Még a nyári forróság sem szegte kedvünket, hogy rajta tartsuk a szemünket a közösségi média legizgalmasabb történésein! Íme június frissítő social media újdonságai!

Messenger API már az Instagramon is

Nagy segítséget nyújt most a Facebook az Instagram kereskedői számára: megjelentek a chatbotok az Instagram Direct-ben is, így ezentúl egyszerűbb lesz a vállalkozások oldaláról az üzenetek kezelése és megválaszolása is. Az ügyfelekkel való kommunikáció nem csak hatékonyabb, de gyorsabb is lesz, ez pedig nagyban növelni fogja az ügyélelégedettséget és az elköteleződést is – sőt, az értékesítésben is nagy szerepet fognak betölteni az API-k. Az, hogy automatizáltan tudják a vállalkozások tartani a kapcsolatot vásárlóikkal, nem csak a nagy cégek számára előny, de a kis- és középvállalkozások és a szintén Instagram Shop-ot használó egy személyes márkák dolgát is jelentősen megkönnyíti majd. 

Külső funkciók egy platformon 

Eddig is volt lehetőségünk Facebook vagy Instagram oldalunkat különböző appokkal ellátni, például időpontfoglalás vagy üzenetküldés gombot elhelyezni a profilunkon, ám most mindezt egy egyesített felületen tehetjük meg. Megjelent a Facebook Business Extension, amely a Business Suite-hoz kapcsolódva rengeteg különböző alkalmazást kínál, amelyek gyorsabbá és könnyebbé teszik az oldalunkkal való kommunikációt. Egy gomb, egy kattintás és pillanatok alatt elérhető lesz a felhasználók számára az adott felület, így szívesebben fognak kapcsolatba lépni velünk. Egyelőre időpontokkal, foglalásokkal, üzenetekkel, kreatív megoldásokkal és e-kereskedelmi funkciókkal láthatjuk el Facebook vagy Instagram oldalunkat, de várhatóan a jövőben több lehetőségünk is lesz majd egyedivé tenni profilunkat. 

Mi újság a WhatsApp-on?

A Facebook ebben a hónapban bőkezűen bánt többi felületével is, hiszen az Instagram mellett a WhatsApp is kapott új funkciókat, amelyek megkönnyítik a vállalkozások számára az ügyfeleikkel való kommunikációt és az értékesítést is. Mostantól nem csak több információ jelenik meg a cégekről a felületen, de listák segítségével rendkívül egyszerűvé válik a kapcsolattartás is. Ez még nem minden: a Shops on WhatsApp lehetővé teszik számukra, hogy összes terméküket feltöltsék az alkalmazás bolt felületére, így applikáción belüli vásárlás is elérhetővé vált. Ezek az üzleti megoldások új kapukat nyitnak meg a vállalkozások számára, a Facebook pedig így eggyel több e-kereskedelmi funkciót tudhat magáénak, amellyel bővítheti az üzleti fókuszt. 

Láthatatlan lájkok Instagramon

Már jó ideje hallhatunk róla, hogy a jövőben elrejthetjük a saját és mások bejegyzései alá érkező kedveléseket, azonban a béta teszt és a külföldi megjelenés miatt hazánkban még bőven váratott magára ez a lehetőség. Most viszont végre ideért hozzánk is, így, ha nem szeretnénk látni, mennyire érdekli az embereket a posztunk vagy mások lájk-gyűjteményére nem vagyunk kíváncsiak, ezt egyetlen mozdulattal kikapcsolhatjuk a beállításokban. Az Instagram szerint ez a megoldás jótékony hatással lehet az önértékelésre és a mentális egészségre is, miközben felszabadultan tudják élvezni a felhasználók a felületet. 

Így díjazza a streamelést az Instagram

Mostantól izgalmas kihívások és mérföldkövek várnak az Instagram tartalomgyártókra: minél többet streamel valaki, annál több jutalékot kaphat. Különböző célokat elérve haladhatnak az élő bejelentkezések során, a már jól ismert digitális matricák és jelvények értékesítése mellett többféle mérföldkő várja, hogy elérjék őket és megjutalmazzák a leglelkesebb influenszereket – például másik tartalomgyártóval való közös bejelentkezés után is bónusz jár! Ez a motivációs játék magában foglal majd egy jutalékos rendszert is, hogy az értékesítések után is részesüljenek a bevételből a streamelők. Az Instagram ezzel a megoldással szeretné elérni, hogy a felületen maradjanak az élőben bejelentkező felhasználók, ne pedig a többi erre alkalmas oldalon folytassák a stream tevékenységüket.

 Végre itt a video boost a TikTok-on! 

A Facebook és az Instagram évek óta segíti a vállalkozásokat, hogy posztjaik kiemelésével könnyebben, valamint nagyobb tömegekhez is eljussanak, azonban a TikTok-on ez a lehetőség eddig nem létezett, csupán az organikus elérésekre hagyatkozhattak a kreátorok. A videók kiemelésével mostantól sokkal több megtekintést, kattintást és követőt tudnak bezsebelni a tartalomgyártók mindössze néhány mozdulattal. Ez azonban nem annyira egyszerű, mint a többi felület esetében: nem előre meghatározott pénzösszeggel tudjuk kiemelni a videókat, hanem TikTok érmék vásárlásával. 100 ilyen érme 0.99 dollárba kerül, ezeket válthatjuk majd be a videók kiemelésére (vagyis a követőszerzésre, elérésekre és megtekintésekre). Bár még biztosan kelleni fog egy kis idő, mire hozzászoknak a felhasználók az érme-rendszerhez, de mindenképpen hasznosnak fog bizonyulni ez az új funkció a jövőben. 

Júniusban is izgalommal figyeltük, mikkel rukkol elő kedvenc területünk és ismételten nem okozott nekünk csalódást! Örülünk, hogy ilyen szuper hírekkel ünnepelhettük meg idén kedvenc napunkat, a Social Media Day-t! #SMDay

Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.