Mi újság a social media világában? Facebook pénz? Instagram csalás? Év végén még a karácsonyi készülődés mellett is figyelemmel kísértük az ehavi social media újdonságokat és összeszedtük a legizgalmasabbakat!
Ne dőlj be az Instagram csalóknak!
Az előző hónapban a Facebook jegyzetek közé férkőztek be a csalók, most azonban az Instagram fiókokat támadják. Az utóbbi időben több felhasználó is kapott e-mailt a közösségi oldal nevében, amelyben az áll, hogy felhasználási feltételek megszegése miatt törlésre fog kerülni a fiókjuk. Az üzenet szerint ez elkerülhető, amennyiben az illető megadja fiókadatait. Ha nem figyelünk, hogy milyen e-mail címről érkezik a figyelmeztetés és eleget teszünk a csalók kérésének, pillanatok alatt kikerülhet a kezünkből a fiókunk és vagy örökre elveszítjük, vagy esetleg pénzért vásárolhatjuk vissza a rosszakaróktól, ami semmiképpen sem tanácsos. Tehát ha hasonló levelet kapunk, mindenképpen ellenőrizzük, hogy az Instagram valós e-mail címéről érkezett-e a figyelmeztetés és gondolkozzunk el rajta, hogy egyáltalán arra a címünkre jött a levél, amellyel az Instagramra regisztráltunk. Ezen kívül ajánlatos beállítani a kétlépcsős azonosítást is, ezzel biztonságban tudhatjuk magunkat és Instagram fiókunkat is.
A visszaszámlálás elkezdődött!
Érdekes új funkciót tesztel az Instagram a történeteknél: nemsokára azt is láthatjuk majd, hogy mennyi idő van még hátra, amíg még láthatóak egyes sztorik. Ez az ötlet arra irányul, hogy növelje a történet-megtekintéseket és a modern társadalom „Fear Of Missing Out” tulajdonságára alapoz. A visszaszámlálás sürgető hatással lehet azokra, akik félnek attól, hogy kimaradnak valamiből. És mi motiválhat jobban, mint a ketyegő óra nyomása? Az újítást egyelőre még csak tesztelik, ezért is lehet, hogy akadnak még hibák benne, például, hogy a történetek nem idő szerint növekvő vagy csökkenő sorrendben követik egymást, ami sokak számára zavaró lehet, illetve az sem tisztázott még, hogy ha valaki egy nap több sztorit oszt meg, hogyan kezeli majd a visszaszámláló. Mindenesetre érdekes lesz megfigyelni a megtekintések közötti különbséget, ha elindul majd a végleges verzió.
A Diem az új Bitcoin?
Már többször is esett szó arról, hogy a Facebook saját kriptovalutát vezetne be a jövőben, azonban most úgy fest, januárban ez tényleg megvalósul majd. Először a Libra nevet kapta pénznem, azonban december elején ez Diem-re változott. A Facebook több multinacionális céggel karöltve először egy dollárhoz kötődő valutát ad ki januárban a korábbi tervekkel ellentétben, ugyanis az eredeti ötlet az volt, hogy a dollár, az euró és a font digitális stabilpénzes változatát hozzák majd létre. A Diem bevezetésével egy időben elindul majd a Novit is, a Diem alapú pénztárca alkalmazás, amely segítségével Diem-et fogadhatunk, küldhetünk és ellenőrizhetjük egyenlegünket a Messenger-en és a WhatsApp-on keresztül. Egyelőre az új kriptovaluta csak az Egyesült Államokban és bizonyos Dél-Amerikai országokban jelenik majd meg, tehát nekünk még egy kicsit várnunk kell a Diem-re Magyarországon.
Leállt a Google, megállt a világ?
Mi sem bizonyítja jobban, hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva a tech cégeknek, mint a decemberi eleji Facebook Messenger és a december 14-ei Google leállás. Sokan pánikba estek a néhány órás Google szünet alatt, amikor leállt a YouTube, a Gmail, a Google Maps és a Google Drive is. A szolgáltatásokkal Amerika keleti partvidékén keletkeztek problémák, amelyek percek alatt globális leállássá nőtték ki magukat. Több tízezren jelentették be a problémát, Magyarországon pedig kevesebb, mint egy órán belül helyre álltak a Google szolgáltatások, így sokáig nem kellett nélkülöznünk őket. Bár a leállás okairól nem érkezett hivatalos információ, minden esetre gyorsan sikerült kijavítani a hibát és néhány óra leforgása alatt minden országban megszűnt ez a probléma.
Kihívásokat gördít a hirdetők elé az Apple
Bevezeti az Apple az iOS 14-re az AppTrackingTransparency keretrendszert, amely korlátozza majd a külső felek hozzáférését a felhasználói adatokhoz. Ez jelentősen megnehezíti majd a hirdetők dolgát, hiszen a Facebook sokkal kevesebb adatot fog tudni gyűjteni, ennek következtében pedig a hirdetések teljesítménye csökkenhet. A Facebook ad néhány tanácsot a hirdetők számára, hogy mikre érdemes odafigyelnie a weboldal tulajdonosoknak a változások kapcsán. Először is javasolt, hogy mindenképpen igazoljuk a weboldalunk domain nevét a Facebook felé. Domainenként 8 Facebook Pixel esemény lesz majd csak használható, ezért érdemes átgondolni, ez alapján mit kell hirdetéssorozatainkban megváltoztatnunk.
Továbbá a konverziók esetében nem lesz támogatott a megjelenések, vagy a műveletek szerinti bontás sem, a hirdetéssorozatoknál pedig a beállított hozzárendelési ablaknál nem lesz többé elérhető a 7 és 28 napos áttkattintási és megtekintési intervallum sem az aktív kampányoknál. A termékkatalógusokat pedig úgy érdemes beállítani, hogy csak egy képpontot alkalmazzanak, ez pedig maximum 8 konverziós eseményt tud majd jelenteni és optimalizálni. Természetesen a célzás is nagy mértékben változni fog, hiszen csökkenni fog az egyéni célközönségeink mérete is.
Hatalmas kihívást fog jelenteni a hirdetők számára az AppTrackingTransparency bevezetése. Nem csak a weboldalak, de a mobil alkalmazások esetében is sokat kell majd változtatni, hogy továbbra is hatékonyan tudjunk hirdetni a jövőben.