Jelentkezők toborzása és az intézmény online képzéseinek népszerűsítése social media eszközökkel a 2020-as kialakult járványügyi helyzet, valamint az OKJ-s rendszer teljes átalakulása során.
Kampány időszaka: 2020. április-december
Esettanulmány elkészülte: 2021.01.21
Sikertörténet
A Pallas70 Oktatási és Vizsgaközpont számára kialakított social media stratégia során maximalizáltuk az újonnan megjelenő online képzések organikus és fizetett Facebook hirdetések általi elérését a járványhelyzet okozta nehézségekre gyorsan és hatékony megoldásokkal reagálva, valamint jelentősen növeltük az intézmény márkaismertségét, a weboldalra irányuló forgalom mértékét és a képzésekre jelentkezők számát. Részben a közös munka során elért kimagasló eredmények alapján döntött úgy az intézmény, hogy az online képzési forma hosszú távon megmarad a Pallas70 további életében!
2020 áprilistól decemberig tartó időszakban vizsgált adatok alapján.
A márka története
Pallas70 Oktatási és Vizsgaközpont 2000 óta szervez számviteli, pénzügyi, társadalombiztosítási és Fotós OKJ-s képzéseket, valamint kreditpontos továbbképzéseket mérlegképes könyvelők számára. Fő profiljuk mellett az elmúlt években felismerve az online tér nyújtotta lehetőségeket, E-képzéseket is indítanak mára már 18 féle témában. A 2020-as év két fronton is kihívás elé állította ügyfelünket. Az OKJ-s rendszer átalakulása körüli bizonytalanságok és a járványügyi helyzet miatti megszűnő tantermi képzési forma konzekvens, folyamatos, hiteles social media kommunikációt igényelt.
A márka célja
- Márkaismertség növelése, új közönség bevonása
- Naprakész tájékoztatás és konzekvens online kommunikáció kiépítése
- Online OKJ-s képzések népszerűsítése országos szinten
- Online jelentkezések számának növelése
A HD marketing megoldásai
A Pallas70 Oktatási és Vizsgaközpont számára létrehozott social media stratégia során a fizetett hirdetésekkel párhuzamban kiemelt fontosságú volt az organikus eszközök használata is, mint az arculathoz illő kreatív tartalomgyártás, valamint a folyamatos és naprakész tájékoztatás, melyekkel jelentősen növekedett az organikus elérése a posztoknak és a felhasználók/érdeklődők márka iránti elköteleződése is. Az intézmény Instagram oldala a fotográfus képzésre fókuszál, ahol egyedülálló módon a hallgatók munkáiból került kialakításra az egységes feed, ezáltal user generated content (UGC) segítségével is növeltük a Fotós OKJ képzés népszerűségét. További organikus eszközként létrehoztuk az intézmény Facebook boltját is, kihasználva a platform újdonságait is, valamint Facebook és Instagram storyk segítségével is közzétettük az aktualitásokat, hogy maximalizáljuk a lehetséges eléréseket.
A járványhelyzet az online képzésekre való átállást eredményezte, továbbá az OKJ-s rendszer teljes átalakuláson ment át a tavalyi év végével bezáródóan, így az ezekből fakadó kihívásokra gyorsan és hatékony megoldásokkal kellett reagálnunk. Számos új típusú képzés lett elérhető otthonról elvégezhetően, így olyan felhasználókat is el kellett érnünk, akik számára ez az oktatási forma már megfelelővé vált, mivel korábban korlátozott lehetőségeik voltak és munka mellett nem tudtak személyesen részt venni a budapesti képzési helyszínen. A kreatív és figyelemfelkeltő posztok mellett az intézmény által biztosított edukációs jellegű, szakmai cikkeket is osztottunk meg növelve az organikus forgalmat a weboldalon, és a később visszacélozható, érdeklődő közönség mértékét.
Fizetett Facebook hirdetésekkel érdeklődésfelkeltő céllal szintén a weboldalra tereltük a felhasználókat, valamint konverziós célú hirdetésekkel növeltük a képzésekre való jelentkezések és a képzésvásárlások számát. Ügyfelünknek speciális megoldással egy feedet is létrehoztunk, melybe az aktuális képzések kerültek bele, így a képzési oldal látogatóit sokkal hatékonyabban és pontosabban tudtuk visszacélozni dinamikus remarketing segítségével, melynek közönségét később hasonmás alapon tudtuk bővíteni.
Eredmények
2020 áprilistól decemberig tartó időszakban vizsgált adatok alapján a Facebook és Instagram felületeken megjelenő fizetett hirdetésekkel több, mint 1,5 millió értékes felhasználót értünk el, amely 12,5%-kal magasabb elérés, mint a korábbi kampányok* során. Ez idő alatt 14,5%-os növekedést értünk el a követőbázist tekintve fizetett és organikus eszközeinkkel egyaránt, valamint 225%-kal több hivatkozáskattintást értünk el, mint korábbi kampányaink* során, s mindezt alacsony költségen, átlagosan 23 Ft-os kattintási áron. Az oktatási rendszer változásai, valamint a meggyarapodott otthon töltött idő következtében megnőtt a kereslet is az online képzések iránt, amely az intézmény, valamint a social kommunikáció rugalmas és azonnali alkalmazkodását is megkövetelte. Így kiemelt figyelmet szenteltünk az intézmény Facebook válaszadási arányának mértékére, melyet 100%-os szinten tartunk azóta is, valamint a lehető leggyorsabb válaszidőre.
A Pallas70 Oktatási és Vizsgaközpont érettségire épülő Online tartalom és marketing menedzser képzését a HD Marketing munkatársai tartják gyakorlati, átfogó tudást biztosítva Google hirdetések, SEO, hírlevél, videómarketing, webanalitika, Facebook hirdetések és a social media területein. A képzésről további információ blog cikkünkben:
Használt eszközök
- Kreatív tartalomgyártás: posztok, storyk
- Közösségi platform menedzsment
- Feed alapú Facebook shop
- Képes és videóhirdetések
- Egyéni és hasonmás közönségek
- Facebook pixel mérés
*vizsgált időszakot megelőző 9 hónap