Web Push értésítés küldők – Melyiket válasszuk?
Napjainkban egyre népszerűbbé válik a weboldalak körében az úgynevezett web push értesítések (angolul push notification) vagy push üzenetek használata. A mobil applikációk esetében korábban is megszokott volt, hogy értesítéseket küldtek számunkra, figyelmeztettek, hogy ne felejtsük el a használatukat. Mára már ez a weboldalakra is adaptálódott. Elég csak a Facebookra gondolnunk, hiszen – amennyiben engedélyezzük – felugró ablakok megjelenítése által értesülhetünk arról, ha ismerőseink írnak, függetlenül attól, hogy épp milyen tevékenységet végzünk a számítógépen.
A kommunikáció ezen formáját ma már minden weboldal alkalmazhatja. Nincs másra szüksége csak a megfelelő rendszerre és a weboldal fejlesztőjére.
De mi is pontosan a web push értesítés?
A web push értesítések olyan üzenetek, melyek a weboldalon történő feliratkozás/engedélyezést követően jeleníthetők meg a felhasználónak, az engedélyezett böngésző megnyitásához kötődően. Segítségükkel akkor is a weboldalunkra hozhatjuk a potenciális vásárlókat, amikor ők épp más oldalon böngésznek. Az értesítés rendszerint a képernyő jobb alsó sarkában jelenik meg logóval vagy képpel ellátva és a kattintásra ösztönző szöveges tartalommal. A szolgáltatás integrálása minden esetben egyszerű, hiszen egy weboldalba illesztett kód után már kezdhetjük is gyűjteni a feliratkozókat.
A web push értesítés nevezhető a pop up-ok újragondolásának, egy kifinomultabb és felhasználóbarátabb formájának. Ez nem azt jelenti, hogy az oldalelhagyáskor felugró pop-upok ideje lejárt, hiszen továbbra is hasznosak és jelentősen növelik a konverziót, hanem azt, hogy arra is lehetőségünk van, hogy az oldalunkra csábítsuk a feliratkozókat, ráadásul mindezt nem kéretlenül. A pop up-ok sok esetben idegesítővé válhatnak a felhasználó számára, ha gyakran ugranak fel és eltakarják a tartalmat. A web push-ok ezzel szemben a képernyő jobb sarkán tűnnek fel, kisebbek, ráadásul előzetes feliratkozás/engedélyezés szükséges, ahhoz, hogy megjelenjenek.
A felhasználó ebben az esetben azt érezheti, hogy a döntés az ő kezében van, hiszen bármikor leiratkozhat. Ezzel szemben a pop-up-ok minden esetben megjelennek, ha az előzetesen beállított feltétlek teljesülnek, és a felhasználók gyakran már reflex szerűen az x-re kattintanak amint elérhetővé válik.
Kezdetben fontos, hogy feliratkozókat gyűjtsünk, kommunikáljuk, hogy adott ez a lehetőség is. Egyes értesítésküldő szolgáltatások esetében a weboldalra érkezéskor automatikusan megjeleníthető a feliratkozás lehetősége. Más esetben megoldást jelenthet a pop-uppal való összehangolás is. Egy egyszeri felugró ablakkal tudathatjuk, hogy ha elsőként akarnak értesülni újdonságainkról, akcióinkról, akkor engedélyezzék értesítéseinket.
A web push értesítések elérése nagyon magas, hiszen az üzenet minden esetben megjelenik a képernyőn, bekerül a felhasználó látóterébe és jó eséllyel eredményez átkattintást, ha a rajta megjelenített információ ösztönzően hat.
Ha úgy döntünk, hogy szeretnénk élni a web push-ok nyújtotta előnyökkel, akkor első lépésként érdemes megvizsgálnunk a lehetőségeinket.
OneSignal
Az első rendszer, melyről nekünk a legtöbb tapasztalatunk van, az a OneSignal, ami jelenleg teljesen ingyen elérhető. Gyors regisztrációt követően, a fejlesztő segítségével egyszerűen integrálhatjuk weboldalunk forráskódjába és már kezdhetjük is a használatát. Úgynevezett APP-okat hozhatunk létre és különböző weboldalakat kapcsolhatunk hozzá egy felhasználói fiókon belül.
A OneSignal nagyon részletes utmutatót biztosít ügyfeleinket, szinte minden felmerülő kérdésünkre találunk választ a leírásokban, ami nagyban megkönnyíti a munkánkat. A felület egyszerű, könnyen kezelhető és átlátható. Értesítéseinket egyedi linkkel, képpel és ikonnal láthatjuk el, ráadásul böngészőnkén különböző módon. Szegmentálhatunk aktív és inaktív felhasználók alapján, A/B tesztelhetjük üzeneteinket, beidőzíthetjük és automatizálhatjuk is őket. Profilozza a feliratkozóink aktivitását és lehetőséget biztosít számunkra, hogy értesítésünk a legaktívabb időszakban érjen célba. Részletes statisztikákat láthatunk a feliratkozások alakulásáról, illetve a kiküldött üzenetek eredményeiről.
HTTPS oldalak esetében gyakori problémát jelent, az automatikusan beépített védelem megkerülése, azaz a web push szolgáltatás problémamentes integrálása. A OneSignal ehhez részletes útmutatót is ad, hogy megkönnyítse a fejlesztők munkáját.
SendPulse
A SendPulse nem csak a web push értesítések küldésére alkalmas, hanem hírlevél és sms küldésére is egyaránt. Az ingyenes verzió korlátlan web push feliratkozót és értesítést engedélyez, az előfizetés csak a „Powerd by SendPulse” értesítéseken megjelenő felirat eltávolíthatóságával nyújt többet. A rendszer havi díja ebben az esetben €49,85, azaz kb 15 000 Ft.
Az integrálása szinten egy weboldalra beilleszthető kóddal történik. A felületen egyedi ikonképet és üdvözlő üzenetet állíthatunk be. Emellett azt is beállíthatjuk, hogy hogyan jelenje meg az első feliratkozásra felhívó ablak. Lehetőség van a weboldal megnyitásakor egy automatikus web push megjelenítésére, amivel a felhasználó azonnal engedélyezheti a későbbi értesítések megjelenítését.
Egy felhasználói fiókhoz több weboldal is kapcsolható. Automata értesítéseket lehet létrehozni és szegmentálni nyelv, régió, feliratkozási dátum, feliratkozás helye(oldal), böngésző típusa és platform alapján.
GoRoost
A GoRoost 14 napos ingyenes próbaverziót kínál, de már a regisztrációkor kötelezően meg kell adnunk bankkártyánk adatait, amit természetesen az ingyenesség lejáratáig nem terhel semmilyen költség. Az árazása a havi kiküldött értesítésektől függ, 100 000 kiküldött értesítésig $29/hó, azaz kb 8 000 Ft.
Hátránya, hogy csak HTTPS weboldallal használható. Az A/B tesztelés és időzített üzenet küldés lehetősége itt is adott. Emellett szegmentálhatunk földrajzi helyzet és az alapján, hogy melyik aloldalon iratkozott fel.
Pushpad
5 000 értesítésküldés alatt ingyenes a rendszer használata, felette havi €10, azaz kb 3 000 Ft-ot kell fizetnünk 30 000 web push küldéséig. Részletes útmutatókat, információkat találunk az oldalon, melyek megkönnyítik az eligazodást. A többi vizsgált rendszerhez képest „fapadosnak” tűnhet, hiszen korlátozottak a lehetőségeink. Nem áll módunkban az A/B tesztelés, szegmentálás lehetősége, sőt még az időzítés sem. Az értesítést létrehozó felület egyszerű, letisztult és rövidnek mondható. A szöveges tartalom mellett akár egy nagyobb képest is megjeleníthetünk a felugró értesítésben.
PushAlert
A PushAlert felülete szembetűnőén hasonlít a OneSignalra. Talán egy kicsit bővebb menüsorral rendelkezik a PushAlert, de a funkciókban jelentősebb különbség nem fellelhető, az árazásban annál inkább. A szolgáltatás 3 000 feliratkozóig ingyenes, felette 3 díjazási csomag közül válaszhatunk: Alap, Prémium és Platina, melyek árazása a feliratkozók számától is függ. Az alapcsomag ára $12/hó, vagyis kb 3 300 Ft/hó, de csak 1 oldal összekapcsolását engedélyezi. A Prémium csomag lehetővé teszi, hogy 3 weboldalt is csatlakoztassunk profilunkhoz és A/B teszteljük üzeneteinket 5 000 feliratkozó felett $39-ért, vagyis közel havi 11 000 Ft-ért cserébe.
Végezetül készítettünk egy összefoglaló táblázatot, hogy könnyedén összehasonlíthassuk a különböző rendszereket és kiválaszthassuk a számunkra legmegfelelőbbet:
Ha tetszett a cikkünk, kérjük ossza meg másokkal is.