ahhoz, hogy feloldjuk a félelem átkát, nyitottnak és türelmesnek kell lennünk.
- Gondolkodj a vásárló fejével
A legfontosabb, amit tehet egy vállalkozás ebben az időszakban az az, hogy bizalmat épít a vásárlóiban. Most nem feltétlenül azon van a hangsúly, hogy valami színes-szagos-kívánatos legyen, hanem, hogy eloszlasd azokat a félelmeket a vásárlókban, amik megakadályozzák abban, hogy döntéseket hozzanak. Hiszen a vásárlás is egy döntés. Megfelelő kommunikációval és a szimpátia kialakításával lojális követőket gyűjthetsz, akik, ha most éppen nem is, a későbbiekben örömmel fogják támogatni a vállalkozásod.
- Mindenki online értékesítsen?
Az, ami offline működött, az esetek nagy részében nem fog működni online is. Aki a most kialakult helyzet miatt kényszerül online értékesítésre, nagyon fontos, hogy egy új és nyitott szemléletmódot kell alkalmazzon, ha sikeres akar lenni. A weboldalnak, vagy a csomagolásnak is vissza kell adnia azt az élményt, amit az offline vásárlás nyújtott. Tedd könnyedebbé a döntést és alkalmazz keresztmarketinget. Például a kézhez kapott csomagban kínálj kedvezményt a következő vásárlásra. Itt az ideje, hogy végre szintet lépj!
+ 1 Az egyenesség a legfontosabb
Légy őszinte és kommunikálj is így! A kereskedő is ember és őt is érinti a mostani helyzet. Ne félj ezt kommunikálni, a felhasználók értékelik ezt!
Érdemes feliratkozni a következő Reboot Hungary alkalomra is, hiszen minden csütörtökön hasznos információkhoz és új impulzusokhoz lehet jutni!