A fesztivál bemutatása
Dumafüred Fesztivál 2019
Időpont: 2019. július 19-28.
Esettanulmány elkészülte: 2020.11.11
Dumafüred Fesztivál a balatonfüredi Balaton Szabadidő- és Konferenciaközpont színpadán zajló tíznapos humorfesztivál, mely a hagyományos Stand-up előadásokat nyári, szabadtéri helyszínen kelti életre.
Célja, hogy igényes szórakozási lehetőséget biztosítson a balatoni nyaralóközönségnek és hogy a Dumaszínház szokásos nyári szünetének idejére se kelljen a rajongóknak nélkülözni a szórakozást. A fesztivál átlagosan naponta két előadással várja az érdeklődőket, felvonultatva legnépszerűbb humoristáit és bemutatva az aktuális szezon kedvenc előadásait. Emellett érdemes megemlíteni, hogy Balatonfüred minden évben izgatottan várja a Dumaszínház sztárjait, ezzel is színesítve a város nyári eseménypalettáját.
2019 nyarán óriási volt az érdeklődés az akkor már 5 éve megrendezésre kerülő rendezvény iránt: több mint 9400 jegy kelt el, így közel negyedével több nézője volt a tíznapos fesztiválnak, mint tavaly. A fesztivál célcsoportja két fő szegmensre osztható. Az első csoport, akik már előzőleg is jártak Dumaszínház előadásra és a nyári szünet ideje alatt is szeretnének kedvenceik előadásain szórakozni. A másik, akik a környékbeli településeken töltik a szabadságukat és szórakoztató esti programot keresnek a nyaralás idejére.
A Magyarországon 16 éve töretlen sikerrel működő stand-up comedy előadásokat szervező Dumaszínház társulat 5 éve hívta életre a Dumafüred Fesztivál elnevezésű nyaranta megrendezésre kerülő rendezvénysorozatát, melynek fő üzenete:
Élvezd a Balaton-partot és a nyaralást a Dumaszínház humoristáinak és hűsítő poénjainak társaságában!
Sikertörténet
A HD marketing megoldásai
A marketingkommunikáció minden évben már a karácsonyi kiemelt időszakban elkezdődik, hiszen a törzsközönség körében nem ritka, hogy a jövő évi fesztiválra már karácsonyi ajándék formájában jegyet ajándékoznak szeretteiknek. A kampány fokozatosan felépülő és erősödő stratégia mentén egészen a
rendezvény második hétvégjéig tart. Az integrált kampány fő felületei: a Dumaszínház social media oldalai, fizetett Google és Social hirdetések, hírlevél, YouTube videók, helyszíni offline kommunikáció és aktivitások. Ezek közül megemlítendő a helyszínen kihelyezett életnagyságú szelfibábuk csoportja a
legnépszerűbb humoristákkal, mely az instagram felületén futtatott nyereményjátékhoz készült.
Az első fázisban beharangozó üzenetek, fellépők bejelentése és eseményhirdetések futnak.
A kreatívokat és az üzenetet tekintve, a humor köré épített, a Dumaszínház brand marketingkommunikációjához passzoló, de minden évben egyedi koncepció kerül megalkotásra. Ezzel tudjuk elérni, hogy a márkaazonos, ugyanakkor aktuális témákat kiaknázó, ezáltal érdekes üzenet felkeltse az érdeklődést ebben a korai szakaszban.
A következő fázisban szélesebb körben célozzuk elérni az előző évek látogatóit, a humoristák és a Dumaszínház rajongóit, valamint az ezekhez a közönségekhez hasonló felhasználókat. Itt idén kiemelt szerepet kaptak a kreatív story hirdetések, melyek alacsony egységáron tudnak nagy volumenű elérést
biztosítani. Humoros minivideók, animációk, statikus képek alkották a kampány fő vázát.
A fesztivál kezdetéhez közeledve az elérés célú kampányokat fokozatosan a konverziós cél váltotta fel, melyben egyértelmű üzenetként a jegyvásárlást hangsúlyoztuk.
Az utolsó fázisban, mely egyben már a helyszíni kommunikációt is magában foglalja, a lokáción van a fő hangsúly. Cél a fesztivál hírét eljuttatni a környéken nyaralókhoz, a környékbeli más rendezvények látogatóihoz pl: Művészetek Völgye.
Költségstruktúra bemutatása
Az online hirdetésekre szánt összes marketing büdzsé 80%-át a közösségi felületeken költöttük el, a fennmaradó részt pedig Google és YouTube hirdetésekre. A Facebook hirdetések 60%-át tették ki a konverziós-jegyértékesítésre fókuszáló hirdetések, 30%-át az elérés, 10%-át pedig az eseményhirdetések.
Eredmények
2019-ben a tavalyi jegyeladásokhoz képest 10%-os növekedés lett célul kitűzve, de minden számítást felülmúlva végül közel 40%-os növekedés realizálódott. A siker titka a márkahű kreatív koncepcióban, a hónapokon átívelő, fokozatosan felépülő hirdetési stratégiában és a jól felépített célközönség-, és kampánycél struktúrában rejlett. A kampányokkal több, mint 2,2 m megjelenítést, valamint 350 000 releváns felhasználót sikerült elérni, a teljes időszak alatt 9 386 db jegyértékesítést eredményezve.