Offline előadásokra szóló jegyek és merchandise termékek online értékesítése, gyors reagálás a folyamatosan változó járványhelyzet kihívásaira, valamint online közösségépítés és tájékoztatás költséghatékony kampánystruktúra kialakításával.
Kampány időszaka: 2020. szeptember-december
Esettanulmány elkészülte: 2021.01.12.
Sikertörténet
A Seven Entertainment Kft. által megálmodott Kicsi Gesztenye Klub számára kialakított social media stratégia során jelentős növekedést értünk el a közösség építése, a jegyértékesítés, valamint a webshop termékek értékesítése kapcsán organikusan és fizetett hirdetések által egyaránt hatékony megoldásokat biztosítva a járványhelyzet okozta nehézségekre.
2020 szeptembertől decemberig tartó időszakban vizsgált adatok alapján.
A márka története
A közösségi médiában futó kampányok megbízója a Seven Entertainment Kft., a Kicsi Gesztenye Klub produkció megálmodója és megvalósítója. A Kicsi Gesztenye Klub 2016-ban indult vegyes technikájú tévésorozat formájában a Minimax csatornán Dobrády Ákos producer ihletésében, amely 2018 óta nem csak Magyarországon, de további 9 országban is elérhető a gyermekek számára. A sorozat azóta széles körben ismert és népszerű élőszereplős előadássá nőtte ki magát az évek során, közösségi felületeiken pedig csaknem 60 ezer fős rajongó tábornak készítenek tartalmakat és tartják velük a kapcsolatot napi szinten.
A márka célja
- Előadások népszerűsítése és jegyeladás fokozása
- Online közösség erősítése és növelése
- Merchandise termékek online értékesítése
A HD marketing megoldásai
A Kicsi Gesztenye Klub számára létrehozott social media stratégia során a kreatív tartalomgyártás, a vizuális koncepció kialakítása és a folyamatos kommunikáció, tájékoztatás kapott kiemelt figyelmet az organikus elérések és a közösségi elköteleződés növelése érdekében. Célcsoportunk a 25-44 év közötti anyukák, illetve gyermekeik, hiszen felismertük, hogy sokszor a szülők profiljából követnek minket az érdeklődők. Növeltük a posztok heti számát, interakciós tartalmakat hoztunk létre, amivel játékra hívtuk a követőket, fokoztuk az általuk készített tartalmak (user generated content) mennyiségét is. Az előadásokat Facebook esemény megosztásokkal, emlékeztető posztokkal, változatos kreatívokkal és fizetett hirdetésekkel népszerűsítettük, valamint a jegyvásárlásra call to action üzenetekkel ösztönöztük őket. A napról-napra változó járványügyi helyzetben pedig létfontosságú volt az állandó kommunikáció és kapcsolattartás, valamint a nézők biztonságának biztosítása. A novemberi intézkedések következtében az előadásokat el kellett halasztani. Erre gyorsan reagálva elindult a mechandise termékfejlesztés és ezzel párhuzamosan a webshop vásárlásokra optimalizált Facebook kampánystruktúra és a Facebook és Instagram Shop kialakítása is. Az új termékek bevezetése kapcsán edukációs tartalmakat is hoztunk létre és növeltük az elköteleződést organikusan is. Eközben a Klub YouTube csatornájára forgalmat tereltünk, ahol gyerekeknek zenés-táncos előadások, anyukáknak pedig ismeretterjesztő tartalmak érhetők el.
Eredmények
Organikus eszközeink kiemelt használatának köszönhetően költséghatékonyabbá tettük a Kicsi Gesztenye Klub népszerűsítését és ezáltal jelentősen növeltük az organikus elérést és interakciós rátát. A követőtábor folyamatos növekedése mellett a szeptemberi és októberi előadásokra szinte az összes jegy értékesítésre került. A járványhelyzet okozta bevételkiesést gyorsan és hatékonyan kezeltük alternatív megoldásokat kínálva. Fizetett hirdetéseinkkel 167%-kal több felhasználót értünk el, valamint 406%-kal több hivatkozáskattintást eredményeztünk 2020 szeptembertől decemberig tartó időszakban, mint a közös munka előtt létrehozott kampányok során. Az előző év azonos időszakához képest pedig több mint 2-szeresére növeltük a weboldalra látogatók számát. Konverziós célú webes vásárlásokra optimalizált hirdetéseink során 4,2-szeres megtérülést realizáltunk. Az újonnan megalkotott zenélő fogkefe termék köré épített kampány sikerességének köszönhetően karácsony előtt új készlettel kellett feltölteni a webáruházat.
Használt eszközök
- Kreatív tartalomgyártás
- Organikus és fizetett elérések optimalizálása
- Hirdetéskezelés
- Egyéni és hasonmás közönségek
- Facebook pixel mérés