Képzeld el, hogy a weboldalad rendszeresen új érdeklődőket vonz, anélkül, hogy folyamatos hirdetésekre költenél! Ez nem csupán álom, hisz a keresőoptimalizálás segítségével lehetséges. A megfelelő SEO stratégiával nemcsak látogatókat, hanem potenciális ügyfeleket is szerezhetsz, akik valóban érdeklődnek a szolgáltatásaid iránt. Hogyan érheted ezt el pontosan? Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan válhat a keresőoptimalizálás hatékony lead-generáló eszközzé.
A lead generálásról röviden
Mielőtt beleugranánk a mélyvízbe, beszéljünk egy kicsit a lead generálásról! A szolgáltató cégek számára mindig nehezebb a hatékony online marketing és a megfelelő mennyiségű érdeklődő, azaz lead megszerzése. Tapasztalataink szerint a szolgáltató vállalatok számos kihívással szembesülnek, amelyre megoldást kell találni: ilyen az, ha kevés a beérkező lead, és amelyek beérkeznek, nem megfelelő minőségűek, valamint, ha nem hatékony a „leadből ügyfél” konvertálás folyamata sem. Sok esetben a marketing csatornák és tevékenységek nem effektív használata az, ami miatt nem sikerül érdeklődőket vonzani az oldalra. A lead generálás optimalizálásához az alábbiakat szükséges elvégezni:
Ahhoz, hogy új ügyfeleink legyenek, ismernünk kell az elérni kívánt célcsoportot, azaz a potenciális érdeklődőket. Továbbá muszáj tisztában lennünk azokkal a problémákkal, fájó pontokkal, amikre a cégünk szolgáltatásai megoldást nyújtanak. A folyamat elején érdemes még megvizsgálni a konkurenseinket is, hogy ők hogyan adnak megoldást azokra a problémákra, amelyeket mi is orvosolunk. Ha ezek megvannak, akkor optimalizálhatjuk a marketing csatornákat és tevékenységeket az effektív használatra.
Lead generálás SEO-val
Amikor a felhasználók valamilyen problémára szeretnének megoldást találni, akkor az esetek nagy részében a keresőmotorokhoz (mint például a Google) fordulnak válaszért, segítségért. És itt jön képbe a keresőoptimalizálás!
Ha a felhasználók által keresett problémára a weboldalad az organikus találatok között előkelő helyen tud megjelenni, akkor a vállalkozásod könnyen minőségi leadeket szerezhet. De mi szükséges ehhez?
A weboldalad és a tartalmaid optimalizálása kulcsfontosságú ahhoz, hogy a potenciális ügyfeleid kérdéseire és a problémáival kapcsolatos keresésekre megfelelő helyezést érj el. Keresőoptimalizálással növelhetjük a vállalkozás organikus láthatóságát, ezáltal több, új felhasználót érhetünk el, anélkül, hogy közvetlenül fizetnünk kellene a kattintásokért.
Az alábbi lépésekkel teheted eredményesebbé a SEO alapú lead generálást:
Kulcsszókutatás
Ahogy korábban említettem, a hatékony lead szerzéshez elengedhetetlen, hogy ismerjük a potenciális ügyfeleink fájdalompontjait. Kulcsszókutatással megismerheted a célközönséged által leggyakrabban keresett kifejezéseket, problémákat, sőt a leggyakrabban feltett kérdéseket is! A kutatást felhasználva olyan tartalmakat tudsz előállítani, amelyek értékesek és relevánsak számukra.
Konkurens elemzés
Mielőtt elkezdnénk a tudatos keresőoptimalizálást, a potenciális ügyfelek fájdalompontjai mellett meg kell ismernünk a konkurenseinket. A konkurens elemzés során megvizsgáljuk, hogy a versenytársaink hogyan teljesítenek organikusan, milyen fajta tartalmakat állítanak elő és milyen kulcsszavakra jelennek meg a találati listán az organikus találatok között. Fontos továbbá lefolytatni egy keyword gap kutatást is, aminek segítségével meg tudjuk vizsgálni, hogy a vállalkozás weboldala és a konkurensek az egyes kulcsszavakra egymáshoz képest hogyan rangsorolódnak, melyek azok a kulcsszavak, amire a vállalkozás oldala rosszabb helyezést ér el, mint a versenytársak. Ilyenkor azt is elemezhetjük, hogy melyek azok a kulcsszavak, amikre a konkurens igen, de a vállalkozásod oldala nem jelenik meg a találati listán.
Tartalommarketing
A kulcsszókutatást felhasználva olyan tartalmakat kell előállítanod, ami hasznos a potenciális ügyfeleid számára. Azaz az aloldalaid és blogcikkeid megoldást tudjanak adni azokra a problémákra és kérdésekre, amikre a felhasználók megoldást vagy választ keresnek. Itt fontos megkülönböztetni a landoló oldalakat és a blogcikkeket. Az előbbivel célunk a lead generálás és az új ügyfelek szerzése, míg utóbbival az edukáció és vállalkozásunk relevanciájának növelése a témában. Ugyanis, SEO szempontból fontos, hogy a keresőmotorok szemében kialakítsunk egyfajta szakértőiséget az adott témakörben. Ezt minőségi, a felhasználók számára hasznos tartalmakkal érhetjük el, mind a két oldal- és tartalomtípusnak meggyőzőnek kell lennie. Meg kell győzni a potenciális ügyfelet, hogy szüksége van a vállalkozásunkra, ami hatékony megoldást tud nyújtani a problémájára.
A landolók/szolgáltatás aloldalak tartalmait úgy alakítjuk ki, hogy azok:
- felkeltsék a felhasználók figyelmét és szórakoztassanak
- elegendő információt szolgáltassanak a vállalkozás szolgáltatásairól
- a vállalkozásod szakértőiségét, hozzáértését mutassák
- meggyőzzék a felhasználókat a szolgáltatás igénybevételéről.
- a szöveges tartalmak mellett elengedhetetlenek a minőségi képek, infografikák, videók is
- a lead generáláshoz szükségesek továbbá a CTA gombok, valamint az űrlapok, amik segítségével a leadeket szerezzük
Blogcikkek esetén a következőkre kell figyelni:
- a tartalmaknak edukálniuk kell az ügyfeleket
- itt is igaz, hogy a szöveges contenteknek meggyőzőnek kell lenniük és szakértelmet kell mutatniuk
- a rendszeres tartalomgyártással a vállalkozás folyamatosan kapcsolatba maradhat az érdeklődőkkel, legyen az korábbi vagy potenciális ügyfél, ezért fontos, hogy minél több friss tartalmat írjunk.
- érdemes esettanulmányokat is írni, beszámolva vállalkozásunk sikertörténeteiről
- nélkülözhetetlen, hogy a vállalkozásunk szempontjából releváns témákról írjunk, de érdemes a fő téma mellett a melléktémákban is tartalmakat előállítani, így topical authoryt-t építhetünk ki és új felhasználókat, érdeklődőket vonzhatunk be az oldalakra.
Javasolt még az oldalak végén egy GYIK, azaz Gyakran Ismételt Kérdések szekciót elhelyezni, ahol válaszolunk a legfontosabb kérdésekre. Ilyen kérdéseket már a korábban említett kulcsszókutatás során is gyűjthetünk, de az ügyfélszolgálatra beérkező kérdésekből is érdemes szemezni.
Fontos megjegyezni, hogy a fentiek nem csak keresőoptimalizálási szempontból fontosak, ha felhasználod ezeket a tanácsokat, akkor a többi csatornának is kedvezel!
Technikai optimalizálás
Kardinális, hogy a vállalkozás weboldala ne csak tartalmi, hanem technikai szempontból is megfelelően optimalizált legyen. Ez magában foglalja a gyors betöltési időt, a mobilbarát kialakítást, a weboldal struktúrájának logikus felépítését és a szükséges strukturált adatok használatát. Ezek a tényezők mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Google előrébb sorolja az oldalt, ezáltal több organikus forgalmat generáljon.
Linképités
Korábban többször említettük, hogy fontos a szakértőiség kialakítása, nem csak a potenciális ügyfelek szemében hanem a keresőmotorok „szemében” is. Ezt minőségi tartalmak gyártása mellett minőségi backlinkek szerzésével érhetjük el. A linkek még mindig fontos szerepet játszanak, hiszen hitelességet kölcsönöznek a weboldalaknak. Érdemes tehát arra törekedni, hogy iparági blogokon, szakmai portálokon és releváns, magas domain értékű forrásokon keresztül szerezzünk természetes linkeket a weboldaladra. Ez nemcsak a SEO-ban segít, hanem újabb potenciális leadekhez is elvezethet.
Tehát a keresőoptimalizálás kulcsfontosságú eszköz lehet a szolgáltató vállalkozások számára a minőségi leadek generálásában. A célcsoport alapos megismerése, a kulcsszókutatás, a versenytársak elemzése, a potenciális ügyfelek problémáira, kérdéseire releváns, választ adó és értékes tartalmak előállítása, valamint a technikai és linképítési stratégiák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalkozás weboldala előkelő helyen jelenjen meg a keresőmotorok találati listáján. Ezzel nem csak növelhetjük az organikus forgalmat, hanem olyan potenciális ügyfeleket érhetünk el, akik valóban érdeklődnek szolgáltatásaid iránt, anélkül, hogy fizetni kéne a kattintásokért. Nem szabad elfelejteni, hogy a sikeres SEO egy olyan folyamatos művelet, amely hosszú távon jelentős eredményeket hozhat vállalkozásod számára!
Ha kérdésed van vagy a vállalkozásod a következő szintre emelnéd, nézd meg kapcsolódó szolgáltatásainkat!