Újonnan induló prémium márkás ruházati cikkeket forgalmazó webshop online értékesítésének növelése Facebook hirdetések segítségével.
Kampány időszaka: 2020. március-december
Esettanulmány elkészülte: 2021.01.21.
Sikertörténet
A magyar piacon újonnan megjelenő weStyle ruházati viszonteladó számára kialakított Facebook kampánystruktúra segítségével jelentős eredményeket értünk el márkaismertség növelése, a webshopba terelt forgalom, valamint az online értékesítés és hirdetésmegtérülés kapcsán.
2020 márciustól decemberig tartó időszakban vizsgált adatok alapján.
A márka története
A WeStyle 2019 végén újonnan induló webshop online outletként jelent meg a magyar piacon. Közel 100 világmárka új, sérülésmentes, eredeti címkével ellátott ruházati termékek és kiegészítők forgalmazása kedvezményes áron.
A márka célja
- Felhasználószám növelése
- Márkaismertség és elköteleződés növelése
- Online értékesítés növelése
A HD marketing megoldásai
A weStyle számára létrehozott Facebook fizetett hirdetésekkel jelentős növekedést értünk el a felhasználók, valamint az online vásárlások számát tekintve. Újonnan induló, kevésbé ismert webáruház bevezetésekor a márkaismertség és az elköteleződés növelése is kiemelt fontosságú. Ennek érdekében forgalom és lead célú hirdetésekkel keltettük fel a felhasználók érdeklődését az outlet iránt, valamint ösztönöztük őket a hírlevélre való feliratkozásra. Ezzel párhuzamosan márkákra és termékkategóriákra lebontott konverziós célú, illetve dinamikus hirdetésekkel értük el a potenciális célközönséget érdeklődés alapú, hasonmás és remarketing célzásokat alkalmazva. A weStyle havi rendszerességgel biztosított kuponos akciókat, amely lehetővé tette a nagy forgalom generálását a webshopba, majd a hatékony és olcsó visszacélzást az eladások növelése érdekében. Az eredményeket a megszokottnál gyakrabban ellenőriztük, a webáruházi készlet folyamatos bővülése miatt az optimalizálás is a szokottnál nagyobb figyelmet igényelt. Egy-egy márkára, kategóriára többféle formátumot és célzást teszteltünk, de volt, hogy ezeket párhuzamosan futtatva, egymást kiegészítve értük el a leghatékonyabban céljainkat. A kampánystruktúra egyik alapköve a szisztematikusan kialakított termékfeed volt, ahol például azt is megoldottuk, hogy a felhasználók a legfrissebb készletet lássák az egyébként óriási termékkínálatból.
Eredmények
2020. márciustól decemberig tartó időszakban 150%-os növekedést értünk el a Facebook kampányokból származó felhasználók számát tekintve, valamint több mint 500 ezer érkezési oldalmegtekintést realizáltunk a fizetett hirdetésekből átlag 21 Ft-os megtekintési áron. A konverziós célú kampányok átlagosan 9,7-szeres webes vásárlási megtérülést eredményeztek, a webáruház bevételének közel 81%-át a Facebook hirdetések, valamint a social kommunikáció hozta, továbbá 22%-os Facebook hirdetésekből származó e-kereskedelmi konverziós arány növekedést értünk el a vizsgált időszakban.
Használt eszközök
- Kreatív tartalomgyártás
- Organikus és fizetett elérések optimalizálása
- Dinamikus hirdetések
- Egyéni és hasonmás közönségek
- Facebook pixel mérés