Ma már rengeteg automatizációs rendszer létezik a piacon, számtalan szoftver közül válogathatunk. Melyik lesz a leghasznosabb, legjobban kezelhető, melyikben rejlik a legnagyobb potenciál, hogy hatékonyabban, nyereségesebben működtessem a folyamataimat? Ebben segít a cikkünk, amiben 8 népszerű automatizációs rendszert néztünk meg részletesen!
Először is nézzük meg, hogy mi is az a marketing automatizálás?
Az automatizálásra olyan szoftverek, platformok alkalmasak, melyeknek legfőbb célja, hogy figyelembe véve a cég egyedi igényeit automatizálják a marketing és értékesítési folyamatokat, akár termékkörök vagy personák mentén. Három nagyobb részre bonthatjuk a marketing automatizálást, melyek a következők:
- e-mail marketing automatizálása
- értékesítést elősegítő automatizációk
- tartalom alapú automatizációk
Még többet megtudhatsz az automatizálás fogalmáról korábbi cikkünkből!
Miért érdemes automatizált rendszereket használni?
Ahogy növekszik egy adott vállalkozás, annál inkább szükséges és hasznos az automatizált marketing szoftverek használata. Ugyanis minél több emberhez jut el a terméked vagy szolgáltatásod, annál több vásárlód és ezzel együtt elintézendő feladatod lesz. Legyen szó a megrendelés állapotával kapcsolatos információk továbbításáról, a rendszeres közösségi médiában való kommunikációról, az egyszerű számlák kiállításáról, illetve az egyéb adminisztrációs feladatokról, mind rengeteg időt vesznek el tőled. Ha azonban, automatizálod a marketing tevékenységed egy részét, nagyon sok időt spórolhatsz meg, melyet vállalkozásod fejlesztésére, webáruházad jobbá tételére vagy akár egy saját blog kialakítására használhatsz fel.
Ám az időnyereség mellett, bizony jelentősen profitálhatsz is a különböző automatizmusok által támogatott folyamatok hatékonyságnövelésének köszönhetően. Hiszen fontos kiemelni, hogy a már sokat említett rendszerek legnagyobb előnye nem az időmegtakarítás, hanem vállalkozásod gördülékenyebbé, hatékonyabbá tétele.
Egy jól felépített, megfelelően optimalizált automatizmussal újabb és újabb felhasználókat konvertálhatsz vásárlókká. Ez alatt különösen a lead generáló folyamatokat, dinamikus hirdetéseket és többlépcsős automatizmusokat értjük. De egy “szimpla” kosárelhagyó email, illetve üzenet segítségével is növelheted webáruházad hatékonyságát. Valamint az ügyfélélményt és a márka melletti elköteleződést is erősítő automata névnapi és/vagy szülinapi email-ek is hozzájárulhatnak vállalkozásod sikerességéhez.
Rengeteg automatizmus létezik tehát, mellyel megkönnyíthetsz számos marketing és egyéb folyamatot, hogy mik a leghasznosabbak és mely rendszerek használhatóak ezen célra, arra cikkünkben részletesen kitérünk. Egy dolgot azonban már most elárulunk, a kiépített automata folyamatokkal folyamatosan törődni kell, annak jobbá tételén, eredményességén dolgozni kell, optimalizálni kell őket, csak így térülhet meg egy adott rendszerbe fektetett pénz és energia.
Hogyan válasszunk automatizációs rendszert? Mi az, amire érdemes odafigyelni?
Ahhoz, hogy megkönnyítsük a későbbi munkánkat, érdemes néhány szempontot figyelembe venni az automatizációs rendszer kiválasztásakor. Az, hogy mi lehet megfelelő számodra és a céged számára, az függ a vállalkozásod méretétől, illetve profiljától, attól, hogy mi a célod valamint a marketing automatizációkkal kapcsolatos tudásod mértékétől is. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány szempontot, melyeket jó, ha szem előtt tartasz a döntés meghozatalakor. A részletes összehasonlító táblázatot – 51 szemponttal – itt találod!
Felhasználói felület
A felhasználói felület az egyik fontos szempont, ha nem a legfontosabb az automatizációs rendszer választása során, hiszen egy könnyen kezelhető felülettel rengeteg időt megspórolhatsz. Ma már számtalan rendszer nyújt betekintést az adott szoftverbe vásárlás nélkül is. Döntés előtt érdemes kipróbálni az ingyenes verziókat, vagy megnézni az oktató videókat, esetleg felvenni a kapcsolatot a céggel és személyes prezentációt kérni a használatról.
Tanulási lehetőség
Mivel manapság minden nagyon gyorsan változik, így ezek a rendszerek is gyakran változnak, folyamatosan jelennek meg bennük új funkciók, lehetőségek. Épp ezért fontos, hogy az általunk választott automatizációs rendszer nyújt-e képzéseket és ha igen milyeneket. Ha a honlapjukon van blog, akkor azt érdemes nyomon követni, ugyanis gyakran publikálják a szektort érintő legfrissebb információkat, illetve a szoftver újításokkal kapcsolatos tudnivalókat. Számos oldalon lehet különböző tutorial videókat is találni, melyek a segítségünkre lehetnek. Vannak olyan automatizációs rendszerek is, melyek a partnereknek külön oktatási hetet szerveznek különféle webináriumokkal. Mindemellett léteznek bizonyos tematikus oldalak és csoportok is, ahova érdemes csatlakozni a rendszerrel kapcsolatos legújabb információkért és ötletekért.
Árazás
Természetesen az árazás is kiemelt szempont választáskor, kiváltképp az ár-érték arányra kell odafigyelni, tehát egy magasabb összegért valóban ennyivel többet kapunk? Illetve valóban szükségünk van a nagyobb csomagra? Ezeket a kérdéseket érdemes mérlegelni, mielőtt megkötnénk a szerződést. Ugyanis minden oldalnak más és más az árazása, általában csomagonként változó, amit aszerint érdemes kiválasztani, hogy hány fogyasztó/feliratkozó van az adott listán és, hogy elsősorban milyen szolgáltatásokat szeretnénk igénybe venni. Felhasználóként gondoljuk át, hogy mit szeretnénk automatizálni és, hogy hogyan, továbbá, hogy az adott rendszeren belül milyen funkciókat szeretnénk használni, majd ennek függvényében válasszuk ki a megfelelő csomagot. A legtöbb rendszer havi díjat számol fel, így azzal a költséggel kell számolnia a vállalkozásnak.
Funkciók és lehetőségek
Válogatni tudunk bőven az automatizációs rendszerek közül, ám a funkciók, illetve lehetőségek tárháza szoftverenként változó. Vannak olyan alapbeállítások, amelyek minden automatizációs platformon elérhetőek. Ilyen az egyszerű email kampányok menedzselése, a minimális email statisztikák megléte és a listán belüli szegmentálás is többnyire. Az imént említett funkciók már a legkisebb, esetleg ingyenes verziókban/csomagokban is rendelkezésre állnak. Nem minden szoftvernél van lehetőség azonban landoló oldalak, illetve részletesebb kimutatások készítésére vagy mondjuk upsell ajánlatok alkalmazására. A/B tesztelésre azonban már szinte az összes automatizációs rendszer képes, ám ennek a lehetősége leginkább a közepes, illetve magasabb csomagokban elérhető. Attól függően tehát, hogy mit szeretnél végezni az adott rendszerrel, alaposan nézz utána a programok funkcióinak, esetleg kérd a sales vagy az ügyfélszolgálat segítségét.
Ügyfélszolgálat
Az ügyfélszolgálat megléte, illetve milyensége szintén kiemelkedő szempont lehet a választás során, mert a rendszer használata közben számtalan kérdés merülhet fel, így érdemes olyan automatizációs rendszert választani, ahol van telefonos, emailes, valamint live chat ügyfélszolgálat, ahol szinte azonnal válaszolnak a felmerülő problémával kapcsolatos kérdésekre és segítséget nyújtanak azoknak a megoldásában.
Integrációs lehetőségek
A marketing automatizációs rendszerekben különböző, előre kiépített integrációs lehetőségeket is találhatunk, így egy kis hozzáértéssel te is egyszerűen össze tudod kötni webáruházaddal és a vállalkozásodhoz szükséges, vagy azt segítő marketing, valamint sales folyamatokat támogató rendszerrel. Azonban lehet, hogy egyes rendszerek integrálását, custom kapcsolatok kialakítását csak egy fejlesztővel az oldalon tudod véghez vinni! Ahhoz mérten, hogy neked mire van szükséged integrációk terén, nézd át a szoftverek ilyen fajta lehetőségeit és válaszd a számodra megfelelőbbet.
Automatizációs rendszerek bemutatása
A különféle választási szempontok után, térjünk is rá a szoftverek bemutatására, melynek során összegyűjtöttük az általunk legfontosabbnak gondolt információkat az adott eszközről.
Számtalan automatizációs szoftver létezik a piacon, mi a téma kapcsán most az itthon leginkább ismert 8 szoftvert vizsgáltuk meg:
- Salesautopilot
- Emarsys
- Mailchimp
- Active Campaign
- Edrone
- Sendinblue
- HubSpot
- Sales Manago
Fontos azonban kiemelni, hogy ezeken kívül még sok más megoldás létezik, melyek száma folyamatosan növekszik, így mi csak egy kis szeletét mutatjuk be most a piaci szereplőknek. Ha érdekel még több hasonló rendszer, akkor itt tudsz 200+ között keresni.
SALESAUTOPILOT
A Salesautopilot egy magyar automatizációs szoftver, mely nemzetközi piacon is megállná a helyét. Segítségével a felhasználók automatizálhatják a céges a vásárlási- és háttérfolyamatokat, vezérelhetik az összes online folyamatot az érdeklődő-szerzéstől az online eladásig.
Számtalan funkció érhető el a szoftverben: email marketing, marketing automatizálás, e-commerce automatizálás, ügyfélélmény automatizálás, háttérfolyamat automatizálás, melyeken belül akár küldhetünk A/B tesztet, kosárelhagyó emailt, de alkalmazhatunk spam tesztet vagy épp 1 kattintásos vagy pipálós upsell ajánlatot is létrehozhatunk. De ügyfélélmény, vásárlói elégedettség mérésére is van lehetőség, valamint félbehagyott kártyás fizetés utáni emlékeztető küldése is elérhető.
A cég marketing tudatos KKV-nak ajánlja magát, így webshop kisvállalkozásoknak, szolgáltató kisvállalkozásoknak, infó termékes kisvállalatoknak és rendezvényt szervező kisvállalkozásoknak hasznos szolgáltatásokat tudnak nyújtani, melyek megkönnyítik a cégek életét és megnövelik az online árbevételüket. A rengeteg elérhető funkció, a számtalan automatizálási lehetőség, a könnyű felhasználói felület nagy könnyebbséget jelenthet a felhasználóknak.
Tréningek, videók és a blogon megtalálható edukációs cikkek segítik a felhasználókat a minél hatékonyabb automatizáció létrehozásában, de bármilyen kérdéssel nyugodtan fordulhatunk az ügyfélszolgálatukhoz. További információk a Salesautopilotról!
EMARSYS
Az Emarsys egy mesterséges intelligencián alapuló rendszer, mely olyan ágazatspecifikus kulcsrakész megoldásokat kínál a cégeknek, melyekkel gyorsan és hatékonyan tudnak személyre szabott marketing kampányokat létrehozni.
Az Artifical Intelligence Marketing (AIM) rendszer megkönnyíti a marketingesek munkáját és lehetővé teszi hogy a marketing döntésekre és a stratégiára fókuszáljanak, hiszen az algoritmus rengeteg információt dolgoz fel a több millió felhasználóval rendelkező vállalatok számára is. A program minden egyes interakció során, melyet mobilon, e-mailben, közösségi oldalakon vagy webes felületeken folytat a cég a vásárlóival, tanul és javul.
Az Emarsys-el létre tudunk hozni különféle szegmentált, személyre szabott kampányokat, teljesen automatizált vásárlói életciklus folyamatokat, de még egyéni kedvezménykódokat is tudunk generálni a vásárlóknak vásárlásaik és keresési elemzésük után, mely teljesen személyre szabott és egy olyan személyes élményt nyújt a fogyasztóknak, melynek következtében elköteleződnek a márkánk iránt. Mivel az adatokat a mesterséges intelligencián alapuló rendszer folyamatosan méri, így a marketinges láthatja az aktuális trendeket, marketing statisztikákat, amik hozzájárulhatnak a hatékony marketingkommunikáció kialakításához.
Az Emarsys nagy, több százezres felhasználóval, felirakozóval, ügyféllel rendelkező vállalatokkal dolgozik együtt és kezeli a hatalmas információ halmazt, melyre az emberi agy már nem lenne képes. Megoldásaival segíti a cégeket, a márka reputációjának és a fogyasztói elégedettségnek a növelésével, a hatékony marketing eszközök kialakításával és ezáltal a elősegítve a bevételeik növekedését is.
Három féle csomagból választhatunk a cég oldalán és ahogy lépünk felfelé a a csomagokban nő a funkciók és lehetőségek tárháza. Azonban a tréningek, blog bejegyzések, online workshopok minden csomag tulajdonos számára elérhetőek, illetve bármilyen kérdéssel kapcsolatban az ügyfélszolgálat munkatársai állnak a segítségünkre. További információ az Emarsys-ről!
MAILCHIMP
A MailChimp az egyik vezető marketing automatizálási platform, mely azért vált ennyire népszerűvé, mivel felhasználóbarát, nagyon egyszerűen lehet vele e-mail kampányokat küldeni és a piacon egyedülállóan az ingyenes fiókkal is rengeteg funkció elérhető.
Az egyszerű testreszabás és a könnyű üzemeltetés mellett, email sablonok és személyre szabott kreatívok (Creative Assistant) is elérhetőek.
Az API kulcs segítségével könnyen szinkronizálhatjuk a webshopunkkal (amely Magento, vagy akár Shopify rendszer alapú is lehet) és már húzhatjuk is be az email kampányokba a termékeinket. Hogy időt spóroljunk, összekapcsolhatjuk a céges Facebook oldallal és akár a MailChimpen keresztül is hirdethetünk, de készíthetünk kérdőívet, landing pageket egyaránt.
A MailChimp kiváló automatizációs rendszer nagyobb felhasználói adatbázissal rendelkezőknek, de kis-és középvállalkozásoknak is ideális. Sőt nem is feltétlen kell webshoppal vagy akár weboldallal rendelkezni ahhoz, hogy MailChimp fiókot üzemeltessünk és a feliratkozóinknak érdekes és hasznos tartalmakat küldjünk minden hónapban.
A szoftveren keresztül lehetőségünk van A/B tesztelni, szegmentálni a feliratkozóinkat és egyedi üzeneteket küldeni az egyes célcsoportoknak. Ne feledjük! Születésnapra vagy névnapra is küldhetünk kedves üzeneteket, melyek elkötelezetté teszik a feliratkozóinkat a márkánk iránt.
Számtalan online tréning anyag, útmutató, videó, blog érhető el a MailChimp oldalán, melyekből rengeteget tanulhat a felhasználó, de lehet kérdezni a MailChimp munkatársaitól is LiveChaten, akik igyekeznek minden felmerülő problémát a lehető leggyorsabban megoldani és a kérdéseinket megválaszolni. További információk a MailChimpről!
ACTIVE CAMPAIGN
Ha egy nagy tudású, az online marketing számos területére kiterjedő automatizációs rendszert keresel, melynek a használata is könnyen megtanulható, érdemes számításba venned az amerikai fejlesztésű Active Campaign marketing automatizációs szoftvert is.
Mellyel nem csak az email kampányaidat tudod teljes körűen, profi szinten menedzselni (beleértve: egyszerű e-mail-ek küldése, bonyolultabb automata e-mail sorozatok készítése, szegmentált e-mail küldés, előre időzítés, kampány sikerességének a mérése statisztikák segítségével), hanem különböző landoló oldalakat is létrehozhatsz a programmal, egyszerűen különösebb fejlesztői kódok ismerete nélkül.
De akár személyre szabott sms-eket is tudsz küldeni vevőidnek, illetve ügyfeleidnek a rendszeren keresztül. Valamint fontos megemlíteni, hogy a szoftver segítségével nagymértékben növelheted a weboldalad ügyfélélményét is. Például az ügyfelek viselkedésének nyomon követésével, akár személyre szóló termékeket is ajánlhatsz a webáruház látogatóinak előzetes kattintásuk, oldalfelkeresésük alapján, akár e-mail, akár hirdetés formájában. Az Active Campaign felhasználóbarát kezelőfelülettel bír, email-es, illetve live chat ügyfélszolgálata is van, akikhez kérdés esetén fordulni lehet.
Magát a rendszert több, mint 800 programmal/felülettel lehet összekötni, többek között Shopify-jal, Salesforce-szal, Facebook-kal és még rengeteg marketing, illetve sales folyamatokat támogató szoftverrel. Kis-és középvállalkozások számára ajánlják leginkább a használatát, főként azoknak, akik a hírlevelezésen túl, számos a háttérben folyó marketingfolyamatot szeretnék automatizálni, s ezáltal vállalkozásukat fejleszteni. Árazást tekintve többféle csomag is választható, értelemszerűen minél magasabb csomag mellett dönt valaki, annál több lehetőség elérhető a számára. További információk az Active Campaign weboldalán!
SENDINBLUE
A következő automatizációs szoftver, amellyel kicsit jobban megismerkedtünk az a francia fejlesztésű Sendinblue. A platform nyelvezete természetesen átállítható, 5 nagyobb nemzetközi nyelv közül lehet választani a használat során.
A rendszerrel napi 300 db emailt ki lehet küldeni ingyen, tehát a kis levelező listával rendelkező, még kezdő vállalkozások számára ideális választás lehet. Az ingyenes verzióban is vannak előre elkészített email sablonok, a kontaktok pedig különböző feltételek szerint szegmentálhatóak. Mindemellett a vevőknek/ügyfeleknek szóló sms küldésre, illetve a weboldalon található chat ablak elhelyezésére is van lehetőség. A platform azonban ennél lényegesen többet tud nyújtani a különböző fizetős csomagokban, amelyeknél nem a kontaktok száma után fizet a felhasználó, mint ahogy az a legtöbb automatizációs programnál van, hanem a napi kiküldött levelek mennyisége szerint.
Ennek megfelelően napi 10 000 e-mail-ig a kis csomagban 25 dollárt számolnak fel havonta, majd természetesen ahogy növekszik a kiküldendő e-mailek száma, úgy nő a fizetendő összeg is. Maga az oldal a Prémium csomagot ajánlja, ugyanis abban érhető el a legtöbb funkció és beállítás. – Többek között A/B tesztelés, tranzakciós e-mailek küldése, landoló oldalak létrehozása, a kiküldési dátum optimalizálása és Facebook hirdetések készítése is lehetséges a rendszer segítségével, valamint a bonyolultabb marketing automatizációk és levélsorozatok is beállíthatóak.
Az integrációk száma azonban, tehát azok a rendszerek, amelyekkel össze lehet kötni a programot, kevesebb mint a legtöbb marketing automatizációs szoftver esetén. Valamint azt még fontos megemlíteni, hogy az ingyenes, illetve kisebb csomagokban mindössze egy felhasználó létrehozása megengedett a Sendinblue rendszerén belül. További információért a Sendinblue-ról látogass el a weboldalra!
EDRONE
Az Edrone lengyel működtetésű online automatizációs rendszer. A neve talán kevésbé ismert a piacon, ám számos kis-és középvállalkozás marketing folyamatait segítik szolgáltatásukkal. Leginkább a kezdő, növekvő cégek, illetve a webshopok számára jelent jó megoldást a szoftver.
Szolgáltatásuk közé sorolják a hírlevelezést, a különféle marketing automatizációk kialakítását, mint például az up, illetve cross selling ajánlatok (kosárba helyezést vagy megtekintést követő automatikus termékajánlások), mely funkciók a webáruházak számára hasznosak lehetnek. De felugró pop up-okat is létre lehet hozni a rendszer segítségével, melyek például a kilépési szándékot követően jelennek meg a weboldalon.
Továbbá social hirdetések optimalizálására/megfelelő célzására, kosárelhagyó figyelmeztetések küldésére, valamint webáruházak részére, kívánságlista kialakítására is van lehetőség. A szolgáltatások palettája tehát igen széles. Ingyenes próbaverzió keretein belül ki lehet próbálni a rendszert, természetesen annak nem minden funkcióját. Majd igénybevétel esetén 4 féle csomag közül lehet választani, ahhoz mérten, hogy kinek milyen és mennyi funkcióra, illetve beállításra van szüksége a rendszerrel kapcsolatosan. Hátránya lehet a szoftvernek, hogy a szerkesztőfelülete kevésbé felhasználóbarát, illetve, hogy ingyenes verzió használata kis méretű adatbázis esetén sem lehetséges. További információk az Endrone-ról!
HUBSPOT
A Hubspot talán az egyik legismertebb marketing automatizációs szoftver, mely széleskörű lehetőségeket biztosít a felhasználóknak, mind az automatizálás, mind a közösségi média kampány kezelés vagy az ügyfélkapcsolat (CRM) menedzselése terén, ezzel segítve a kisebb-nagyobb vállalkozások fejlesztését.
A szoftvernek ingyenes verziója is van, amelyet kezdő vállalkozások kiválóan hasznosíthatnak, hiszen a rendszer alapszintű email és egyéb marketing segítséget nyújt, a feliratkozó listák szegmentálásával, különböző form-ok létrehozásával, valamint bizonyos számú landoló oldalak elkészítésével és chatbotok alkalmazásával.
A Hubspot a marketing folyamatok megkönnyítéséhez, illetve fejlesztéséhez rendszeres tudásanyag biztosításával is hozzájárul. Különböző tutorial videókat és hasznos dokumentumokat tesz elérhetővé a felhasználók számára. Mindemellett alkalmanként webináriumot tart több online marketing területet érintő témában, de személyre szabott segítség kérésére is van lehetőség, élő (online) vagy előre felvett videós formában. Valamint a bárki számára elérhető Hubspot Blog-ról se feledkezzünk meg, ahol jól hasznosítható praktikákkal ellátott cikkeket olvashatunk olyan kategóriákban mint, például: SEO, Instagram marketing, hírlevelezés vagy sales menedzsment.
Összességében a Hubspot egy könnyen használható, felhasználóbarát felülettel rendelkező CRM szoftver, melynek igénybevételekor több csomag közül is választhatunk vagy akár az ingyenes verzió mellett is dönthetünk. A már tapasztaltabb, kiterjedtebb ügyfélkörrel rendelkező vállalkozások részére természetesen a nagyobb, több funkcióval ellátott csomagok az alkalmasak. Ezekben ugyanis részletesebb adatok érhetőek el a hirdetések, illetve a kampányok hatékonyságával kapcsolatban. Emellett több előre elkészített hírlevél sablon áll a rendelkezésre és számos bonyolultabb, viselkedés alapú automata emailsorozat is létrehozható.
Az email kampányok A/B teszteléséről és a rengeteg integrálható, a marketing és sales folyamatokat segítő alkalmazásokról és szoftverekről nem is beszélve. A Hubspot a felhasználók kvalifikálásában is kiemelkedő, hiszen mint ahogy már említettük számos hasznos tudásanyaggal segíti őket. Egyedül az árazása tekinthető egy kissé magasnak, ám itt számításba kell venni a plusz rendelkezésre álló dokumentumokat és egyebeket, valamint a nagyszámú integrációt is. Ha még több információt szeretnél megtudni a Hubspotról, kattints ide!
SALESMANAGO
Végül, de nem utolsó sorban, a listánkon már csak a SalesManago szerepel. A SalesManago egy mesterséges intelligencián alapuló személyre szabható lengyel automatizációs szoftver, melyet egyre többen ismerhetnek, már Európán kívül elterjedt Ázsiában és az Egyesül Államokban is.
Számtalan funkciójával a B2B és a B2C szektor marketing igényeit egyaránt kitudja elégíteni és a megfelelő hatékonyságú megoldásokat tudja nyújtani a felmerülő kérdésekre. Így akár használhatjuk a webhelyfigyelést, melynek során nagyon specifikus üzleti ismereteket nyújt a szoftver, ami jelentősen növeli az értékesítési és marketing tevékenységek hatékonyságát. Továbbá a rendszer információkat nyújt a jelenlegi és potenciális ügyfelekről, így személyre szabott egyedi automatizált kampányokat, kedvezményeket tudunk küldeni nekik. A SalesManago innovatív ügyfélszegmentálást és klaszterezést használ, hogy a megfelelő üzenteket a megfelelő fogyasztóknak tudjuk elküldeni.
Tesztelhetjük üzeneteinket A/B/X teszttel, de lehetőség van űrlapok és felugró ablakok létrehozására is a szoftveren keresztül a konverzió növelése céljából. További funkciók is elérhetőek a magasabb csomagokban, ideértve az RFM automatizálást, a látogatók profilozását vagy a chatbot funkciókat.
Bármilyen kérdés esetén telefonon, chaten vagy emailben is kereshetjük a céget, de különféle oktatóvideók és tréning anyagok is elérhetőek, valamint képzéseket is szoktak tartani. Sőt akár még egyéni konzultációs lehetőséget is biztosítanak. Ha még több információt szeretnél megtudni a SalesManagoról, keresd fel a weboldalukat!
Így, hogy kaptunk egy nagy, átfogó képet az automatizációs szoftverekről és megismertük, hogy melyiknek mik a legfontosabb funkciói, milyen automatizmusok érhetők el az egyes rendszerekben és, hogy az egyes vállalkozásoknak melyiket érdemes használni a méretük vagy a felhasználók/feliratkozók számának függvényében, nézzük meg összefoglalásképpen, hogy:
Mégis mi a közös ezekben a rendszerekben?
- Segítségükkel nagyon egyszerűen küldhetünk e-mailt a levelezési listánkra feliratkozóknak. Használhatjuk az email sablonokat és beállíthatjuk időzítésre is a kampányunkat a jobb hatékonyság érdekében.
- A szimpla email-eken kívül lehetőség van automata e-maileket is beállítani, például welcome üzeneteket, születésnapi vagy névnapi köszöntőket, esetleg kosárelhagyó üzeneteket is küldhetünk automatikusan a feliratkozóknak. De ennél akár bonyolultabb automata email sorozatokat is létrehozhatunk, melyeket az általunk választott időpontokban rendszeresen megkapnak a feliratkozók.
- Szegmentálhatjuk a feliratkozókat különféle információk alapján. Melynek köszönhetően a későbbiekben személyre szabott e-maileket küldhetünk nekik, növelve ezzel az elköteleződésüket.
- Az automatizációs rendszerek, API kulcs segítségével integrálhatóak más online szoftverekkel melyek szintén a vállalkozásunkat segítik.
- Az említett rendszerek szinte mind túlmutatnak az email marketingen, segítségükkel ugyanis a weboldalunkon más jellegű háttérfolyamatokat is képesek vagyunk automatizálni. Vagy akár a rendszeren keresztül hozhatunk létre új, landoló oldalakat.
- Mindemellett a bemutatott rendszerek mindegyike rendelkezik azonnali emailes vagy telefonos ügyfélszolgálattal, illetve live chaten keresztüli konzultációs lehetőséggel is.
- Számtalan edukációs tartalmat juttatnak el a felhasználókhoz, így különféle oktató videók, hasznos információkat tartalmazó blog bejegyzések és online tréningek is elérhetőek a weboldalakon.
Összefoglalás
Ha még több információt szeretnél megtudni az automatizációs rendszerekről, akkor tekintsd meg az általunk összeállított összehasonlító táblázatot, melyben különféle szempontok és elérhető funkciók alapján vizsgáltuk meg a cikkben említett nyolc szoftvert. Mivel azonban a szoftverek is folyamatosan fejlődnek és változnak, így e táblázat is csak a 2021. márciusi piackutatásunk eredményeit reprezentálja. Így ha épp azon gondolkozol, hogy melyik rendszer lenne a legtökéletesebb a vállalkozásodnak a cikkünk elolvasása mellett mindenképp látogass el az egyes automatizációs cégek weboldalára is és tekintsd meg az aktuális információkat, melyek majd segíteni fognak a döntésedben.
Szerzők: Honti Heni és Varga Anett