Újraindító és egyben felkészítő workshopot tartottunk ügyfeleinknek, ezúttal végre az online térből kiszakadva, a HD marketing irodájában.
A koronavírus az e-kereskedelmet is megbolygatta, ezért szerettünk volna támogatást nyújtani a cégek életének „újrakezdésében”, illetve egy olyan közeget teremteni, ahol megvitathatjuk a tapasztalatokat, és tanácsokkal láthatjuk el partnereinket a sikeres továbbműködés érdekében. Szakértőink előadásokat tartottak a PPC, a SEO és a social media területek újdonságairól, változásairól, illetve arról, hogy mire lehet számítani egy esetleges második hullám kapcsán. Ebben a cikkben pedig elhoztunk néhány érdekességet és tippet workshopunk elődásaiból.
A bátraké volt a szerencse, na meg a haszon
Márciusban, mikor elérte hazánkat is a koronavírus, hirtelen megtorpanni látszott a gazdaság, ügyfeleink pedig alapvetően két csoportra oszlottak: akik leálltak minden marketing tevékenységgel, és akik folytatták a meglévő hirdetéseik futtatását, de egyfajta várakozó állásponton voltak. Az utóbbi csoport az első napok, hetek után növelte marketing aktivitását a számára kedvező helyzetben. Mindent, ami jól mérhető-optimalizálható-azonnali megtérülést hozó, biztosan megtartották ügyfeleink, sőt inkább többet is költöttek. A saját kommunikációs csatornákra is nagyobb hangsúlyt fektettek: a social jelenlét és a hírlevelek száma is megnőtt. És, hogy mit nyertek a legaktívabb hirdetők?
- Jobb és olcsóbb eléréseket, hiszen jelentősen csökkent a hirdetők száma március és május között.
- Jobb interakciós arányokat, hiszen kevesebb volt a „reklámzaj”.
- Nagyobb cselekvési/vásárlási hajlamot, hasonló kosárérték mellett.
2020 a saját tartalomé, 2021 pedig a sebességé
SEO terén két dologra érdemes figyelnünk, ha minél jobb találatokat szeretnénk elérni weboldalunkkal. Az egyik a szöveg fontossága, mivel még mindig ez az egyik legrelevánsabb eleme az oldalaknak. A felhasználók szeretik, ha minden információt megtalálnak egy helyen, a Google keresőmotorja pedig azt, ha ez egyedi is. Lehetőség szerint minél több, 500-700 szavas szöveges tartalmat érdemes gyártani, mivel az algoritmus ezeket szereti a legjobban. Végezzünk kulcsszókutatást egy-egy tartalom megírása előtt és alkalmazzunk belső linkeket is szövegeinkben. A felhasználói élmények és a sebesség jövőre még nagyobb hangsúlyt kap, így a képek alkalmazása esetében érdemes minél kisebb, tömörített verziót használni, valamint minél kisebb Javascriptet.
Sosem látott aktivitás a social médiában
Rögtön egy sokkoló szám: 107%-os növekedés történt az interakciókat tekintve Facebookon és Instagramon. Nem csoda, az emberek a karantén időszak alatt ezeken a platformokon igyekeztek szociális életet élni, jobb híján. A csoportos csevegések és live-ok száma megnőtt, de nem csak a civilek körében történt nyitás ez irányba. A Facebook segítő anyagokat hozott létre azon kisvállalkozások részére, akik egyik napról a másikra kényszerültek átköltözni a közösségi médiába. Érdemes ezt a nyitottságot a karantén után is alkalmazni és felfedezni új kommunikációs felületeket, mint például a TikTok.
Mit hoz a jövő?
Többféle szcenárióról is hallhattunk már előrejelzéseket, a vírus súlyosságához mérten. Alapvetően a kereskedőkön múlik, hogy miként tudnak alkalmazkodni az új helyzethez, de nagyon fontos a hosszú távú stratégiák mellett az, hogy legyünk rugalmasak, folyamatosan figyeljük, hogy mi történik körülöttünk és a lehető leggyorsabban reagáljunk az új helyzetekre. A most kialakult szituáció azonban számtalan előnyt is rejt magában. Többek között segíti a digitalizáció előrehaladását és új célcsoportok elérését, az új, innovatív szolgáltatások terjedését, és csökkenti a készpénz-használatot is.
Ha szeretnél még többet megtudni a sikeres stratégiákról, érdemes feliratkoznod hírlevelünkre, hiszen itt tájékozódhatsz leghamarabb a következő workshopjaink időpontjáról. Csak légy elég gyors: ezeken az alkalmakon férőhelyeink limitáltak, a létszám eléréséig érkezési sorrendben tudjuk várni a jelentkezőket.