A Google idén is több olyan újítással rukkolt elő, amely nem csak megkönnyíti a hirdetők és vállalkozások dolgát, de sok olyan praktikus és kreatív megoldás is megjelent, amik segítenek a felhívni a vásárlók figyelmét és vásárlásra ösztönzik őket. Az újdonságokat a 2021-es Google Marketing Livestream alkalmával jelentette be a vállalat, nézzük, mik is a legérdekesebbek ezek közül!
Teljesítmény-maximalizáló kampányok
Már lehet jelentkezni a Performance Max beta verziójának kipróbálására, ami olyan hirdetők számára kiemelten előnyös, akiknek céljai között szerepel a lead generálás vagy az online eladások növelése és egyben olyan megoldást keresnek, melyhez nem feltétlen szükséges a Google Merchant Center termék feed használata. Segítségével a megadott egyéni konverziós célok alapján növelhető a kampányok teljesítménye. Ez az új kampánytípus az intelligens ajánlattétel segítségével valós időben és releváns csatornákon keresztül optimalizálja a hirdetések teljesítményét: az automatizálás elindításához nekünk mindössze a marketingcélokat, kreatívokat, közönségjeleket és a lehetséges adatcsatornákat kell megadnunk. Ezt követően nincs több dolgunk, hiszen a Google automatizált rendszerével egyesülve a Performance Max a számunkra leginkább megfelelő ajánlattételt, költségkeretet, közönséget és hozzárendelési ablakot is optimalizálja.
Statisztika oldal
Az új statisztika oldal ezentúl nem csak az eredményeket mutatja majd, hanem előrevetíti a várható és számunkra releváns trendeket, illetve az olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek iránt jelenleg nő az érdeklődés. A statisztikák naponta frissülnek és mindig olyan trendeket láthatunk, amely a mi vállalkozásunk, termékeink vagy szolgáltatásaink szempontjából érdekesek lehetnek. A keresési trendek figyelésével gyorsan reagálhatunk a változásokra és felismerhetjük a trendekben rejlő lehetőségeket, ezzel növelve a Google hirdetéseink teljesítményét.
Képbővítmények
Eljött a látványosabb hirdetések ideje a Google Ads-nél is; ezentúl fotókkal együtt jeleníthetjük meg a hirdetéseinket, így sokkal figyelemfelkeltőbbek lehetnek. A vizuális elemekkel egyszerűen bemutathatjuk a márkánkat és az érdeklődés megragadásával magasabb átkattintási arányt érhetünk el. Fontos, hogy a kép a kulcsszavakhoz és a hirdetéshez kapcsolódó legyen, ezzel együtt feleljen meg a Google Ads kreatívokra vonatkozó irányelveinek is! A nagyobb hatékonyság érdekében lehetőségünk van egyszerre négyzet alakú és fekvő formátumú képeket is feltölteni, így a rendszer több elemből választhat és variálhatja az elemeket teljesítményüktől függően. Választhatjuk a dinamikus képbővítményeket is, amely gépi tanulás segítségével válogatja össze a landoló oldalról a legrelevánsabb képeket és kapcsolják hozzá a hirdetésekhez. Ezután természetesen mi magunk is szelektálhatunk, így egészen biztos csak a megfelelő kreatívok jelennek majd meg. A képbővítményekkel ellátott hirdetéseinkkel megjelenhetünk a YouTube keresési találatai között is, így bővíthetjük a keresésre optimalizált kampányaink elérését, emellett olyan releváns közönségek számára jeleníthetjük meg hirdetéseinket, akik a termékeinkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatos videós tartalmakat keresnek.
Testreszabott hirdetések
A hirdetés testreszabás segítségével valós időben határozhatjuk meg az egyéni attribútumokat, mint például a termékek nevét vagy árát, tehát úgy adaptálja a hirdetéseinket, ahogyan az a potenciális vásárlók számára ideális lehet. Ezt most nem több hirdetési tartalommal és célzási beállítással tehetjük meg egy testreszabott hírcsatornán keresztül, hanem létrehozhatunk egyedi attribútumokat is, de akár tömegesen is feltölthetjük a hirdetési fiókunkba, hogy aztán közvetlenül a kampányba, hirdetési csoportba vagy kulcsszavakba implementáljuk őket.
Cselekvésre ösztönző videókampányok
Ha a YouTube-on szeretnénk növelni a konverziók számát, akkor ez a fajta videókampány a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módja annak, hogy ezt elérjük, hiszen egyetlen automatizált kampányban jelennek meg a TrueView for Action legjobb funkciói. Ezek a videóhirdetések a YouTube kezdőlap feed-jében, a videóoldalon és a Google-videópartnerek szekcióban is megjelennek majd. Előnyei közé sorolható, hogy egyszerűen kibővíthetjük a kampányainkat, nem csak a YouTube felületén belül több helyre, de akár azon kívüli felületekre is, miközben a legalacsonyabb CPA-ra optimalizál.
Offline konverzióimportálás
A hirdetők már jól ismerik azt a jelenséget, amikor a hirdetés nem vezet közvetlenül eladáshoz, mert az érdeklődőt más útra tereli és például offline módon végzi el a vásárlást. Azzal, hogy ezeket az offline cselekvéseket importálni tudjuk, átfogóbb képet kaphatunk arról, hogy milyen kulcsszavak, célzási szempontok eredményezik a legtöbb konverziót. A Google Ads Konverzióimportálás funkciója ebben segíti a hirdetőket. Egy olyan egyedi azonosítót kreál számunkra minden kattintáshoz, amely Google hirdetésről érkezik a webhelyre. Ezután a kattintásokból származó offline konverziók nyomon követéséhez mi mentjük el ezt az azonosítót a potenciális ügyfelek összes olyan információjával együtt, amelyet a hirdetésre kattintó felhasználótól gyűjtöttünk be. Így később, amikor a felhasználó az offline világban „konvertál”, mi egyszerűen visszaszolgáltatjuk az egyedi azonosítót a Google Ads-nek a konverzió típusával és a bekövetkeztének időpontjával kapcsolatos adatokkal együtt. A Google Ads ekkor rögzíti ezt a konverziót a többi konverziókövetési adattal együtt.
Rengeteg új lehetőség nyílt meg tehát a Google felületein hirdetők számára, amely automatizált megoldásokkal könnyíti meg a dolgukat és segít nekik eredményeik növelésében is. Ha az összes Google újdonság, ezen a linken olvashatod el, mi mással rukkolt még elő a felület 2021-ben.
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai írásainkról, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha érdekel többi cikkünk is, itt olvashatod el őket!