Mivel a TikTok eltér a többi közösségi média platformtól, így máshogyan kell megközelíteni a stratégiaalkotást is. Érdemes elsőként megismerkedni a felülettel, használni azt, megérteni a rövid videókat. Fontos átgondolni, hogyan tudod felhasználni az üzleti célok elérése érdekében, miben tudod mérni a sikerességet, milyen jellegű tartalmakkal lehet elérni ezeket a célokat, mennyire gyakran kell posztolni ehhez, van-e szükség együttműködésekre.
Legyen meghatározott stratégiád, de hagyj helyet a kísérletezésnek is, hiszen mégis az egyik legkreatívabb platformról beszélünk!
A legcélratörőbb, ha a TikTok-ot beépítjük a kommunikációs eszközeink listájába. Ahogy írtuk, nem említhető egy lapon a többi közösségi média oldallal. Éppen ezért nem is alkalmazhatod például, a már meglévő Instagram vagy épp Facebook stratégiát ez esetben. Ne feledd, hogy egyedi követelményei és igényei vannak a platformnak.
Gondolkodj holisztikusan, igazítsd a többi felületen futó kommunikációhoz.
Tudod, hogy pontosan mire szeretnéd használni a TikTok-ot? Milyen márkaértékeket tudsz hitelesen közvetíteni a felületen és a tartalmakon keresztül? Miben tudod mérni az eredményeket és az előrehaladást?
Legyen szó márkaépítésről, közösségépítésről, kampányok promóciójáról, termékbevezetésről, követőtábor növelésről, influencer marketing kampányról, szánj időt arra, hogy részletesen végig vedd a céljaidat. Ebben segíthet a jól ismert SMART módszer is. (Konkrét, Mérhető, Elérhető, Releváns, Időhöz kötött)
Ezeknek a céloknak a folyamatos monitorozásával könnyen optimalizálhatod a stratégiádat és az alkalmazott videókat.
Legyen a TikTok egy további csatorna az általános marketing szisztémában és működjön a lehető legnagyobb szimbiózisban a csatornamix többi részével is.
Ha van kidolgozott stratégiád, abban már biztosan helyet kapott többek között a célközönséged elemzése. Ezek a felhasználók jelen vannak a TikTok-on is? El tudod őket érni? Releváns számukra a felület használata?
A válaszok mind segíteni fognak a tartalmak készítésében.
A Datareportal adatai alapján jelenleg 2,64 millió 18 év feletti felhasználója van a TikTok-nak hazánkban. (Ez azt jelenti, hogy az Instagramot is megelőzte, ami 2,5 millió felhasználóval bír.) 51,7%-uk nő, míg 48,3%-uk férfi. Életkor alapján pedig a legnagyobb többségben a 18-24 év közöttiek vannak, 43%-kal.
Az első lépések között érdemes felmérni, hogy van-e esetleg versenytárs a felületen, akár hazai, akár nemzetközi. Ők milyen tartalmat gyártanak, mi a stratégiájuk, mennyire rendszeresen tesznek közzé videókat. Illetve arról az oldalról is érdemes megvizsgálni a kommunikációt, hogy náluk milyen tartalmak teljesítenek jól, mire reagál pozitívan a közönség.
Sok esetben a konkurensek nincsenek még jelen a TikTok-on, így elsőként szólíthatod meg a releváns felhasználókat.
Ezek után megtalálhatod azt a piaci rést, amitől értékesebbé válik az oldalad, segít a potenciális követőknek rátalálni profilodra. Ezzel lehet, hogy valamivel kisebb célközönséget érsz el, viszont ők annál inkább elkötelezettek lesznek.
Tedd fel magadnak a kérdést, hogy mitől leszel egyedi? Miért fognak téged követni a konkurensek helyett? Vállalkozásod hiába forgalmaz kézzel készült kozmetikumokat, ha már másik 5 hazai profil is versenyzik a felhasználókért. Ki kell tűnjön a tömegből egyedi megközelítéssel, formabontó megvalósítással, a versenytársaktól eltérő kommunikációs formával. Válassz 2-3 olyan tényezőt, amely megkülönböztet majd a piacon!
Fontos megjegyeznünk, hogy a csatorna indulásakor elengedhetetlen a gyakori posztolás, hogy az algoritmus felkapja az oldalt. Ez jelenthet akár napi 2-3 videót is. Azaz, megfelelő erőforrásra van szükség, elkötelezettnek kell lenni a tartalomgyártást illetőleg.
Azonban lényeges megemlíteni, hogy tartsd az egyensúlyt a minőség és mennyiség között. Legyél konzekvens, hogy a felhasználók tudják, hogy te igenis szórakozást biztosítasz a számukra. Ha egyik héten 5, majd a másik héten 1 videót teszel közzé, a követőid nem maradnak elkötelezettek a csatornád iránt.
Hatékony módszer egy tartalomnaptár készítése, ami segít a következetesség megőrzésében. Ez kiváló eszköz arra is, hogy az adott trendek mellett is tervezhető videókkal készülj, tematikusan építsd fel az adott időszakot, követve a stratégiát és a célokat.
Az ütemezésnél fontos szempont, hogy addig üsd a vasat egy-egy trendnél, amíg meleg, hogy a lehető legmagasabb arányú reakciót zsebeld be.