Milyen kihívásai vannak a házon belüli kampánykezelőnek?
Nem megfelelő szintű szaktudás: Az itthon még csak 2019 nyara óta elérhető Google Shopping alapja a megfelelően kialakított és karbantartott Merchant Center fiók, a nemzetközi best-practice-ek alkalmazása. Ezt egy egyébként a Google Ads hirdetéseket is ritkán kezelő marketinges már nehezen tudja hatékonyan menedzselni.
Trükkök ismeretének hiánya: Hogy miért jelenik meg mindenre a Shopping hirdetésünk, mikor csak a termékneveket tettük bele a feed-be? Vagy éppen miért nem jelenik meg annyiszor, mint a korábbi termékalapú kampányok? Pont ezek a hibamegoldások hiányoznak még sokszor a kezelőknél.
Nincs elég ideje: Nem csak a PPC kampányokat kezeli, hanem hírlevelet készít és a social kommunikáció is az ő feladata? Így biztos nem jut elég idő a folyamatosan (főleg technikai) figyelmet igénylő Shopping kampányfelügyeletre.
Hiányzik a technikai támogatás: Tudja, hogy mi lenne a helyes irány, de nehézkes a fejlesztőkkel a munka, így csak egy “alap” terméklista készült el? Ezt lehetőség van fejlesztő nélkül is bővíteni további információkkal.Miért érdemes auditáltatni a fiókokat?
A PPC tanácsadóink legalább már 6 különböző ügyfélnek kezelnek Shopping hirdetést, havi 1,5 millió Ft-nál több költéssel, különböző e-kereskedelmi szektorokban hirdetőknek. Ezáltal egy széles körű, szofisztikált és ökoszisztémán alapuló Shopping tudással rendelkeznek.
Ezen tudással és legalább 2 éves “hagyományos” PPC kampánykezelői tapasztalattal gyorsan fel tudják mérni az újonnan látott Merchant Center fiókokat illetve Shopping hirdetéseket, már 1-2 órás tanácsadás során is olyan javaslatokat adnak, amiket megvalósítva a következő hónaptól a termékalapú hirdetések költséghatékonyabban futtathatóak.
Shopping audit szolgáltatásaink
Shopping audit tanácsadóval: Óradíj alapon (25.000 Ft + áfa / óra) árazott személyes találkozó, amire előtte – hozzáférés megadása esetén – tanácsadónk felkészül. Így a hirdetési stratégia illetve üzleti célok átbeszélése után elmondja a talált technikai hibákat, javaslatokat tesz az célokhoz jobban illesztkedő irányokra, valamint hogy miket lehetne tesztelni a Shopping hirdetéseknél. Így az átlag 2 órás auditálás után jó pár gyakorlati feladattal távozhat!
Shopping audit vezető PPC tanácsadóval: Óradíj alapon (30.000 Ft + áfa / óra) árazott személyes találkozó a vezető PPC tanácsadóink egyikével, akik legalább 5 éves kampánykezelési tapasztalattal bírnak. Az audit hasonlóan zajlik, mintha PPC tanácsadóval történne, előnye ahhoz képest, hogy nagyobb üzleti összefüggések és más csatornák Shoppingra gyakorolt hatását is ábeszéljük. Átlag ez 2-3 óra hosszúságú szokott lenni.