A Reboot Hungary a karantén alatt és óta is heti szinten kerül megtartásra Csermely Ákos és csapata szervezésében! A különlegesen tartalmas, az e-kereskedelemről is szóló 2020 június 25.-ei dupla adásból szemezgettünk most!
A járvány hatásai az e-kereskedelemre – Tippek nem csak koronavírus idejére
Bár hazánkban enyhült a járványhelyzet, de a koronavírus hatásai és a világban zajló fejlemények hatással vannak az itthoni gazdaságra és kereskedelemre, valamint a vállalkozásokra is. Ahogy azt korábban írtuk, a Digitális Akadémia Reboot Hungary névvel indított webináriumot a karantén időszak alatt, mindazok számára, akik érdeklődnek az online marketing iránt. Ezt a jó szokásukat megtartották és azóta is minden csütörtökön szakértők elemzik az aktuális helyzetet és hasznos tippekkel látnak el bennünket. Van miért, hiszen láthatjuk, hogy az elmúlt pár hónap mekkora változásokat hozott mindannyiunk életébe. Elhoztuk a szerintünk leghasznosabb előadások összefoglalóját.
Watch time, mindenek felett! – Pintér R. Róbert, 4Kids Network
A 4Kids Network óriási platformmá nőtte ki magát, ami releváns tartalmakat ajánl a felhasználóknak. Pintér R. Róbert előadásában beszélt a YouTube legelső videójáról, a Me at the Zoo-ról, ami százmillió megtekintésnél jár. Ez azért is hihetetlen szám, mivel a csatornán ez az egyetlen feltöltött videó, ennek ellenére lassan egymillió feliratkozónál jár. Hogy minek köszönhető ez? Az algoritmusoknak, amik figyelik, hogy milyen tartalmakat nézünk, és ehhez mérten ajánl számunkra a jövőben is videókat. Fontos tehát, hogy ha ezen a platformon kívánunk terjeszkedni, a videónk egy olyan csatorna ajánlása alatt jelenlen meg, ami nagy követőszámmal rendelkezik, gyakran oszt meg tartalmat és a videók alatt is nagy az interakciók száma. Szó esett továbbá a trending videókról, amikben a megtekintések száma és a megtekintések forrása számít leginkább, valamint a videó feltöltése óta eltelt idő. Az algoritmust nem „érdekli”, hogy mi igaz vagy mi nem, a lényeg, hogy minél több időt töltünk a videó előtt. Ezért az erős érzelmeket publikáló, bulvár téma nagyon trendi. Fontos tehát észben tartanunk ezeket az információkat, ha YouTube a fő terjeszkedési csatornánk.
Hogyan hatott a válság a kereskedelemre? – Varga Bálint, IFUA Horváth&Partners
Varga Bálint a cégük ügyfeleinek visszajelzései alapján tartotta meg előadását, ami a vírushelyzet alatt kialakult kereskedelmi változásokról szólt, illetve arról, hogy mire számíthatunk ezen a téren a közeljövőben. Mint minden válság, a koronavírus is felborítja az aktuális rendszert, ám ez ugyanúgy lehetőségeket is rejt magában. Az élelmiszerláncok és hipermarketek nagyon jól teljesítettek ebben az időszakban, ám jól látható, hogy az utóbbi években növekvő drogéria szegmens kevésbé volt közkedvelt. Ez persze nem véletlen, hiszen mindenki élelmiszerből igyekezett betárazni a kezdeti pánikban. Az e-kereskedelem szintén megnőtt, hiszen az emberek előszeretettel vásároltak online, ráadásul nagy számban tették ezt olyanok is, akik előtte nem preferálták azt. És bár az élelmiszerek online vásárlása visszaesett, más területeken valószínűleg megmarad ez a tendencia. Valószínűsíthető továbbá, hogy megnő a saját márkás termékek iránti kereslet, aminek az oka az lehet, hogy a vásárlók spórolási céllal lemondanak a brand árukról.
Digitális gyorsulás. Köszönjük pandémia! – Kis Ervin Egon, Smart Commerce Consulting
Kis Ervin Egon, a Smart Commerce Consulting vezető tanácsadója előadásában kifejtette, hogy a válság esetére szóló részletes menekülési terve általában azon kis- és középvállalatoknak sincs, amelyeknek egyébként van kidolgozott stratégiájuk és üzleti tervük. Krízishelyzetben a vezetői megérzésre hagyatkozó irányítással működő cégeket könnyen elfogja a pánik, ami a lehető legrosszabb válasz a kialakult helyzetre. Digitális Versenyképességi Mutató, azaz Digiméter néven kutatássorozat indult a kkv-k digitalizáltságának mérésére, melynek tagjai a Reacty Digital, a Smart Commerce Consulting, az eNET és a Virgo volt. Ebből kiderült, hogy miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a járvány alatt. A cégeknek főleg munkaszervezési problémái voltak, de nagy gondot okozott a digitális felkészültség is, ami nagy különbséget mutat az egyes szektorok, illetve Budapest és vidék között. A megkérdezett vállalkozások kétharmada alkalmazta a home officet, nagy részük pedig a karantén után is felajánlotta azt dolgozóinak. Nagy tanulság továbbá, hogy a vállalkozók hatvanöt százaléka érzi úgy, hogy szakértői támogatásra lenne szüksége valamely digitális témában. Ez főként az új ügyfélszerzési csatornákat, az online marketinget, a honlap-fejlesztést és a közösségi média-jelenlétet fedi le.
Aki szeretné visszanézni az egész adást, itt megtalálja: