Amennyiben már foglalkoztál online marketinggel, valószínűleg hallottad, hogy mennyire hasznos lehet egy külön kialakított landing oldal, azonban lehetséges, hogy tapasztalat híján nem mertél belevágni az elkészítésébe. Ugyanakkor elképzelhető, hogy már megpróbálkoztál vele, de a létrehozott oldal nem hozta a tőle várt eredményt. Mi lehetett vajon az oka? Hogyan hozzuk ki a legtöbbet ebből az eszközből?
Akár kezdő, akár haladó szinten állsz, ebben a cikkben összegyűjtöttük számodra, mit érdemes tudni a valóban jól konvertáló landing page-ekről. Ismerd meg a felépítéssel kapcsolatos trükköket, illetve a legnépszerűbb landing oldal készítő megoldásokat, melyeknél nem csupán a funkciókat soroljuk fel, hanem feltüntetjük az árazásukat is!
Mit jelent a kifejezés?
Mielőtt ismertetnénk a landing oldal készítés fortélyait, érdemes tisztázni, mit is értünk ezalatt.
Tévhit, hogy a landing oldal egyenlő lenne a főoldallal. Definíció alapján az úgynevezett érkezési, vagy landoló oldal egy különálló al-oldal, melyet egy specifikus céllal hoznak létre, mégpedig azért, hogy a látogatókból érdeklődőket (lead-eket), vásárlókat, vagy megrendelőket generáljunk.
Az efféle típusú oldalak ezáltal a konverziók maximalizálását és az üzleti eredmények javítását segítik elő.
Az “általános” al-oldal a tájékoztatást, edukációt, bemutatkozást és egyéb célokat szolgálja, ezzel szemben a landing oldalnál kifejezetten egy adott cselekvésre ösztönzés, konverziós cél áll a középpontban.
Alapvetően nem lehet egy általános konverziós célt meghatározni, hiszen ez nagyban függ adott vállalkozástól.
A leggyakrabban a termékeladás, szolgáltatás megrendelése, e-mail cím megadása, eseményre való regisztráció, termékminta illetve próbaidőszak igénybevétele, kapcsolatfelvétel, vagy esetleg egy ebook, pdf letöltése szolgálhat efféle célként.
Különböző típusú cselekvésre ösztönzéshez, vagy különböző célcsoportokhoz természetesen lehet és ajánlott is eltérő landing oldalakat létrehozni, hiszen így érhetjük a legjobb eredményt.
A landing oldal készítés titkai
Határozzuk meg a célunkat!
A legelső lépés a konverziós célunk kijelölése, amelyet el szeretnénk érni a landing oldalunk által, és amire rá szeretnénk venni a látogatóinkat - vásárlás, hírlevélre feliratkozás, termékminta megrendelése, vagy akár esemény regisztráció? Fontos, hogy ne kérjünk többféle dolgot egyszerre a látogatóktól egy oldalon, hiszen ez elbizonytalanítja őket, és csökkentheti a konverziós arányt. Összpontosítsunk egyfajta célra! Amennyiben ezt meghatároztuk, azután tudunk belekezdeni az oldal felépítésébe.
Fogalmazzunk meg egyedi értékajánlatot!
A célunk tisztázása után lényeges, hogy figyelemfelkeltő és a látogató számára értékes ajánlatot helyezzünk a landing oldal középpontjába. Mutassuk rá, miben rejlik az általunk kínált termék vagy szolgáltatás egyedi, megkülönböztető jellege (USP), mi az, amiben valóban különbözünk a versenytársaktól. Mindenképpen fókuszáljunk arra, hogy mit kaphat, mit nyerhet a látogató az általunk kínált értékajánlattal; ezt a kulcsüzenetet pedig próbáljuk minél érthetőbben és lényegre törően kommunikálni az oldalon!
Letisztult design-ra törekedjünk!
2023-ban egyértelműen az egyszerű, letisztult, akár minimalista vonal számít megnyerőnek a web design-t és online megjelenést tekintve. Ezért érdemes a landing oldalunknak is ehhez igazodnia. Kerüljük a túl sokféle szín, betűtípus és egyéb grafikai elem használatát, amik elvonják a figyelmet az oldalunk fő üzenetétől. Ehelyett válasszunk letisztult elrendezést és stílust, mely segíthet abban, hogy oda irányíthassuk a látogató figyelmét, ami valóban fontos: az ajánlatunk előnyeire és az úgynevezett call-to-action részre.
A kép forrása: https://www.semrush.com/blog/what-is-a-landing-page
Meggyőző Call-to-action szerepeljen az oldalon!
A call-to-action felel azért, hogy a látogató teljesítse az oldalunk kitűzött célját, tehát rávegye egy bizonyos típusú cselekedetre. Ezért fontos, hogy a CTA emelkedjen ki és legyen jól látható helyen az oldalon, valamint legyen minél könnyebben érthető a megfogalmazása! Váljon egyértelművé a látogató számára, hogy milyen cselekedetet szeretnénk, hogy megvalósítson - űrlap kitöltése és beküldése, vásárlás, vagy akár regisztráció, letöltés.
Optimalizáljuk mobilra!
A Statista adatai szerint 2022 végére globálisan a weboldal forgalom csaknem 60%-a jött mobilon keresztüli böngészésből. Ezt azt jelenti, hogy a látogatók akár több mint fele már mobilról böngész, így elengedhetetlen, hogy a landing oldalunk reszponzív legyen, és minden eszközre, különösen mobilra optimalizálva legyen. Különösen figyeljünk a képek megjelenítésére, valamint arra, hogy a tartalom kisebb képernyőn keresztül is jól olvasható legyen, és ne kelljen ránagyítani a szövegre!
Hogyan építsük fel a landing oldalt?
1) Figyelemfelkeltő címsor
Az első benyomás mindig fontos, nincs ez másképp ebben az esetben sem. Ennek érdekében az oldalunk főcíme legyen minél érdekesebb és figyelemfelkeltőbb, hiszen ez az első dolog, amit a látogató elolvas. Érdemes arra törekedni, hogy egyből megértse, milyen hozzáadott értéket kínál számára az oldalunk és az ajánlatunk!
2) Átlátható és könnyen navigálható felület
Ugye Te sem szívesen olvasol végig egy weboldalt, mely tele van zsúfolva szöveggel és nehezen látható át, mi is lenne a fő üzenete?
A látogatóink ugyanezen szempontok mentén nézik meg a landing oldalunkat. Így törekedjünk arra, hogy mindig lássuk el címsorokkal a szöveget, és tegyük egyszerűvé azt, hogy a legfontosabb információkat megtalálhassa a látogató!
Használjunk erre a célra felsoroló listát, és persze ne feledkezzünk meg a képek, vagy akár videók szerepéről sem - ha van a témába passzoló anyagunk, ne hagyjuk ki, hiszen sokkal könnyebben áttekinthetővé válhat az oldalunk, valamint ezzel növelhetjük a konverziós arányt is!
A kép forrása: https://instapage.com/blog/landing-page-examples
3) Vélemények és értékelések
Szerepeltessünk az oldalon a termékről vagy szolgáltatásról különböző véleményeket vagy értékeléseket, melyek a korábbi vásárlóktól, felhasználóktól származnak, hiszen egy rendkívül hatékony bizalomnövelő módszer az úgynevezett ‘social proof’. Ezzel sokkal vonzóbbnak és hitelesebbnek tűnhet az értékajánlatunk, és jobb eredményeket érhetünk el a landing oldalunkon.
A kép forrása: https://klientboost.com/landing-pages/landing-page-testimonials/
4) Tesztelés
Végül pedig fontos, hogy teszteljük és optimalizáljuk az oldalunkat. Időnként kísérletezzünk különböző elemekkel a címsor, szövegezés, képek, vagy a CTA terén, hogy láthassuk, mi rezonál leginkább a célcsoportunkkal. Változtassunk ahol szükséges, hogy javulhasson az oldalunk felhasználói élmény szempontjából, és persze több konverzióra tehessünk szert!
Mi alapján válasszunk szoftvert?
● Felhasználói felület: felhasználóbarát landing oldal szoftvert válasszunk, hiszen egy intuitív felületen sokkal egyszerűbb és gyorsabb lehet az oldal készítése és optimalizálása.
● Funkciók: Fontos, hogy olyan funkciókkal rendelkezzen a szoftver, mely az oldal létrehozását és optimalizálását segíti, így például az automatikus üzenetek, beépített analitika, űrlapok, és a mobilbarát, reszponzív kialakítás mind lényeges szempontoknak számítanak!
● Integrációk: a szoftvernek legyen integrációja a leggyakrabban használt marketing és analitikai eszközökkel, például email marketing platformokkal és CRM rendszerekkel, Google Analytics-sel, valamint social media felületekkel is!
● A/B tesztelés: a szoftver tegye lehetővé az A/B-tesztelést, hogy láthassuk, milyen elemek teljesítenek jól és kevésbé jól az oldalunkon, ezáltal megérthessük, hogyan tudunk a leghatékonyabban a látogatókból lead-eket vagy vásárlókat szerezni!
● Ügyfélszolgálat és támogatás: jó, ha tudunk valahova fordulni segítségért, amennyiben probléma merülne fel, így az ügyfélszolgálat és egyéb támogató anyagok megléte is fontos - a hagyományos ügyfélszolgálat mellett például tutorial-ok, gyakran ismételt kérdések vagy fórumok keretében is!
● Árazás: vegyük figyelembe a szoftver árazását, és bizonyosodjunk meg arról, hogy a költségkeretünkbe belefér. Néhány szoftver lehetőséget biztosít ingyenes próbaverzióra limitált eszköztárral, ugyanakkor vannak, amelyek havonta számítanak fel díjat, de ezzel a teljes eszköztár és funkciók elérhetővé válnak.
5+1 szoftver a landing oldal készítésre, árakkal
Kétféle szerkesztőt használhatunk: egy drag-and-drop Classic Builder-t, mellyel könnyedén, kódolás nélkül hozhatunk létre landing oldalt, valamint egy AI segítségével támogatott Smart Builder-t, mellyel kiválaszthatjuk, milyen célra használnánk az oldalt, ezután pedig automatikusan legenerálja nekünk, amit később módosíthatunk is. Remek A/B tesztelési lehetőségekkel rendelkezik, valamint számos marketing és analitikai eszközzel van integrációja. Többek között a Zapier-rel is össze van kapcsolva, így az érkezett lead-eket könnyedén hozzáadhatjuk a CRM rendszerünkhöz, vagy email marketing platformunkhoz.
14 napos ingyenes próbaidőszak érhető el mindegyik tervhez, ezt követően választhatunk a havi vagy éves költség között. Az éves költséggel ugyanakkor 25%-ot tudunk spórolni. Háromféle terv közül lehet választani: Launch - Optimize - Accelerate terv - mindegyikhez kérhető 14 napos próba. A csomagok között bármikor válthatunk. Kisebb vállalkozások számára, alacsonyabb költségkeret esetén az Unbounce kiváló landing oldal készítő megoldás lehet.
- Launch: 74 dollár/hónap, 99 dollár/év - 500 konverzióig, 20 000 egyedi látogató, 1 domain, 2 felhasználó, smart builder és egyéb hasznos funkciók (Copy+Design assistant, Konverziós célok optimalizálása, Valós idejű analitika, Forgalom riport, stb)
- Optimize: 109 dollár/hónap, 145 dollár/év - 1000 konverzióig, 30 000 egyedi látogató, 5 domain, korlátlan felhasználó, A/B tesztelés lehetősége is benne van már, Illetve Dynamic Text Replacement is
- Accelerate: 180 dollár/hónap, 240 dollár/év - 2500 konverzió, 50 000 egyedi látogató, 10 domain, korlátlan felhasználó, fejlett közönség célzás és Időzítés lehetőség pluszban
Szintén ideális választás lehet kisebb marketingbüdzsével rendelkező vállalkozások számára a Canva landing oldal készítője. Drag-and-drop módszerrel, számos template, stock fotó és egyéb grafikai elem felhasználásával igazán könnyen és gyorsan kreálhatunk esztétikus landing oldalakat, melyekhez a saját brand elemeinket is könnyedén alkalmazhatjuk (logó, színek, kreatívok terén).
Az ingyenes csomagban 5 GB felhőtárhely, több mint 250 000 ingyenes sablon, több mint 100 tervtípus, 1 millió+ ingyenes fotó és ábra áll rendelkezésre, valamint a lehetőség a közös tervezésre és munkára másokkal.
Azonban ha szeretnénk kihasználni a maximális funkciókat, akkor a Canva Pro előfizetést ajánljuk, mely korlátlan hozzáférést nyújt a prémium tartalmakhoz, profi tervek készítéséhez. 13 dollár/hónap vagy 120 dollár/ év egy személynek, és 100 millió+ prémium minőségű stock fotó, videó, hang és ábra áll rendelkezésre ebben a csomagban, 610 000 prémium és ingyenes sablonnal, melyek naponta bővülnek. Emellett többek között automatikus méretezés, háttér eltávolítás, valamint felhőtárhely (1TB), és 0-24 ügyféltámogatás is plusz funkcióként szolgálnak. A Pro csomaggal egyedi domain-t vásárolhatsz a Canva-n keresztül, vagy meglévő domainhez is kapcsolhatod az elkészült landing oldalt.
Nagyobb csapatoknak a Canva For Teams érhető el, melynél a költség 150 dollár/év. Olyan funkciókkal van kibővítve, mint a csapatjelentés-elemzés, vagy arculati vezérlő - egységes csapat tervekhez.
Elsősorban termékeladáshoz készült landing oldalak felépítéséhez ajánlják a Leadpages szoftverét. Ugyancsak drag-and-drop szerkesztő segítségével, több mint 200 reszponzív, előre legyártott template közül választhatunk, melyek keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is megfelelőek, hiszen többek között extra gyors betöltési sebességgel rendelkeznek az elkészült landing oldalak. Emellett beépített konverzió útmutató, extra funkciók (mint a visszaszámláló), valós idejű analitika, A/B tesztelés is elérhető, továbbá integrációja van a legnagyobb marketing automatizálás és analitikai szoftverekkel is. Végül pedig ingyenes hosting érthető el a Leadpages domain-en.
A 14 napos próbaidőszak után van lehetőség a Standard csomag kiválasztására, mely 49 dollár/hónap, 1 oldal, tech support (email), 40+ standard integráció érhető el.
A Pro csomag ezzel szemben 99 dollár/hónap, 3 oldal, pluszban: online értékesítés és fizetési megoldások, valamint korlátlan A/B tesztelés is biztosított.
Ha egy profi és komplex megoldást keresünk, akkor a HubSpot landing oldal készítője a legideálisabb választás. Beépített perszonalizáció, analitika érhető el, így jobban megérthetjük, ki jönnek a landoló oldalunkra, és hogyan viselkednek. Előre elkészített template-ek széles választéka érhető el, valamint integráció a HubSpot CRM rendszerével, valamint a Salesforce rendszerrel is. A landing oldal készítő eszköz a Marketing Hub része, és ingyenesen is kipróbálhatjuk. Ha fejlettebb funkciókra van szükség, akkor prémium opciók is rendelkezésre állnak: Kezdő, Professzionális és Vállalati csomag is választható.
A Marketing Hub része többek között az Online Form Builder, Pop-up form, Blog szoftver, projekt menedzsment szoftver, social media menedzsment szoftver, marketing automatizáció, és különböző marketing analitikai megoldások is. Számos ingyenes oktatóanyag is rendelkezésre áll emellett a landing oldal készítéséről.
- Ingyenes csomag: Maximum 20 landing oldalt hozhatunk ezzel létre, és csak az egyszerűbb template-ek állnak rendelkezésre. A HubSpot branding nem távolítható el.
- Kezdő csomag: Maximum 10 000 landing oldalt hozhatunk létre, és csak az egyszerűbb template-ek állnak rendelkezésre. A HubSpot branding eltávolítható. 46 euró/hónap, előre fizetve 17 euró/hó és 199 euró/év, 1 000 marketing kontaktra számítva.
- Professzionális: Maximum 10 000 landing oldalt hozhatunk létre, azonban jóval több template közül választhatunk. A/B tesztelés és smart content is beletartozik, valamint a HubSpot branding eltávolítható. 824 euró/hónap, 740 euró/hónap éves szinten előre fizetve, 8 880/év, 2 000 marketing kontaktra számítva.
- Vállalati: Maximum 10 000 landing oldalt hozhatunk létre, azonban jóval több template közül választhatunk. A/B tesztelés és smart content és adaptív content is beletartozik, valamint a HubSpot branding eltávolítható. 3 300 euró/hónap, 39 600/év előre fizetve, 10 000 marketing kontaktra számítva.
Leginkább emailre való feliratkozás ösztönzésére készített landoló oldalakhoz ajánlott ez a szoftver. Teljesen személyre szabható template-eket érhetünk el, így stílusos landing oldalt készíteni, melyhez nincs szükség kódolási tudásra, (ugyanakkor custom CSS opció is elérhető azok számára, akik a kódolást preferálják).
A szoftver integrációt nyújt az Unsplash stockfotó oldallal, így több mint 100 000 ingyenes és jogtiszta kép használható fel a landing oldalunkhoz. A megalkotható template-e reszponzívak, így bármilyen eszközön jól fognak megjelenni.
GDPR kompatibilis Opt-in formok is elérhetőek, melyek olyan népszerű weboldal vagy landing page builderbe beilleszthetőek, mint a Wordpress, Shopify, Wix, Leadpages, ClickFunnels, vagy Weebly.
Árazást tekintve három csomag közül választhatunk, ingyenes próbaidőszak viszont mindegyiknél biztosított.
- Ingyenes: 300 feliratkozóig, kezdetleges lista építésére. Korlátlan landing oldal és form, közönség célzás és szegmentálás, digitális termékek és szolgáltatások eladása, support.
- Creator: A növekedés automatizálására, 9 dollár/hónap, 108 dollár költség évente 300 feliratkozóig. Amit tartalmaz: Élő chat és email support, ingyenes migrálás másik eszközről, automata email sorozat, marketing automatizálás builder, third-party integrációk, egy plusz csapattag.
- Creator Pro: 25 dollár/hó, vagy 290 dollár évente számlázva 300 feliratkozóig. Korlátlan landing oldal, hírlevél referral rendszer, fejlett riportálási lehetőségek - pl Subscriber engagement, deliverability reporting.
Talán kevesebben tudják, hogy az egyik legnépszerűbb email marketing platform lehetőséget biztosít a landing oldal készítésre is! Számos template közül választhatunk ezen a felületen is.
Lehetőségünk nyílik továbbá összekapcsolni a fiókot bizonyos típusú webshopokkal, így könnyedén behúzhatjuk az adott terméket, vagy akár egy bizonyos rendelésszám esetén a top sellert az oldalra (vagy email kampányainkba).
Emellett könnyedén beimportálhatunk feliratkozó űrlapot is az oldalra. Az elkészült landing-et könnyedén megoszthatjuk a hírlevél kampányainkban, illetve ha szerepel fliratkozó form az oldalon, akkor megjelölhetjük a feliratkozókat aszerint, hogy a landing oldalról érkeztek-e.
A termékeladás mellett tehát lead gyűjtés, adatbázis építés egyik eszköze lehet a Mailchimp landing oldal készítő megoldása. Az ingyenes mellett 3 csomag közül választhatunk árazás szempontjából:
- Ingyenes: email support az első 30 napon, előre beépített email template-ek. Maximum havi 1 000 email 500 kontakt alapján, 1 felhasználó számára.
- Essentials: 13 dollár/hónap 500 kontaktnál. A/B tesztelés lehetősége, alap automatizált customer journey-k, havi 5000 email 500 kontakt alapján, 3 felhasználó, email kiküldés időzítése, Mailchimp branding eltávolítható.
- Standard: perszonalizáció, optimalizációs tool-ok, fejlettebb automatizmusok. 20 dollár/hónap 500 kontaktnál. Prediktív szegmentáció, 5 felhasználó, 6 000 email 500 kontakt alapján.
- Premium: korlátlan kontakt szám, 350 dollár/hónap, 150 000 email havonta 500 kontakt alapján, korlátlan felhasználó, multivariáns tesztelés, összehasonlító riportálás, fejlettebb szegmentációs lehetőségek az adatbázisunk terén.
Lássuk összesítve a bemutatott opciókat:
Te milyen célokra használnád a landing oldalaidat?
Habár a sokféle piacon elérhető szoftver közül elsőre nehéznek tűnhet a választás, a nyújtott funkciók és lehetőségek alapján érdemes összehasonlítani az egyes típusokat, és kiválasztani a legmegfelelőbb ár-érték aránnyal rendelkezőt. Hozz megalapozottabb döntést, találd meg te is a vállalkozásod számára legideálisabb landing oldal készítő megoldást! Tanácsainkat megfogadva pedig ezután már jóval egyszerűbb lesz a valódi eredményt hozó oldal elkészítése!