A vásárlókkal való kapcsolattartás és bizalomépítés fontos eszköze az email marketing. Azonban a hírlevelezéssel kapcsolatban gyakran felmerül, hogy nehéz vele kiemelkedő eredményeket elérni abban a marketingzajban, ami a felhasználók postafiókjában jelen van. A kulcs abban rejlik, hogy a felhasználó lehetőleg minél inkább személyre szólónak érezze az elküldött leveleinket, és semmiképpen se egy zavaró tényezőként tekintsen rájuk.
Korábbi cikkünkben a figyelemfelkeltő hírlevél szövegírás technikáit vettük szemügyre, most pedig bemutatjuk, hogyan gondoskodhatsz a személyre szabott élményről email kampányaid megalkotása során!
Mit jelent a perszonalizálás?
Az email marketing területén a perszonalizálás vagy más néven személyre szabás azt jelenti, hogy a célközönséget valóban megszólító hírleveleket hozunk létre azáltal, hogy hasznosítunk különféle adatokat, melyek szerepelnek rendszerünkben a felhasználókról.
A perszonalizáláshoz szükséges információk köre sokrétű lehet. Íme néhány példa:
- felhasználó neve,
- felhasználó lakhelye,
- felhasználó neme,
- e-kereskedelmi adatok (legutoljára megtekintett vagy megvásárolt termékek, legutóbbi vásárlás időpontja, kosárelhagyási információk)
- feliratkozás dátuma,
- névnap vagy születésnap,
- érdeklődési kör korábbi hírlevél kampányok interakciói alapján (megnyitási, kattintási vagy vásárlási előzmények).
Milyen technikákkal tehetjük személyesebbé a hírleveleket?
-
Küldő név:
Általában a küldő név a legelső dolog, amit megpillant a felhasználó - sok levelező rendszer nagyobb betűmérettel és vastagított betűkkel jeleníti meg. Ennek célja, hogy könnyebben azonosíthatóvá váljon, ki küldte és segít eldönteni, érdemes-e megnyitni a levelet. Leggyakrabban a cégnév szerepel a marketing email-ek küldő neveként, azonban érdemes lehet kísérletezni azzal, hogy személyesebbé tegyük: szerepeltessünk akár a cégnév helyett vagy mellett egy valódi személy nevét, akivel azonosítani szeretnénk a márkát. Ugyanakkor fontos hozzáfűzni, hogy ha ezt a technikát alkalmazzuk, akkor olyan személyt nevezzünk meg, aki nem egy pillanatnyi munkavállaló - így például a cégvezetőt.
Forrás: https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/personalized-email/
Miért működhet? Ez a technika optimális esetben segíthet abban, hogy úgy érezze a feliratkozó, mintha egy valódi személy kommunikálna vele, nem pedig egy sablonos emailt kapna egy személytelen márkától. Növelhetjük vele a bizalmat és nagyobb ösztönző lehet a megnyitásra is!
Érdemes tudni: ennek ellenére nem garantált, hogy jobb eredményeket hoz, mivel egyes vállalkozásoknál jobb döntés lehet, ha a cég neve ég be a felhasználó fejébe. A legfontosabb, hogy itt is teszteljünk az optimális megoldás megtalálása érdekében!
-
Tárgymező:
A második elem, ami szembetűnő lehet egy email esetén mindenképpen a tárgymező. Ha szeretnénk javítani a megnyitási arányainkon, a perszonalizált tárgymező egy hatékony technika lehet. A legelterjedtebb módszer a keresztnév megjelenítése a tárgymezőben, mely egy kutatás szerint mintegy 26%-kal növelheti a megnyitási arányokat.
Miért működik? Ezzel a technikával felkelthetjük a kíváncsiságot. Ki ne kapná fel a fejét arra, ha meglátja a saját nevét valahol?
-
Email tartalma:
A megszólításnál érdemes használni a keresztnevet vagy teljes nevet, ezzel is személyesebbé tehetjük a levelünket. De emellett egyéb dinamikusan változó szövegmezőket is használhatunk. Cégnév szerint, rendelési méret illetve más vásárlási előzmények alapján tehetünk bele a levélbe személyre szabott információt. Emellett nem csupán a szövegmező, de egy hírlevélben szereplő kép is lehet akár perszonalizált vagy szegmensek szerint változó - ennek kereteit pedig elsősorban a hírlevélküldő rendszerünk lehetőségei döntik el.
Miért működik? A saját nevünk megpillantása egyértelműen kíváncsiságot kelt és megszólít minket csakúgy, mint a tárgymezőnél. Továbbá olyan részletek kiemelésével, mint például az egyedi törzsvásárlói kód, elérhetjük, hogy relevánsabbá váljon a hírlevelünk és azt érezhesse a felhasználó, valóban figyelünk rá.
Példák a perszonalizált hírlevél típusokra
Welcome email
Tegyünk jó első benyomást: küldjünk welcome levelet, melyet rögtön megkap a felhasználó, amint a listánkra kerül. Ebben először is szólítsuk meg keresztnevén a feliratkozót, majd köszönjük meg, hogy csatlakozott hozzánk, és mutassuk be, mire számíthat nálunk. Extra tipp: kérdezzünk rá érdeklődési körére, melyet később felhasználhatunk ahhoz, hogy szegmentált tartalmakat hozhassunk létre!
Névnapi vagy születésnapi köszöntő email
Ha a feliratkozó megadta a nevét, akkor érdemes lehet kihasználni a névnap adta lehetőségeket, hiszen ünnepelni mindenki szeret! Küldjünk számára egy kedves köszöntő üzenetet adott napon, meglepetésként akár egy kedvezménykuponnal vagy más különleges ajánlattal (ingyenes kiszállítás, kisebb értékű ajándék termék vagy szolgáltatás, stb).
A születésnapi köszöntők szintén hatásosak lehetnek a bizalomépítésben, illetve kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy igazán személyessé tegyük a hírlevél kommunikációt.
Ehhez persze arra van szükség, hogy korábban hajlandó legyen megadni a feliratkozó adott dátumot. Egy általános feliratkozó űrlapon nem biztos, hogy megéri bekérni a születési idejét, mert ez talán elsőre tolakodónak érződhet. Azonban később felajánlhatjuk, hogy utólagosan megadhatja ezt az adatát is, kiemelve, hogy cserébe születésnapján egyedi ajándékkal lepjük meg őt!
Extra tipp: ha a születési dátumot nem tudjuk, abban az esetben is ünnepelhetünk évfordulót - még pedig azt a napot, amikor egy felhasználó a listánkra került! Egy kedves üzenet, melyben megköszönjük, hogy már adott éve velünk van, mindenkinek jól eshet és még ha általában ritkán is nyitja meg a leveleinket, ezzel lehetőségünk van újra aktívvá tenni. Ne feledjük az ajándékot ebben az esetben sem!
Forrás: https://yamm.com/email-type/anniversary-email-examples/
Elégedettség felmérése
Egy korábbi vásárlás vagy foglalás utánkövetéseként megéri hírlevélben egy elégedettségi felmérést végezni, vagy megkérni, hogy értékeljék a terméket vagy szolgáltatást rögtön az oldalunkon.
Így olyan márkaként tűnhetünk fel, akinek fontos a vásárlók vagy vendégek elégedettsége. A vélemények és értékelések összegyűjtése pedig segíthet nekünk, mint márkának a bizalom építésében, később kiváló referenciaként szolgálva!
Egyéb stratégiák
- Szegmentálás: személyre szabottabb ajánlatokat küldhetünk, ha valamilyen szempont szerint csoportokra bontjuk a feliratkozókat, Például ruházati webshopként férfiaknak férfi ruhadarabokat vagy jeleníthetünk meg, nőknek pedig női darabokat.
- Hűségprogram: egy adott lojalitásprogram kiváló lehetőségeket nyújt a perszonalizálásra. Például amikor VIP státuszba lép a felhasználó bizonyos költés alapján, akkor küldünk számára egyedi levelet valamilyen számára értékes ajánlattal.
- Vásárlásösztönzés: Ha vannak e-kereskedelmi adataink, akkor hírleveleinkben hasznosíthatjuk őket: a cross-selling során ajánlhatunk egy érdeklődést kiváltó termék mellé olyan terméket, ami kiegészítheti azt. Up-selling során pedig ösztönözhetjük arra, hogy például váltson nagyobb kiszerelésre vagy méretre adott termékből.
Továbbá hatékony módszer lehet összeállítani a korábban megtekintett termékekből egy automatikus ajánlót, kosárelhagyás után egy vásárlás emlékeztetőt, vagy ha már egy bizonyos ideje vásároltak utoljára, akkor egy újravásárlásra ösztönző emailt küldeni a lista adott tagjainak.
Hogyan juthatunk hozzá a perszonalizáláshoz szükséges adatokhoz?
- Email feliratkozó űrlap: fontos, hogy átgondoljuk, mi az ami valóban releváns? A szokásos email cím és név mellett extra mezőket is hozzáadhatunk, például születési idő, lakhely, esetleg érdeklődési kör. Az extra mezőket fontos, hogy ne legyen kötelező kitölteni, ugyanakkor emeljük ki, hogy mire használjuk fel az adatokat. Hatékony lehet, ha megjegyezzük, hogy a kitöltéssel a felhasználói élmény növeléséhez lehet hozzájárulni - például a születésnap megadásával együtt ünnepelhetünk adott napon a feliratkozóval!
- Integrációk: email marketing eszköz összekötése CRM, e-kereskedelmi platformmal - extra információkra lehet ezáltal szert tenni a vásárlókról, feliratkozókról.
- Weboldalon való viselkedés követése: számos releváns következtetést levonhatunk belőle. Hasznos lehet termékajánló emailek összeállításakor, kosárelhagyási emlékeztetők esetén, határidős kedvezmények, és dinamikus tartalmak összeállításánál.
Miért éri meg személyre szabni?
- Felmérések alapján mintegy 20%-kal növelhetjük a megnyitási arányainkat, illetve akár 139%-kal növelhetjük az átkattintási arányainkat a perszonalizálással, amennyiben olyan ajánlatokkal állunk elő, melyek valóban érdeklik a felhasználót (legyen szó korábban megtekintett termékekről, vagy olyan témájú cikkekről, melyek megfelelnek az érdeklődési körnek),
- Támogathatjuk az elköteleződést: a személyre szabott email-ek segíthetnek abban, hogy pozitív képet fessenek a márkánkról és növelhetik a márkahűséget. Ez pedig nagyobb újravásárlási hajlandóságot eredményezhet, valamint növelheti a másoknak való ajánlás esélyét.
- Javíthatjuk a konverziós arányokat és a bevételt: Összességében minél jobban növekszik a tartalommal való interakció és a hírlevelek minél magasabb szintű érdeklődést váltanak ki a felhasználókból, annál magasabb konverziós arányokra és annál több vásárlásra lehet számítani.