A 8 éves működésünk alatt többször segítettünk non-profit szervezeteknek 1-1 szolgáltatás önköltségű/ingyenes nyújtásával, de tavaly ősszel kaptunk egy olyan felkérést, ami mellett az egész csapatunk elköteleződött, így 2018 novembere óta aktívan támogatjuk a Yelon-t. Erről szól ez a bejegyzésünk!
Mi a Yelon?
A Yelon.hu egy főleg önkéntesekből álló projekt, ami egy tinédzsereket és szüleiket segíteni információs portált és mobil applikációt, valamint egy chat alapú segítő szolgálatot is működtet. Egyébként a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány áll mögötte, és a Telenor támogatásával jöhetett létre, 2 évvel ezelőtt. Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány csapatát alkotó, gyermekjogban és gyermekvédelemben komoly múlttal rendelkező szakemberek már kezdeti lépésektől fiatalok bevonásával fejlesztették ki a 10–18 éves korosztályt célzó főleg testkép, párkapcsolati és szexualitás témakörben edukáló felületeket.
Ez a gyakorlatban hetente többszöri új tartalmakat és adott napokon anonim chatszolgáltatást jelent a tizenéveseknek. Heti új tartalmakat pedig a szüleiknek, a pedagógusoknak és felelős felnőtteknek a szexuális felvilágosítás és nevelés mindazon kényes kérdéseivel kapcsolatban, amelyekre sokszor nehezen találnak tabumentes és tényszerű válaszokat találni az online térben magyar nyelven.
Miért a Yelon?
Miért a Yelon-t választottuk ki rengeteg támogatásra érdemes szervezett közül? Hiszen több ezer szervezet van itthon, a legtöbbnél lelkes és más területeken tapasztalt segítőkkel, de nagyon kevésnél van profi online marketing segítő. Akkor miért is ez a szervezet, amire esett a csapatunk választása?
A cégünknél az átlagéletkor 27 év, így a legtöbben még emlékeznek, hogy milyen volt a “tinédzserlét” és hogy azóta még inkább digitalizálódott ez a korosztály. A magyar társadalomban még mindig benne van tabuként a testkép, a párkapcsolatok és ezek nemi vonatkozása. A csapat egy része, pedig már 5-10 éves gyerekkel rendelkezik, akiknek hamarosan szüksége lesz ilyen irányú segítségre, hogy kiegyensúlyozott felnőttekké válhassanak később.
Nem utolsó sorban pedig a társcégünk, a Star Network, főleg tinédzsereket mozgat meg influencerek segítségével rendezvényeken és a képernyők előtt. Így ott a célcsoport is átfedésben van a Yelon fő célcsoportjával.
Hogyan segítjük őket?
A közös munka már novemberben elkezdődött, a marketing eszközök és a weboldal-applikáció méréseinek tisztázásával. Ez után átnéztük a hírlevelezés, a közösségi kommunikáció és az organikus forgalomra vonatkozóan nincsenek-e látványos problémák. Mivel jelentős hibákat nem találtunk, ezért mind a 3 területen audit-mit lehetne csinálni-miket csináljuk-oktatás formában haladtunk előre.
Ennek hatására és más körülmények miatt született döntés a honlap megújítására, amire a Virgo-val sikerült megállapodni, így áprilisig megújulhat a honlap is.
Ezeken felül még általános marketingben segítjük a szervezetet, így ha bármilyen marketing kérdések van, akkor segítjük őket a döntések meghozatalában, mérésekben, értékelésekben.
A végtelenbe és tovább…
A következő pár évben sem lesz egyszerűbb a tinédzserek élete az online világban (inkább csak még komplikáltabb lesz), így szükség lesz a Yelon és önkénteseik munkájára. Az online marketing szakértelmünkkel szeretnénk őket támogatni, hogy minél több 1%-os felajánlást és önkéntest tudjanak maguk mellé állítani, így még több fiatalnak segíteni.
Ha valaki szeretné támogatni a Hintalovon Alapítványt és a Yelon.hu-t, azt leginkább az adományboltjukon keresztüli vásárlással tudja megtenni.