Google Shopping kezelés

A Google Ads-en belül a Shopping hirdetési forma terméklista alapján jeleníti meg az áruházunkban található termékeket. A minél alaposabban - termékinformációkkal - kitöltött terméklista mellett természetesen a konkrét termékre, a többi piaci szereplőhöz képest, megadott ajánlat még döntő tényező az eladáskor. Tanácsadóink jelentős tapasztalattal rendelkeznek majd minden terméktípus Shopping hirdetésében.

Mi is a Google Shopping?

A tőlünk nyugatabbra már évek óta elérhető hirdetési formátum 2019 nyara óta itthon is használható. A felhasználók döntően a találati listán megjelenő termékajánlatokkal azonosítják, ahol az eddigi szöveges formákkal szemben már struktúráltan tudunk képekkel, árakkal és ajánlatokkal megjelenni termék keresőszavakra.

De nem csak ennyi a Google Shopping, hiszen lényegében egy ökoszisztéma van mögötte, amivel a dinamikus remarketing és a YouTube hirdetéseknél is több új lehetőség elérhető.

Ez a fajta hirdetési formátum jóval technikaibb valamint nagyon függ a kialakított termék feed-től (amit a Merchant Center felületen lehet menedzselni) az eredményessége, így hogy igazán versenyelőnyként tudjuk kihasználni az alkalmazását, kell tapasztalat a működtetésében.

Kinek ajánlott használni?

E-kereskedőknek (ha terméket forgalmaznak)

A Shopping egyértelműen a termékeket forgalmazó webáruházaknak lett kitalálva. Így nekik kötelező itthon is használni, ha termékszintű keresésekből akarnak kattintásokat szerezni.

Az árazás, a sok információval feltöltött feed, a címkézések sarokpontjai a minél jobb hatékonyságnak.

Kinek nem ajánlott?

Szolgáltató oldalaknak

Kozmetikumot vagy fodrászatot, esetleg fogászatot üzemeltetünk?

Hiába vannak árak és képek a szogláltatásokhoz, nem ez lesz az a marketing forma amit használhatunk. Egyértelműen fizikai termékek listázásá a fő fókusza a Shoppingnak.

Aggregátor oldalaknak

Legyen szó akár egy ajándékkereső vagy termék összehasonlító oldalról, ha nem lehet a weboldalon vásárolni, akkor nem nekik találták ki a Shopping formátumot.

Kiskapuk vannak, de általánosságban ilyen esetben más megoldásokat szoktunk javasolni!

E-kereskedőknek (ha NEM terméket forgalmaznak)

Egy kuponos oldal, egy szállás oldal vagy egy digitális terméket áruló weboldalnak sajnos más hirdetési formátumot kell jelenleg használnia.

Milyen kihívásokat okoz?

Megfelelően kialakított és karbantartott terméklista

Túl kevés vagy túl sok információ van benne egy-egy termékről? Hiányoznak kötelező elemek-paraméterek? Ezekre mind és folyamatosan figyelnünk kell!

Folyamatos menedzselés

Le kell követni a készletváltozást, az új termékkörök felvitelét, az árazás változást, illetve az időszakos akciózást. Ez mind heti felügyeletet igényel.

Árazás fontossága

A feed és azon belül a megjelenített ár fogja döntően befolyásolni, hogy mennyi megjelenést tudunk elérni a Google felületén, és hogy a felhasználók ebből hányszor kattintanak.

Ökoszisztémában gondolkozás

A Shopping, illetve a hozzá tartozó Merchant Center feed a Google találati listája mellett több felületen is használható. Így akár YouTube hirdetésekben tudunk általános tartalommal együtt konkrét terméket is hirdetni.

De a dinamikus remarketinghez is fel tudjuk használni, így egy teljesen vásárlói döntési folyamatot le tudunk fedni a segítségével, ami még hatékonyabbá teheti a marketingünket.

Mi lesz így az árösszehasonlítókon való hirdetéssel?

A Shopping formátum új igényeket nem fog teremteni, az eddig is létező Google keresésekre fog termékcélzottabb hirdetéseket megjeleníteni, valamint az árösszehasonlító oldalakon történt keresésekből átterelni forgalmat erre a felületre. Innentől már együtt kell kezelni a Shopping, illetve árösszehasonlító marketinget, figyelni a szinergiák kihasználására és minél jobb aggregált teljesítményre.

Azt is figyelembe véve, hogy megadhatóan akár az Olcsóbbat.hu feed-ünkkel is megjelenhetünk a Google Shopping-ban, hiszen a legtöbb magyar szereplő mint Google Shopping CSS is működik.

Shopping szolgáltatásaink, megoldásaink

Shopping tanácsadás

Pár órában átnézzük a már futó kampányokat vagy közösen ötletelünk, hogy hogyan lehetne elindulni a hirdetésekkel.

Természetesen bármilyen technikai kérdés is megválaszolásra kerül.

Shopping és feed technikai beállítás

Fix áron, rövid határidővel kialakítjuk/javítjuk a feedet, beállítjuk a shopping kampányokat.

Folyamatos Shopping menedzselés (alap)

Meglévő feedek alapján menedzseljük a termékalapú hirdetéseket.

Kapcsolatfelvétel


    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ha lehet ne info@... legyen)

    Ez a terület érdekel:


    Cikkeink a Google Shopping-gal kapcsolatban

    2019.10.10.
    Csak a Google Shopping maradhat? – 2019 Internet Hungary előadás
    Hogyan kezeljük az online tartalmat monetizálható termékként? Melyik forrásból érkeznek a legértékesebb olvasóink? Milyen KPI-ok alapján optimalizáljuk a tartalmat? Mi köze van mindennek az attribúciós modellekhez? […]
    2019.10.10.
    A változás csak most kezdődik – Az árösszehasonlítók és a Shopping helyzete
    Tavaly megvizsgáltuk a magyar piacon jelen lévő árösszehasonlítókat! Azóta elindult a Google Shopping is itthon, nézzük meg, hogy mennyire változtatta meg ez a termékalapú keresések piacát!
    2019.09.05.
    Átalakult a Merchant Center felülete – 2019 szeptember
    Még mindig nem teljes funkciójában fut itthon a Shopping megoldás, de már megújult a Merchant Center felülete!
    2019.08.14.
    Merchant Center alapok – fiók létrehozása
    Ahogy korábbi cikkünkben is megírtuk 2019. nyara óta itthon is elérhetőek a Google Shopping kampányok. Ahhoz, hogy sikeresen indítsunk kampányt szükségünk van egy Merchant Center fiókra […]