Beköszöntött az ősz, de nekünk ez nem szegte kedvünket, hogy lelkesen gyűjtögessük a hónap közösségi media híreit. Ha esik, ha fúj, mi töretlen izgalommal figyeljük a történéseket és ehavi cikkünkben is érdekes social újdonságokról tudunk beszámolni nektek!
Ezeket a posztokat rejti el a Facebook
Facebook algoritmusokról szóló cikkünkben már írtunk arról, hogy milyen típusú posztok azok, amelyeket a rendszer kiszűr a besorolás folyamán, azonban most a Facebook is megosztja velünk azt a 28 bejegyzéstípust, amelyet jobb, ha kerülünk saját oldalunkon. Ha egyszerűen akarjuk besorolni a 28 poszt típust, akkor három nagy csoportra bonthatjuk őket: a felhasználók által jelentett vagy rossz visszajelzéseket kapó posztok, a Facebook által lefokozott, alacsony minőségű és valótlan állításokat tartalmazó posztok és végül az olyan tartalmak, amelyek láthatóságát a platform közösség biztonsága érdekében mérsékelte. Az ilyen posztok elérését a Facebook automatikusan csökkenti, mégpedig a posztoló tudta nélkül, így a káros vagy rossz minőségű tartalom nem juthat el szélesebb közönséghez. Érdemes vetni egy pillantást erre a listára, hogy mire érdemes figyelni, ha nem szeretnénk, hogy csökkenjen posztjaink elérése!
Így terelj forgalmat a Shop-okba – ingyen!
Már láthattuk, hogy a Facebook egyre nagyobb hangsúlyt helyez az e-kereskedelemre az utóbbi időben, ezt mi sem bizonyíthatja jobban, hogy új optimalizálási lehetőséget jelenített meg a hirdetők számára. Ebben a beállításban a konverziós hirdetések által generált forgalmak 10%-át a Facebook és Instagram Shop-ba irányítja át a Facebook, így olyan platformra terhelhetjük a felhasználókat, ahol a legnagyobb valószínűséggel konvertálnak majd. Ez a megoldás emellett több szempontból is előnyös lehet. Először is több adatot lehet gyűjteni vásárlóink viselkedéséről, ennek segítségével pedig könnyebb lesz optimalizálni jövőbeli hirdetéseket is. Hasznos tanulságokat vonhatunk le majd az ezzel a módszerrel elért eredményekből, hiszen lehet, hogy azt látjuk majd, hogy a weboldalunk helyett inkább a Shop irányába érdemes terelni a vásárlókat későbbi kampányainkban.
Azonban ez még nem minden: a Facebook fedezi majd az olyan megjelenések becsült költségét, amelyek Instagram és Facebook boltokba tereltek forgalmat! Mi már nagyon várjuk, hogy nálunk is működjenek ezek a funkciók és kipróbálhassuk őket!
Ezért nem stimmelnek hirdetési adataid
Ha te is tapasztaltad, hogy nem egészen úgy alakulnak a Facebook hirdetési kampányaid eredményei, ahogy vártad volna, akkor megnyugtatunk: nem biztos, hogy a te hibád! A Facebook nemrég elismerte, hogy hibás adatokat közöltek a hirdetőkkel az utóbbi időszakban, mégpedig mínusz 15 százalékos eltérést mutattak a kampányok eredményességében és több eladást, mint amennyi valójában történt. Nem meglepő, hogy mi is áll ennek a hátterében: az Apple App Tracking Transparency keretrendszer, amellyel április óta küzd a Facebook, de leginkább a Facebook-on hirdetők. A közösségi platform természetesen folyamatosan dolgozik a problémán és igyekszik megoldást találni az Apple miatt elveszett adatok elérésére is. Bár még kezdeti stádiumban van, érdemes tudni róla, hogy a jövőben számíthatunk egy olyan szoftver megjelenésére, amely segít majd helyettesíteni ezeket az információkat, valamint segítségével újra hatékonyabban lehet majd hirdetéseket célozni és pontosabban mérni ezek eredményeit.
A legmenőbb helyek az Instagram térképén
Új funkciót tesztel az Instagram egyes országokban: a Map Search, vagyis térkép alapú keresés segít majd megtalálni a helyi vállalkozásokat a környékünkön. Sőt, keresgélés közben egy érintéssel elérhetjük az összes képet, amelyen a hely meg van jelölve, így betekintést nyerhetünk az adott étterem, bolt vagy egyéb üzlet életébe is. Olyan fontos információk is fel lesznek tüntetve ezen a felületen, mint a nyitvatartási idő, cím, árak és az Instagram profil, így tényleg mindent megtudhatunk az adott vállalkozásról – mindezt egy helyen. Ez a funkció nagyon hasznos lehet majd a jövőben a kisebb vállalkozások számára, hogy új látogatókat vonzzanak és növeljék bevételüket.
Megérkezett az Instagram Kedvencek
Az Instagram algoritmus az utóbbi időben szigorúbb szempontok alapján rendezi számunkra a hírfolyamunkat, azonban ez nem mindenki számára ideális: sokan jelezték, hogy rengeteg görgetés árán lehet eljutni ismerőseink vagy számunkra valóban releváns posztokhoz. Mivel a rendszer a legapróbb dolgokra is odafigyel, így valóban megeshet, hogy félreért egy-két gesztust és nem a legjobb sorrendben teszi elénk a bejegyzéseket a hírfolyamban. Az Instagram felismerte a problémát és előrukkolt az Instagram Kedvencek funkcióval, ahol egyszerűen megjelölhetjük az olyan profilokat, amelyeknek tartalmait legszívesebben látnánk a feed csúcsán és ezt a listát fogja figyelembe venni az idén megújult algoritmus sorrendje helyett. Sokan örülhetnek ennek az újításnak, a márkáknak pedig mostantól érdemes lesz még jobb minőségű tartalmakat gyártani, hogy követőik kedvencnek jelöljék őket és növekedni tudjon az elérésük, valamint a posztokra érkező interakciók száma is.
TikTok World 2021: Izgalmas újdonságok hirdetők számára
Nem okozott csalódást a TikTok első nagy eseménye, a TikTok World 2021: sztárvendégek, nagy bejelentések, kreatív TikTok videók és még sok más figyelemre méltó show elem színesítette a másfél órás élő konferenciát. A platform már többször is kiemelte, hogy a legnagyobb hangsúlyt a kreátorokra, a pénzkeresési lehetőségekre és az e-kereskedelemre szeretnék fektetni, így az idei újdonságok is az influenszereknek és a hirdetőknek kedveznek.
Íme néhány újdonság a sok közül! Először is megújult a Creator Marketplace, ahol márkák és kreátorok találhatják meg egymást együttműködés céljából, de a Creative Center megjelenése is egy izgalmas lehetőség a hirdetők számára, ahol valós időben láthatják az éppen legjobban teljesítő hirdetéseket, trendeket vagy éppen zenéket, hogy saját kampányaikhoz meríthessenek ötleteket belőlük. Több új videószerkesztési opció, kreatív elem és sablon is bevezetésre kerül, de a Dynamic Scene is egy érdekes megoldást nyújt: gépi tanulás segítségével a TikTok részekre bontja a videóinkat, majd a felhasználók érdeklődése és viselkedése alapján rakja őket össze újra, hogy a leghatékonyabb hirdetésekkel érhessük el őket. Ezek mellett megjelennek majd a klipekben megjelenő linkek vagy termékkártyák, amelyek a videóban található termékek Shop oldalára vezet, ahol egyből meg is lehet vásárolni őket.
Ez persze nem minden, a TikTok számtalan olyan újdonsággal is előrukkolt, amivel hamarosan mi magunk is találkozhatunk a platformon! Úgy vettük észre, hogy az ősz a social media világának kedvenc évszaka, alig győztünk válogatni a legérdekesebb újdonságok között. Kíváncsian várjuk, mit hoz majd számunkra az október!
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.